Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-16, 19:16
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broward-county
CASHFL0W Kör på bara!

Flera mäklare eller agenter på plats hjälper till med att hitta/göra backround check på hyresgäster samt tar hand om allt praktisk så du behöver inte tänka på praktikaliteterna, det är vanligen en liten fast avgift eller % på hyran som de tar- 3 mån deposition brukar man få dessutom av hyresgästen vid inflyttning

Har betalat mina condos cash men tänkte ev belåna den ena för att kunna köpa en tredje, Har vart till Houston, TX och kollat, det är en enorm boom där nu med mycket som händer och bra priser men visst var och en gör sin egen bedömning

Du kan få in mer hyra på ett semester uthyrande men slitaget är större och det krävs möbler/husgeråd
bättre en stabil hyresgäst för längre period tycker jag

En sista grej...Annonserna, det är inte som i Sverige med ljusa frächa stylade bostäder och perfekta foton... nej nej, mörka bilder, suddiga bilder på en vägg eller ostädat kanske smutsigt etc ser ut som du bara har tagit en random bild, riktigt oseriöst! men så är det under $500.000 typ

Det är sån enorm snurr på allt så ingen orkar bry sig riktigt, det säljs ändå!

Var det inte svårt att fixa bankkonto?
Citera
2016-12-19, 16:46
  #26
Medlem
36th

Bankkonto är inga problem, eller beror på bank - Bank of America och Chase fungerar sen har du en uppsjö av Regions, Wells Fargo osv som jag är tveksam till,

behövs inget Social security eller annat, bara en deposition på några dollar att sätta in,
33% av alla fastighets köp (i Florida) görs av utländska köpare så ganska vanligt med utomsoknes konto ägare
Citera
2016-12-20, 21:58
  #27
Avstängd
bigbombers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broward-county
36th

Bankkonto är inga problem, eller beror på bank - Bank of America och Chase fungerar sen har du en uppsjö av Regions, Wells Fargo osv som jag är tveksam till,

behövs inget Social security eller annat, bara en deposition på några dollar att sätta in,
33% av alla fastighets köp (i Florida) görs av utländska köpare så ganska vanligt med utomsoknes konto ägare
Är du amerikansk medborgare eller permanent resident?
Citera
2016-12-22, 16:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broward-county
36th

Bankkonto är inga problem, eller beror på bank - Bank of America och Chase fungerar sen har du en uppsjö av Regions, Wells Fargo osv som jag är tveksam till,

behövs inget Social security eller annat, bara en deposition på några dollar att sätta in,
33% av alla fastighets köp (i Florida) görs av utländska köpare så ganska vanligt med utomsoknes konto ägare

Så det räcker med att gå in på valfritt kontor med passet och lite sedlar?
Vet du om man kan få motsvarande depå konto? Så man kan handla aktier?
Citera
2016-12-22, 19:50
  #29
Medlem
Ja du går in på valfritt kontor och säger hej jag vill öppna ett konto, du kommer få lite alternativ men jag öppnade första kontot när jag bodde i Sverige och förklarade att jag skulle köpa en condo,

Passet och 100-200$ i kontanter räcker,

var lite strul med koder och så, tänk på att USA ligger lite efter med tekniken bitvis..
men fick det att fungera och fick våra kort skickade på posten sen så förde jag över från Sverige i omgångar, var ett par hundratusen åt gången (en max gräns som finns)

Rent "skatte tekniskt" sett så har jag inte använt de amerikanska korten i Sverige när jag bodde i Sverige - de intäkter som sen kom i på US banken fick ligga där och ingen har frågat något från Sverige på flera år, vill minnas det stog i deklarationen att en överföring gjorts till USA men minns inte exakt

Har frågat om Aktie depå men där är det stopp (när boende i Sverige dvs) nu kan jag däremot öppna depå men betydligt krångligare än i Sverige

(är resident)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback