Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-05, 17:27
  #13
Medlem
Moonspell
Xenon2
IK+
Citera
2016-11-05, 20:46
  #14
Medlem
raxmouses avatar
jag är så dålig på Sega Mega Drive, då jag aldrig hade den konsollen, men jag har minnen hos vänner och då är det väl Mortal Kombat som först far upp i skallen, däremot så var ju Contra Hard Corps jäkla fett de me https://www.youtube.com/watch?v=J6vDhKpjzpI och Jungle Strike https://www.youtube.com/watch?v=fdJ8XtuJBuU haha, kolla introt, värsta hype

jag hade nintendo 8bit men inte Super Nintendo SOM JAG VERKLIGEN VILLE HA, ser att några nämnt Donkey Kong Country och jag var så avis på alla som hade det :-P men som tur var så spenderades många timmar hos kamraterna. Det spelet jag gillade allra mest på snes var Super Mario World 2: Yoshi's Island xD älskade yoshi och fortfarande den jag gillar mest i marioserien....efter goombario<3 haha

sen racing-genren på snes var också för sin tid riktigt bra, F-zero håller ju än idag typ, Mario Kart till snes var ju så fuskigt dock när man kunde rämma genom gräsmattorna på vissa kartor utan problem, men de va också kul

men

Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Några förslag:

Pc:
Heroes of Might and Magic III.


Till Supernintendo:
Link to the Past, Chronotrigger, Streetfigher II

Om du inte spelat Chronotrigger bör du göra det.

MÅSTE ta å spela Chronotrigger, har hört så mycket gott om detta spel, till och med att det kan vara världens bästa rpg

Började spela "Chrono Cross" innan jag läste på ett forum att det tydligen var en ripoff eller någon slags efterföljare till Chronotrigger så jag väntade med att spela det, har du inte spelat Chrono Cross så kanse du skulle gilla ^__^ en kul kuriosa är att Chronotrigger var det största spelet sett till MB på snes, 32mb.
Citera
2016-11-13, 21:30
  #15
Medlem
kid Icarus tycker jag är så himla komplext för att vara ett spel till NES. Dels så är det grafiskt avancerat, bra musik, kontroll osv. Sen så finns det exp poäng som i tex Diablo, men de är totalt dolda men ligger och tickar i bakgrunden. Det gör att man blir uppgraderad ibland och jag har för mig att det även finns flera slut.

Var ett tag sedan jag spelade det, men har koden nerskriven. Dock var det säkert 5 år sedan nu eller ännu längre sedan så kanske lika bra att börja om.
Citera
2016-11-29, 21:25
  #16
Medlem
Chronotrigger var och är fortfarande ett magiskt spel men som en gammal Rpg älskande nörd så tycker jag att Lufia & the Fortress of Doom är det bästa liret till snes
Citera
2018-10-27, 07:18
  #17
Medlem
Svennglenns avatar
Final Fantasy 6, Chrono Trigger, Super Mario All-stars, Contra är några tips från mig.
Citera
2019-02-26, 20:59
  #18
Avstängd
torstenferdinands avatar
Contra 3. Street Fighter 2. Super Mario World. Super Metroid. Maximum Carnage. Yoshi`s Island. Det är vad jag växte upp med iallafall på SNES.
Citera
2019-02-26, 21:04
  #19
Medlem
Istället för att rabbla upp dom självklara som redan nämnts ett par tre gånger drar jag till med Strike spelen:
Desert Strike
Jungle Strike
Urban Strike
Citera
2019-03-15, 10:53
  #20
Medlem
Lyngwes avatar
Att alla glömt att nämna de mest självklara, Mulle Meck-spelen!
Citera
2019-03-15, 11:05
  #21
Medlem
Sibyls avatar
Earthbound håller så jäkla bra än idag.
Citera
2019-03-21, 07:11
  #22
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Super Mario World, A Link To The Past, Donkey Kong Country.

Givna val som alltid är mjukt och skönt för hjärnan
Citera
2019-03-25, 18:37
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkspace
Tänkte ta något retro lir idag men har svårt att bestämma mig för vilket, vad rekomenderar ni? alla förslag är välkommna
Sega Mega Drive / Super Nintendo

Super Nintendo så hade jag kört Donkey Kong 1 eller 2, Super Metroid, Super Mario World, Zelda A Link to the Past eller Mickey Mouse....

Till PC hade det blivit Doom 1-2, Quake 1-2, Half Life, Command and Conquer Red Alert, Starcraft, Unreal, Unreal Tournament...
Citera
2019-03-25, 19:10
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Darkspace
Tänkte ta något retro lir idag men har svårt att bestämma mig för vilket, vad rekomenderar ni? alla förslag är välkommna
Sega Mega Drive / Super Nintendo

För Genesis/Mega Drive är det första (och egentligen enda) spelet som jag kommer på "Landstalker", som är i par med Zelda och kanske t.o.m. bättre i vissa avseenden, t.ex. att man kan levla upp.

Det är det enda spelet värt att spela på plattformen. Fast efter att ha checkat lite topp-listor kan jag väl nämna Beyond Oasis också, om jag måste.

Gunstar-spelen är populära. De är inget jag förstår mig på, men gillar man att bli smiskad av fiender och spelet är de antagligen t.o.m. bättre än tidiga Castlevania och alla Mega Man.
__________________
Senast redigerad av Eliwood 2019-03-25 kl. 19:14.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback