Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-03, 20:53
  #1
Medlem
sasos avatar
Ganska vanligt att man ser folk som har snea ögon
är det på grund av för mycket facebook och mobilsurfande eller vad kan det bero på?
Citera
2016-11-03, 21:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Ganska vanligt att man ser folk som har snea ögon
är det på grund av för mycket facebook och mobilsurfande eller vad kan det bero på?
Det beror på att de är asiater, alltså folk som härstammar från asien.
Citera
2016-11-03, 21:21
  #3
Medlem
Ravenboxs avatar
Nej, skelögdhet/vindögdhet är ärftligt, en intressant observation jag har gjort är att om man åker till norra svergies byar och tittar på folket där så är det betydligt mer frekvent att man stöter på denna defekt än i Stockholm exempelvis.
Kanske har att göra med att om man följer med en skelögd människa på bygden när dom ska gå och handla på ICA träffar dom 3-4 släktingar i mataffären på mindre än 5 min.. 'Nuff said.

Man kan också få lite skelning av trauma mot ögat.
Citera
2016-11-03, 21:30
  #4
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Nej, skelögdhet/vindögdhet är ärftligt, en intressant observation jag har gjort är att om man åker till norra svergies byar och tittar på folket där så är det betydligt mer frekvent att man stöter på denna defekt än i Stockholm exempelvis.
Kanske har att göra med att om man följer med en skelögd människa på bygden när dom ska gå och handla på ICA träffar dom 3-4 släktingar i mataffären på mindre än 5 min.. 'Nuff said.

Man kan också få lite skelning av trauma mot ögat.


har märkt många som har obalans i ögonen
oftast ena en aning större än den andra
kolla noga nästa gång
Citera
2016-11-03, 21:32
  #5
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomskadad
Det beror på att de är asiater, alltså folk som härstammar från asien.


nej men inte det
mest att ögonen har kommit ur balans och ser olika ut
kolla noga nästa gå du åker kollektiv
Citera
2016-11-03, 22:30
  #6
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi
/Moderator
Citera
2016-11-05, 14:00
  #7
Medlem
Mina ögon är ganska sneda, det ena har både hängande ögonlock, lite annan storlek samt att det sitter märkbart längre ner i ansiktet. Inte jätteuppenbart men det ger ett lite "dumt" intryck på folk ibland. I mitt fall är jag säker på att det inte beror på skärmar iaf. För så har det varit i hela livet, och även vänstra magrutorna, bröstvårtorna och ögonbrynen är marginellt lägre. Detta är ganska typiskt för många med ptos och brukar även gå i släkten. Det någon skrev om inavel kanske inte är helt fel. Har rötter i byar i norrland men vad jag vet är inte min far även min bror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback