Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-05, 21:43
  #1
Medlem
Hej, jag har problem med en dator som kör Windows Vista. Hårddisken är nästan helt full. Till saken är att det är en familjemedlems dator, och nämnd familjemedlem har sagt att hen vill installera CCleaner eller antivirusprogram, t.ex. Kaspersky. Men när vi laddar ner exe.-filen, och försöker köra den, funkar det inte, dvs. jag dubbelklickar på exe.-filen, men ingenting alls händer. Har även försökt att köra som administratör. Har ni några råd kring hur jag kan göra för att få exe.-filen att köras? Jag förstår inte varför den inte exekverar exe.-filen.
Citera
2016-11-05, 21:49
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Vad är det för program? Att det är en .exe fil säger inte mycket.
Citera
2016-11-05, 22:11
  #3
Medlem
Börja med att rensa lite på hårddisken.
Citera
2016-11-06, 17:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Vad är det för program? Att det är en .exe fil säger inte mycket.

Det är installationsfilen för CCleaner samt installationsfilen för Kaspersky Antivirus.
Citera
2016-11-06, 17:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Börja med att rensa lite på hårddisken.

Ja okej, jag ska be personen att göra det och om det inte funkar återkommer jag.
Citera
2016-11-06, 17:40
  #6
Medlem
Fleptuts avatar
Högerklicka på den och välj unblock.

Sen bör det gå bra. Alternativt flytta filen till temp mappen.

Flep
Citera
2016-11-06, 20:43
  #7
Medlem
ChristianXs avatar
Om det blir ett felmeddelande om att filen är blockerad så högerklickar man och tar bort blockeringen.

Om det sker tyst, dvs installationsprogrammet startar men avslutas igen utan felmeddelande så beror det troligen på att disken är så full så att installationsprogrammet inte klarar att packa upp de temporära installationsfilerna. Städa bort filer, t ex papperskorgen och tempkataloger, och/eller kör Disk Cleanup.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback