Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-05, 23:09
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hejsan!

Nu har jag en laserskrivare med en enda patron. Den är betydligt billigare per sida än mina tidigare skrivare som hade typ 4-5 patroner varav en svart och resten färg.

Nu är det så att jag skulle vilja det, FAST jag skulle vilja kunna ha i alla fall en färg. Så man kan färga vissa ord etc.
Så billigt som möjligt alltså, men då kanske 2 patroner.

Några tips?
Citera
2016-11-06, 00:24
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!

Nu har jag en laserskrivare med en enda patron. Den är betydligt billigare per sida än mina tidigare skrivare som hade typ 4-5 patroner varav en svart och resten färg.

Nu är det så att jag skulle vilja det, FAST jag skulle vilja kunna ha i alla fall en färg. Så man kan färga vissa ord etc.
Så billigt som möjligt alltså, men då kanske 2 patroner.

Några tips?

Nej. Alla färglaser har separata kasetter. Det blir lite svårt att lösa det annars eftersom alla färger måste kunna läggas ut på utskriftens fulla bredd.
Citera
2016-11-08, 18:36
  #3
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. Alla färglaser har separata kasetter. Det blir lite svårt att lösa det annars eftersom alla färger måste kunna läggas ut på utskriftens fulla bredd.

Hmm, hur hade du gjort?

/Fattig student
Citera
2016-11-09, 15:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hmm, hur hade du gjort?

/Fattig student

Köp en svartvit laser ändå om du ska ha ekonomi i det. Jobba med formateringen i stället (fetstil, underline, fontstorlek mm)
Citera
2016-11-09, 15:29
  #5
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. Alla färglaser har separata kasetter. Det blir lite svårt att lösa det annars eftersom alla färger måste kunna läggas ut på utskriftens fulla bredd.

Det blir väl dessutom i regel det billigaste. Då kan man ju byta en färg i taget.
Vill man då ha som TS så är det ju bara att köra på cyan till den tar slut och då gå över till magenta.
Antar att toners kan torka ihop de med, så antagligen vettigt att köra en fyrfärgsutskrift nån gång om året.
Citera
2016-11-09, 19:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Antar att toners kan torka ihop de med, så antagligen vettigt att köra en fyrfärgsutskrift nån gång om året.
Börjar utskrifterna med en laserskrivare krångla utan att tonern är slut så brukar det funka att ta ur tonern och skaka den ordentligt (pulvret kan klumpa ihop sig) innan man sätter tillbaks den igen.
Citera
2016-11-09, 20:22
  #7
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det blir väl dessutom i regel det billigaste. Då kan man ju byta en färg i taget.
Vill man då ha som TS så är det ju bara att köra på cyan till den tar slut och då gå över till magenta.
Antar att toners kan torka ihop de med, så antagligen vettigt att köra en fyrfärgsutskrift nån gång om året.
Nej, toner består av ett torrt pulver från början. Skriver man ut i färg brukar de ungefär ta slut samtidigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback