Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-11-07, 16:12
  #61
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag tänkte köpa en sån här:
https://www.bodyguard.nu/sjalvforsvarsspray-htm

Helt laglig, men är det nån som har testat den? Alltså på sig själv. Om man jämför med pepparspray eller tårgas? Hade gärna testat på mig själv men har inte lust att bli röd i hela ansiktet.

Såna sprayer är i stort sett verkningslösa i jämförelse med riktig pepparspray eller tårgas.

De svider lite grann, men gör inte en förövare inkapabel att fortsätta sin attack. Pepparspray och tårgas gör, som jag förmodar du vet, en illgärningsman helt förblindad, ger stora problem med luftvägar och personen kommer inte kunna se rakt eller andas bra på flera minuter.

Du får inte alls lika bra effekt på långa, långa vägar med en sån du länkade. De underlättar identifiering av personen med den röda färgen som sitter, men den är fortfarande kapabel att fullfölja sin attack.
Citera
2016-11-07, 16:33
  #62
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Såna sprayer är i stort sett verkningslösa i jämförelse med riktig pepparspray eller tårgas.

De svider lite grann, men gör inte en förövare inkapabel att fortsätta sin attack. Pepparspray och tårgas gör, som jag förmodar du vet, en illgärningsman helt förblindad, ger stora problem med luftvägar och personen kommer inte kunna se rakt eller andas bra på flera minuter.

Du får inte alls lika bra effekt på långa, långa vägar med en sån du länkade. De underlättar identifiering av personen med den röda färgen som sitter, men den är fortfarande kapabel att fullfölja sin attack.
Tack för svar!

Jag har testat både tårgas o pepparspray på mig själv. Gör fruktansvärt ont, pepparsprayen var värst. Men vill inte vara olaglig mer. Tidigare har jag haft stun-gun, expanderbar batong, kniv, pistolreplika, pepparspray o tårgas. En gång hamnade jag i ett otrevligt läge, då hade jag en expanderbar batong. Tog fram den o slog ut den, o den som hade börjat bråka med blev rädd o sprang till ett gäng som stod på andra sidan vägen. Men det går under knivlagen, så det får man inte ha.

Så jag tänkte om en sån där laglig spray kan vara till någon nytta om det kommer typ 3 st i ett gäng som vill råna eller bara sparka ner en?

EDIT: Jag är väldigt paranoid av mig, käkar medicin mot det, o det tar bort det värsta. Men jag har en skyddsväst på mig ibland när jag går ut, inte när jag cyklar till mitt arbete på dagen o så, men ibland när det är mörkt o buset kommer fram.
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-11-07 kl. 17:15.
Citera
2016-11-07, 18:23
  #63
Medlem
sprithitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Som kvinna varandes så skulle jag mer än gärna skaffa mig pepparspray, men jag har för mycket att förlora om jag skulle åka dit.
Så jag vågar helt enkelt inte ta den risken.
Men det finns andra lösningar(och som jag behåller helt och hållet för mig själv), i alla fall tills vidare.
Det är svårt att som kvinna överleva i en mansdominerad värld där man är i fysiskt underläge, speciellt då numera när männen går på jakt i flock.
Därför får man som kvinna försöka kompensera och avancera upp till den nivån och då hade pepparspray varit en bra sak att ha.
Sjukt att en vanlig, hederlig medborgare ens skall behöva överväga att söka sig till den kriminella världen för att kunna känna sig trygg.

Och det är varför vi behöver hindersprövad licens att äga och bära pistol till självförsvar.
Citera
2016-11-07, 20:21
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprithitler
Och det är varför vi behöver hindersprövad licens att äga och bära pistol till självförsvar.

Mmm, nu när både jägare och sportskyttars vapeninnehav skall ses över:
http://svenskjakt.se/jakt-prylar/vap...oreslas-av-eu/
"... skärpa reglerna för legala vapenägare.".
Jag vet inte om det är något bestämt ännu i denna frågan(den kom upp i slutet av förra året), men visst är det skrämmande att vanligt, hederligt folk skall avväpnas och det dessutom när desamma fått "plötsliga behov" av att beväpna sig.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2016-11-07 kl. 20:47.
Citera
2016-11-08, 03:07
  #65
Medlem
Don´t get mad, get even...// En psyksjuk kvinna i Araby...

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack för svar!

Jag har testat både tårgas o pepparspray på mig själv. Gör fruktansvärt ont, pepparsprayen var värst. Men vill inte vara olaglig mer. Tidigare har jag haft stun-gun, expanderbar batong, kniv, pistolreplika, pepparspray o tårgas. En gång hamnade jag i ett otrevligt läge, då hade jag en expanderbar batong. Tog fram den o slog ut den, o den som hade börjat bråka med blev rädd o sprang till ett gäng som stod på andra sidan vägen. Men det går under knivlagen, så det får man inte ha.

Så jag tänkte om en sån där laglig spray kan vara till någon nytta om det kommer typ 3 st i ett gäng som vill råna eller bara sparka ner en?

EDIT: Jag är väldigt paranoid av mig, käkar medicin mot det, o det tar bort det värsta. Men jag har en skyddsväst på mig ibland när jag går ut, inte när jag cyklar till mitt arbete på dagen o så, men ibland när det är mörkt o buset kommer fram.

Hur kan du tycka(tro??) att du agerar som en "paranoid" samtidigt som du säger att du bär skyddsväst när mörkret fallit på och "buset" kommer fram?
Eller har helt plötsligt hela Sveriges befolkning gått och blivit "paranoid"?


Tänk om t. ex denna http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6552803 tjejen uppsöker Psykiatrin, för det skall ju ALLA göra, och detta då oavsett vad som händer och vad som sker och redan skett i en människas liv göra, och där berättar om denna sin traumatiska upplevelse.
Då skrivs/ antecknas i denna tjejens journal ned följande/ då beskriver Psykiatrin denna tjejen som:
"Upplever sig förföljd av mörka män, dessa påstås kasta stenar efter pat. Diagnos: Paranoid Schizofreni? I övrigt vältalig kanske något FÖR vältalig, piercad, inte psykotisk, dock uppvisar/ påvisar pat. här rasistiska förtecken, kräver medicinering, se förskrivning".

Det är alltså bara en upplevelse detta att leva i sin egen verklighet.
F. ö Araby högt upp på listan vad gäller dessa nya "problemområden":
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6364048
Tänka sig att som här främst kvinna bliva gruppvåldtagen för att vid en upprättad anmälan bara mötas av ett bortvänt ansikte som sedan stämplar ens case med en 291: a.
Inte ens postumt här tillåts en att utkräva rättvisa.
Skipa Rättvisa och skapa Rättvisa är lämnad/ överlämnad åt oss alla andra numera, men se bara till att inte lämna några bevis efter er.
Och se ffa som etnisk svensk här till att söka licens för stenkastning.
"Öga för öga och tand för tand", men är det så så får det vara så.

Tänk förreSTEN här om denna här ovan redan nämnda kvinnan ansöker om vapenlicens... nu när alla redan friskförklarade svenskar skall sjukförklaras fastän dessa redan beviljats vapenlicens?
Märkligt, men hur alltid dem friska/ brottsoffren skall, o. s. v.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2016-11-08 kl. 04:04.
Citera
2016-11-08, 16:23
  #66
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Hur kan du tycka(tro??) att du agerar som en "paranoid" samtidigt som du säger att du bär skyddsväst när mörkret fallit på och "buset" kommer fram?
Eller har helt plötsligt hela Sveriges befolkning gått och blivit "paranoid"?


Tänk om t. ex denna http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6552803 tjejen uppsöker Psykiatrin, för det skall ju ALLA göra, och detta då oavsett vad som händer och vad som sker och redan skett i en människas liv göra, och där berättar om denna sin traumatiska upplevelse.
Då skrivs/ antecknas i denna tjejens journal ned följande/ då beskriver Psykiatrin denna tjejen som:
"Upplever sig förföljd av mörka män, dessa påstås kasta stenar efter pat. Diagnos: Paranoid Schizofreni? I övrigt vältalig kanske något FÖR vältalig, piercad, inte psykotisk, dock uppvisar/ påvisar pat. här rasistiska förtecken, kräver medicinering, se förskrivning".

Det är alltså bara en upplevelse detta att leva i sin egen verklighet.
F. ö Araby högt upp på listan vad gäller dessa nya "problemområden":
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6364048
Tänka sig att som här främst kvinna bliva gruppvåldtagen för att vid en upprättad anmälan bara mötas av ett bortvänt ansikte som sedan stämplar ens case med en 291: a.
Inte ens postumt här tillåts en att utkräva rättvisa.
Skipa Rättvisa och skapa Rättvisa är lämnad/ överlämnad åt oss alla andra numera, men se bara till att inte lämna några bevis efter er.
Och se ffa som etnisk svensk här till att söka licens för stenkastning.
"Öga för öga och tand för tand", men är det så så får det vara så.

Tänk förreSTEN här om denna här ovan redan nämnda kvinnan ansöker om vapenlicens... nu när alla redan friskförklarade svenskar skall sjukförklaras fastän dessa redan beviljats vapenlicens?
Märkligt, men hur alltid dem friska/ brottsoffren skall, o. s. v.
Jag har, jag lovar o försöker att inte göra narr av mig, jag har blivit behandlad för schizofreni. Nu står det i min journal bl.a; -Drag av paranoid schizofreni, alternativt en kluster A-störning. Jag googlade på vad kluster A-störning är för nått.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Person...ar_i_DSM-IV-TR

Jag äter bl.a. Haldol mot paranoia och rädsla. Jag erkänner att jag är ganska rädd när jag är ute. Undviker grupper. O t.ex. när jag ska åka tåg, ser jag alltid till att ställa mig i säkerhet när tåget kommer, så att ingen ska knuffa ner mig på spåret...
Citera
2016-11-08, 17:47
  #67
Medlem
cabbages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRage
Jag undrar hur många det är som skulle kunna tänka sig att skaffa pepparspray fast det är olagligt inlägget gör jag för att det är intressant o veta om det är många som skulle vara intresserade eller om dom blir rädda att bära det för att det är olagligt att inneha.

om tråden är skapad i fel kategori får ni gärna flytta på den

Handlar jag något med utgångspunkt för självförsvar så är det ju inget problem.
Pepparspray kan jag allt köpa om det är så.
Citera
2016-11-10, 22:23
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har, jag lovar o försöker att inte göra narr av mig, jag har blivit behandlad för schizofreni. Nu står det i min journal bl.a; -Drag av paranoid schizofreni, alternativt en kluster A-störning. Jag googlade på vad kluster A-störning är för nått.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Person...ar_i_DSM-IV-TR

Jag äter bl.a. Haldol mot paranoia och rädsla. Jag erkänner att jag är ganska rädd när jag är ute. Undviker grupper. O t.ex. när jag ska åka tåg, ser jag alltid till att ställa mig i säkerhet när tåget kommer, så att ingen ska knuffa ner mig på spåret...

Jag har inga diagnoser(jag är bara kvinna), men jag tänker(och gör)ändå som du gör.

Vi har fått det samhället idag att ALLA borde tänka och göra som t. ex då du och jag och flera med oss gör och tänker.
Förstår man inte idag att skydda och värna sig själv så är man inte riktigt frisk......... då lever man i en självförnekelse och då lever man i en fantasivärld och då lever man i en nu tidigare på DEN tiden en verklig drömvärld.
Du kanske var sjuk igår, du kanske ansågs igår att vara sjuk? Men idag är du definitivt frisk= din "överdrivna" förmåga att vilja skydda dig själv har hunnits ikapp av den verklighet vi ALLA nu tvingas att förhålla oss till.
Sverige ÄR inte längre det trygga land det bara igår var.

Och är man extra skyddslös som då jag som kvinna och du som sjuk(?!) man så bör man vara extra mycket på sin vakt.
Världen där ute är inte snäll och vem som helst överlever/ klarar inte sig själv där ute.
Och påstår någon annan något annat så lever den i en skyddad värld, den lever inte här och nu, i alla fall.
För nu har vi fått in hela världens kriminalitet(dessutom här den "Tredje världens kriminalitet"!!) i lilla Sverige, det tidigare så trygga Sverige, och den som förnekar det faktum är fan inte frisk.

Man måste få skydda sig själv och man måste få försvara sig själv och dit har vi kommit nu att vi ALLA, vi som är vana vid "gamla hederliga Sverige", måste göra detta.

Att försvara sig när andra krigar och när andra drager in en i ett krig man själv inte bett om, än mindre man själv startat, är FULLT FRISKT.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2016-11-10 kl. 23:17.
Citera
2016-11-14, 00:26
  #69
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Usch då. Vad gjorde du, som krävde att du sprayade dig själv i ögonen med pepparspray? Fick du se en skymt av en naken Gudryn Schyman?

Ville gärna veta hur effektivt det var och vad jag utsätter fienden för.
Citera
2016-11-14, 00:41
  #70
Avstängd
MrProsits avatar
Jag skulle själv inte behöva det men hade gärna utrustat min syster och flickvän med vars en pepparspray.
Citera
2016-11-14, 16:06
  #71
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
F. ö Araby högt upp på listan vad gäller dessa nya "problemområden":
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6364048
Tänka sig att som här främst kvinna bliva gruppvåldtagen för att vid en upprättad anmälan bara mötas av ett bortvänt ansikte som sedan stämplar ens case med en 291: a.
Inte ens postumt här tillåts en att utkräva rättvisa.
Skipa Rättvisa och skapa Rättvisa är lämnad/ överlämnad åt oss alla andra numera, men se bara till att inte lämna några bevis efter er.
Och se ffa som etnisk svensk här till att söka licens för stenkastning.
"Öga för öga och tand för tand", men är det så så får det vara så.

Tänk förreSTEN här om denna här ovan redan nämnda kvinnan ansöker om vapenlicens... nu när alla redan friskförklarade svenskar skall sjukförklaras fastän dessa redan beviljats vapenlicens?
Märkligt, men hur alltid dem friska/ brottsoffren skall, o. s. v.
Bor du själv i Araby eller varför gapar du om det?
Kvinnan i artikeln blev inte heller guppvåldtagen utan fick en sten kastad i skallen.

Inte heller blev hon ignorerad av polisen eftersom killen som kastade stenen åtalades denna vecka i Växjö tingsrätt.
Citat:
Du kanske var sjuk igår, du kanske ansågs igår att vara sjuk? Men idag är du definitivt frisk= din "överdrivna" förmåga att vilja skydda dig själv har hunnits ikapp av den verklighet vi ALLA nu tvingas att förhålla oss till.
Sverige ÄR inte längre det trygga land det bara igår var.
Hade du läst flera inlägg om Mulla Krekars påhitt med hemmabyggda kärnkraftverk och ricingift m.m och om hans sjukdomsbild hade du kanske begripit att han faktiskt är "sjuk".
Jag menar inget illa med det och tycker att han är en av forumets intressantaste profiler men killen mår inte bra och att påstå att han är frisk och att hans paranoia är helt normal är enbart kontraproduktivt.

Själv har jag drabbats av div ångestanfall och depressioner men jag är fortfarande helt övertygad om att världen inte är så hemsk som man lätt kan tro efter att ha läst på Flashback.
Du verkar också vara i behov av lite lugnande piller så beställ genast tid hos närmaste vårdcentral.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback