Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-03, 21:18
  #1
Medlem
Jag har programmerat hela mitt liv och har goda vitsord från tidigare arbetsgivare. Inte för att skryta men jag är en grym programmerare. Jag är också företagsintresserad och har drivit egen verksamhet inom andra områden tidigare.

Om jag skulle vilja konsulta eller göra hemsidor eller vad fan som helst istället för att jobba för en arbetsgivare, hur hittar man kunder?
Citera
2016-11-03, 21:22
  #2
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordmetroid
Om jag skulle vilja konsulta eller göra hemsidor eller vad fan som helst istället för att jobba för en arbetsgivare, hur hittar man kunder?

Finns något som heter fiverr.com
Citera
2016-11-03, 21:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordmetroid
Jag har programmerat hela mitt liv och har goda vitsord från tidigare arbetsgivare. Inte för att skryta men jag är en grym programmerare. Jag är också företagsintresserad och har drivit egen verksamhet inom andra områden tidigare.

Om jag skulle vilja konsulta eller göra hemsidor eller vad fan som helst istället för att jobba för en arbetsgivare, hur hittar man kunder?

Det gör du inte. Allt går via ramavtal numera (sanning med modifikation).
Sök via något stort konsultbolag och antingen ta anställning eller gå som underkonsult.

Nu vet jag ju inte vart du bor.

För stockholm kan du kolla följande bolag.
Keyman
Levigo/perido
eWork
Rapid konsult

Eller helt enklet googla konsultmäklare.
Citera
2016-11-03, 21:59
  #4
Medlem
bithaxs avatar
Kontakter är svaret. Går att gå via bolag också, ofta kan dom vilja ta in underkonsulter för att fylla sina ramavtal. Dom tar procent på det och det kommer i princip med noll kostnad för dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback