Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-05, 21:08
  #1
Medlem
Hamsterbolls avatar
Rån mot krog i centrala Göteborg. Vilken krog??

http://www.expressen.se/gt/krog-rana...en-knivskuren/


Polisen fick larmet om rånförsöket och knivattacken klockan 20.11 på lördagskvällen. I samband med att tre personer försökte ta kassan på krogen drog någon en kniv.
En person skadades. Omständigheterna kring rånförsöket är initialt oklara.

Krogen anses tillhöra en av de klassiska krogarna i Göteborg enligt GP.
Citera
2016-11-05, 21:35
  #2
Medlem
Henriksberg? Var en på min Facebook som dilla om knivbråk där nu ikväll iallafall. Väldigt osäker källa men finns väl inte mycket att gå på i nuläget...
Citera
2016-11-05, 21:44
  #3
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummlans
Henriksberg? Var en på min Facebook som dilla om knivbråk där nu ikväll iallafall. Väldigt osäker källa men finns väl inte mycket att gå på i nuläget...

Låter rimligt eftersom det var kniv inblandat i rånet ja.
Citera
2016-11-05, 21:45
  #4
Medlem
whaks avatar
Helvete vad amatörmässigt det lät.
Citera
2016-11-05, 21:49
  #5
Medlem
NurseDiesels avatar
Polisen jagar rånare efter krogrån – en knivskuren

Polisen larmades vid 20.11 till en restaurang i Masthugget i Göteborg. Krogen hade blivit utsatt för ett rån.
– Tre personer försökte tillgripa kassan. En av dem drog kniv och en i personalen skadades, säger Lena Bodén, gruppchef vid RLC vid polisen region väst.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23858790.ab
Citera
2016-11-05, 21:53
  #6
Medlem
NurseDiesels avatar
Ingen är gripen misstänkta för rånet.
– Vi har visst signalement, men det är inget jag vill gå ut med, säger Lena Bodén.
Citera
2016-11-05, 21:58
  #7
Medlem
NurseDiesels avatar
Svt.se:
"Händelsen utspelade sig vid en välkänd krog i stadsdelen Majorna i Göteborg. Tre personer ska ha försökt komma in på krogen men nekats vid dörren. Gärningsmännen ska då ha försökt tillgripa kassaapparaten samt dragit kniv mot en anställd."

Det lär ju finnas många vittnen.
Citera
2016-11-05, 22:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummlans
Henriksberg? Var en på min Facebook som dilla om knivbråk där nu ikväll iallafall. Väldigt osäker källa men finns väl inte mycket att gå på i nuläget...

Men Henriksberg är väl inte en klassisk krog? Eller menar de med krog den 'gamla' betydelsen -> supaställe? Idag står krog för restaurang typ kometen, fiskekrogen osv. Möjligtvis att halta lotta skulle kunna kvala in.
Men i Majorna/Masthugget finns inga klassiska (mat-)krogar.

Edit: jag kan inte läsa någonstans i artikeln att ordet 'klassisk' nämns.
__________________
Senast redigerad av meetthefockers 2016-11-05 kl. 22:04.
Citera
2016-11-05, 22:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men Henriksberg är väl inte en klassisk krog? Eller menar de med krog den 'gamla' betydelsen -> supaställe? Idag står krog för restaurang typ kometen, fiskekrogen osv. Möjligtvis att halta lotta skulle kunna kvala in.
Men i Majorna/Masthugget finns inga klassiska (mat-)krogar.

Edit: jag kan inte läsa någonstans i artikeln att ordet 'klassisk' nämns.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...uren-1.3932942

Citat:
Larmet har inkommit till polisen strax efter 20-tiden på en krog i centrala Göteborg. Krogen anses tillhöra en av de klassiska krogarna i Göteborg.
Citera
2016-11-05, 22:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men Henriksberg är väl inte en klassisk krog? Eller menar de med krog den 'gamla' betydelsen -> supaställe? Idag står krog för restaurang typ kometen, fiskekrogen osv. Möjligtvis att halta lotta skulle kunna kvala in.
Men i Majorna/Masthugget finns inga klassiska (mat-)krogar.

Edit: jag kan inte läsa någonstans i artikeln att ordet 'klassisk' nämns.

Det beror sig väl på vad man menar med klassisk, Sjömagasinet ligger i Majorna, och jag skulle väl kanske kunna tänka mig att kalla det en klassisk (mat)krog, det är ju en klassisk rep restaurang, som haft en stjärna i Michelinguiden sedans slutet av 90-talet.

Men krog är ju ett ganska vitt begrepp och det kan man kalla många ställen. Ett klassiskt hak i Masthugget är ju Haket. Passande namn.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-05 kl. 22:27.
Citera
2016-11-05, 22:24
  #11
Medlem
Ytterst märkligt att det inte anges vilken restaurang det handlar om. Det är väl inget att hymla med?
Citera
2016-11-05, 22:25
  #12
Medlem
Tidningen GT skriver centrala stan. Aftonbladet Masthugget och SVT skriver Majorna .
GP skriver att det var en klassisk krog i Göteborg. Vad är det som gäller ?

Om krogen ligger på gränsen mellan Majorna /Masthugget kan det ju ses som Henriksberg .
Eller har journalister med dålig lokalkännedom tagit västerhus för att ligga i Masthugget ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback