Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-11-06, 10:36
  #37
Avstängd
Ingen som är gripen ännu..

Är väl knappt några ställen som tar kontanter läng
Citera
2016-11-06, 11:06
  #38
Medlem
Det är Henriksberg det handlar om. Jag lämnade stället några minuter innan 20:00 igår. Då hade dom precis ställt fram entrékassan som dom skulle börja använda klockan 20:00. Således kan rånaren endast kommit över växelkassan som väl högst kan vara runt 1000 kr?



https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...stra-Gotaland/
Citera
2016-11-06, 11:12
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Du har väl inte levt så länge då!

Henriksberg är ett lika klassiskt namn som t ex Park Aveny och Eggers.

Henriksberg var en kabarékrog etc och har anor sedan 1600-talet

Då kan vi väl konstatera att det i dessa lokaler en gång i tiden låg en klassisk krog men att de i dessa lokaler idag huserar något helt annat. Det är ju likadant med eggers.
Citera
2016-11-06, 13:16
  #40
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stan-the-caddy
Det är Henriksberg det handlar om. Jag lämnade stället några minuter innan 20:00 igår. Då hade dom precis ställt fram entrékassan som dom skulle börja använda klockan 20:00. Således kan rånaren endast kommit över växelkassan som väl högst kan vara runt 1000 kr?



https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...stra-Gotaland/

Vanligtvis är växelkassan runt 10k, iallafall på de ställen jag jobbar på runt om i Göteborg.

Men absolut, knappast värt att riskera allt detta för 10k fördelat på 3 personer.
Citera
2016-11-06, 13:24
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vanligtvis är växelkassan runt 10k, iallafall på de ställen jag jobbar på runt om i Göteborg.

Men absolut, knappast värt att riskera allt detta för 10k fördelat på 3 personer.


Jo om du är medveten om att även ifall du skulle åka dit, kommer straffet vara så löjligt att det blir värt det.
Citera
2016-11-06, 13:28
  #42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Göteborg och Malmö är öppna. Det är bara att ta för sig. Polisen har gått ut med att de saknar resurser.

Vi lär få se mer. Jag gissar att det här bara är början.

Löfven spelar på läppen.
Pumpa in pengar. Montera upp kameror. Skicka upp drönare. Kalla in militär förstärkning.
Citera
2016-11-06, 18:12
  #43
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Ytterst märkligt att det inte anges vilken restaurang det handlar om. Det är väl inget att hymla med?

Instämmer. Nyheterna blir allt luddigare. Vi är sedan länge vana vid vaga signalement, men nu börjar journalisterna även ge dunkla platsbeskrivningar. Märkligt. Men däremot hängs brottsoffer ut med opixlad bild, namn och ålder och ibland både adress och arbete.

Fast ibland skriver Polisen själva lite mer än media.
https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/
Så även denna gång (har även nämnts ovan):
https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...stra-Gotaland/
__________________
Senast redigerad av OntOmQ 2016-11-06 kl. 18:15.
Citera
2016-11-07, 16:08
  #44
Medlem
LucioFontanas avatar
Riktiga pissluffare som äger det stället. Det brukar ha svårt o följa ursprungs dealen när det hyr ut sin festvåning. Vill gärna ha mer betalt efter o hotar gärna hyrestagarna. Finns nån motorcyckelkoppling där med, även om det handlar om nåt jävla bajgäng. Så är inte förvånad om det är Henriksberg.
nån som tar tebax sina festvåningspengar.

Henriksberg är en klassisk krog, startades och drevs väl länge av Broströmskoncernen tror jag?

Fin matsal 60 talet, 70 talet var det väl mer danskrog.

Ligger dock inte i Masthugget men en hållplats därifrån, Stigbergstorget, mittemellan Mastuhugget och Majorna
Citera
2016-11-08, 11:04
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vanligtvis är växelkassan runt 10k, iallafall på de ställen jag jobbar på runt om i Göteborg.

Men absolut, knappast värt att riskera allt detta för 10k fördelat på 3 personer.

Nja, men frågan om växelkassan i den kassan som dom tillfälligt ställer i entrén är på 10000? Förstår absolut om man skulle rånat själva baren.
Citera
2016-11-14, 18:12
  #46
Medlem
Nyanlända tror säkert att det finns 10.000-tals kronor överallt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback