Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-19, 18:48
  #193
Medlem
Har man verkligen nytta av kamelrunkare som är analfabeter????

Skjutningar och liknande avrättningar ligger på en bra mycket högre nivå i Sverige än i grannländerna---
typ 10 ggr mer utifrån befolkningsantalet i Stockholm,göteborg,malmö. Jämfört med Köpenhamn,Oslo, Helsingfors.

Väldigt vad de nyskjutna är anmälningsbenägna i Sverige.
Citera
2016-11-19, 19:41
  #194
Medlem
NurseDiesels avatar
Jag som tjej har alltid (sedan tonåren på 80-talet) blivit terrad av just utlänningar. Då var det mer busvisslingar, skrik, frågor på stan om en "fika" och störande genomborrande blickar.
Nu har det dock utvecklats till rena övergrepp och våldtäkter. Mönstret har alltid funnits och har nu trappats upp.
Har tonårstjejer i släkten som kan vittna om hur babbarna i plugget beter sig. Som tur är har ingen blivit våldtagen (ännu) men dom besväras dagligen av ffa ensamkommande afgan-hundar. Ingen normal tjej vill gå till fritidsgården på helgkvällarna eftersom dom har tagit över totalt.
Jag har primärt tre frågor.
•Vem tjänar på mörkläggningen? •Varför är man villig att offra oss svenska kvinnor på mångkulturens altare? Vad "vinner" man som är mer värt?
•Har man motiverat varför vi i Sverige slutat redovisa nationallitet på våldtäktsmännen då Norge gör motsatsen? Vad skiljer länderna åt på det området och varför?
Tror jag blir galen!!!
__________________
Senast redigerad av NurseDiesel 2016-11-19 kl. 19:47.
Citera
2016-11-20, 22:04
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Homogen kultur? Du skämtar. Om Sverige vore kulturellt homogent hade vi levt kvar på medeltiden.

Jag kan upplysa dig om att Sverige sedan århundraden tillbaka fått kultur och innovationer från romer, judar, tyskar, finländare, valloner, fransmän och skottar m.fl. Under 50-70-talet kom många balter, greker, turkar och italienare.

Den stora skillnaden är att invandringen idag i första hand har en mer humanitär bevekelsegrund är gamla tiders beroende av specifik arbetskraft. Idag tar vi emot flyktingar som vi också givetvis har stor nytta av för vårt framtida samhällsbygge, men de är inte "headhuntade" som tex vallonerna var.
Man behöver inte immigration för att påverkas av utomländsk innovation/kulturpåverkan. Inte många kineser i Sverige på 1700-talet, men det fanns te och krut. Vi påverkas jättemycket av andras kultur. Dom bästa delarna tar vi till oss ock utvecklar till vårt eget. Dom dåliga förkastar vi.
I dag blir man stämplat som rasist om man fördömer/förkastar dom dåliga sidorna av icke-västlig kultur. Som tex kvinnosyn och synet på religion.
Citera
2016-11-22, 06:08
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Homogen kultur? Du skämtar. Om Sverige vore kulturellt homogent hade vi levt kvar på medeltiden.

Jag kan upplysa dig om att Sverige sedan århundraden tillbaka fått kultur och innovationer från romer, judar, tyskar, finländare, valloner, fransmän och skottar m.fl. Under 50-70-talet kom många balter, greker, turkar och italienare.

Den stora skillnaden är att invandringen idag i första hand har en mer humanitär bevekelsegrund är gamla tiders beroende av specifik arbetskraft. Idag tar vi emot flyktingar som vi också givetvis har stor nytta av för vårt framtida samhällsbygge, men de är inte "headhuntade" som tex vallonerna var.

Grupperna du pratar om kom i små volymer, för små för att påverka ett land i någon större utsträckning, ta en titt på Sverige under tidigt 1900-tal fram till 1950-talet det är extremt homogent.
Sverige har varit homogent ända fram till sent 70-tal pågrund av att vi tog in så få innan vi helt plötsligt skulle bli mångkulturellt och i slutet av 70-talet tog vi in några tusen per år bara. Ingen politiker som var med på den tiden ville ta in 100 000-163 000 som vi tagit in varje år i över 10 år nu.
Hade Palm levt idag så hade han idiotförklarat varenda svensk politiker för det här totala misslyckandet.
Du har inte förstått att med dagens teknologi så kan vi ta del av nya uppfinningar, nya rön, trender, kultur, mat och populärkultur och utveckla vårat samhälle utan att ta in stora volymer människor. Du jämför också dagens invandring av mycket låg kompetens med vallonerna som när det begav sig var extremt kompetent arbetskraftsinvandring.
Sverige har enbart behov av mycket högutbildad arbetskraftsinvandring på säg max 5000 människor.
163 000 människor på ett år där majoriteten kostar Sverige enorma summor pengar samt skapar bostadsbrist och en jäkla massa problem är en oerhörd katastrof och belastning på det svenska samhället.
__________________
Senast redigerad av Hibiscrub 2016-11-22 kl. 06:44.
Citera
2016-11-22, 06:25
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerholic
Har du någon form av statistik som stöder påståendet om att våldet ökad på det sätt du beskriver? Själv undrar jag isåfall varför vård till följd av övergrepp av annan person inte ökat ...
"Vård till följd av övergrepp av annan person, det vill säga misshandel och annat våld, har minskat
sedan 2008 och 2014 var antalet det lägsta som noterats under hela perioden."

http://www.socialstyrelsen.se/Lists/...2015-10-12.pdf

För jag antar att du har någon form av statistik som grund, eller?


Antalet våldsbrott ökade med 329% eller från 27140 till 116423 per år under tidsperioden 1975-2011. Samtidigt ökade befolkningen bara med 16%.

Lagen har ändrats beträffande våldtäkter vilket är en förklaring till ökningen för just dessa brott efter år 2005. Detta eftersom vad som tidigare skulle ha varit andra sexualbrott nu klassificeras som våldtäkt. Detta borde dock inte påverka det totala antalet sexualbrott för de brottstyper som kan ha påverkats av lagen. Dessa ökade med 873% under tidsperioden 1975-2011 eller från 1530 till 14886 per år. Lagändringen kan inte förklara någonting av den långvariga och snabba ökningen av anmälda våldtäkter som inträffade innan år 2005.

En förklaring till de ökade anmälningarna har angetts vara ökad anmälningsbenägenhet. En studie på Södersjukhuset undersökte dock anmälningsbenägenheten vid misshandel under tidsperioden 1998-2005 och fann istället att denna kraftigt minskat. Att man inte vill kontakta polisen kan bero på faktor som rädsla för repressalier, lång handläggningstid i rättsväsendet, att man vill hämnas själv, att man skäms för vad som hänt, eller för att man inte vill att föräldrarna ska få kännedom.


http://sv.metapedia.org/wiki/Brottsu...ngen_i_Sverige

Statistiken är baserad på uppgifter från BRÅ och SCB.

Jag påstår att vi har kausalitet mellan den ökande invandringen och den ökande kriminaliteten, en titt i ett svenskt fängelse och vilka som sitter där målar också upp en tydlig bild.
__________________
Senast redigerad av Hibiscrub 2016-11-22 kl. 06:47.
Citera
2016-11-22, 06:29
  #198
Medlem
Ree81s avatar
Haha, svenskar får skylla sig själva som röstat på det här, år efter år efter år.

Som man får man vara rädd för att bli misshandlad eller rånad, men den risken är mindre (än att bli antastad) så länge man vet vad man gör.

Hade helt klart sugit om man blivit född som kvinna, men jag hade nog löst det genom att importera äkta pepparspray och ha på mig ett högljutt larm, ha på mig specialbälten som är svåra att få upp, samt lärt mig valfri våldsam och smärtsam kampsport så har man problemet till 99% under kontroll.

Och egentligen, hur traumatiserande är det egentligen att få blickar, hojtar och gnuggningar egentligen? Inte för att jag kan tänka mig det är trevligt, men samtidigt är det inte en våldtäkt heller. Svenska kvinnor får faktiskt härda sig lite. Såhär har världen varit under majoriteten av mänsklighetens "utveckling".
Citera
2016-11-22, 06:31
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Sverige har varit homogent ända fram till sent 70-tal pågrund av att vi tog in så få innan vi helt plötsligt skulle bli mångkulturellt och i slutet va 70-talet tog vi in några tusen per år bara. Ingen politiker som var med på den tiden ville ta in 100 000-163 000 som vi tagit in varje år i över 10 år nu.
Hade Palm levt idag så hade han idiotförklarat varenda svensk politiker för det här totala misslyckandet.
Du har inte förstått att med dagens teknologi så kan vi ta del av nya uppfinningar, nya rön och utveckla vårat samhälle utan att ta in stora volymer människor. Du jämför också dagens invandring av mycket låg kompetens med vallonerna som när det begav sig var extremt kompetent arbetskraftsinvandring .
Sverige har enbart behov av mycket högutbildad arbetskraftsinvandring på säg max 5000 människor.
163 000 människor på ett år där majoriteten kostar Sverige enorma summor pengar samt skapar bostadsbrist och en jäkla massa problem är en oerhörd katastrof och belastning på det svenska samhället.

Den låga nivån av invandring du efterfrågar har vi inte haft sedan 1942.
Det är faktiskt enbart enstaka år sedan 1880 som det varit på så låg eller lägre nivå än 5 000per år.
Faktum är att det är över 10 000svenskar per år som återinvandrar.
Med en invandring på ca 5 000/år så hade vi tappat 45-50 000 per år pga utvandring.
På 70-talet så låg invandringen på mellan 29 000-77 000per år(vi tog in fler i början av 70 än slutet av 70).
Citera
2016-11-22, 07:27
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Den låga nivån av invandring du efterfrågar har vi inte haft sedan 1942.
Det är faktiskt enbart enstaka år sedan 1880 som det varit på så låg eller lägre nivå än 5 000per år.
Faktum är att det är över 10 000svenskar per år som återinvandrar.
Med en invandring på ca 5 000/år så hade vi tappat 45-50 000 per år pga utvandring.
På 70-talet så låg invandringen på mellan 29 000-77 000per år(vi tog in fler i början av 70 än slutet av 70).

Ja 5000 var i underkant fast majoriteten av dom som kom var från norden framförallt Finland och de flesta som kom under de åren som peakade under 70-talet återvände till Finland. Så summa summarum så sjunker ju talen efter att finnarna lämnar även om det inte landar på 5000 oavsett så blir det ju bra mycket lägre än 77 000 på ett år i slutändan framförallt i slutet av 70-talet.

Och våra kära valloner som alltid dyker upp som exempel låg på 1000-2000 individer totalt som jämförelse, det vill säga Sverige var homogent fram till 68-vänsterns intåg på arenan.

Det viktiga är att vi hade en arbetskraftsinvandring baserad efter behov och inte dagens volymer av mestadels flyktingar och ekonomiska migranter från MENA.

Med dagens förutsättningar så behöver vi ju droppa något enormt för att få någon ordning på det hela, personligen så ser jag gärna en välorganiserad repatriering samt invandringsstopp i flera år.
__________________
Senast redigerad av Hibiscrub 2016-11-22 kl. 07:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback