Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-03, 18:29
  #1
Medlem
Suck verkligen förstörde ens kväll..

Jag har haft denna dator i lite mer än ett år (köptes på webbhallen runt juni förra året) så garantin har ju gått ut. Detta problem började bara ett par månader efter den köptes och nu undrar jag varför lämnade jag inte in den från första början???

Aja nu till problemet:
Färgerna är helt uppfuckade. Allting har en grön ton och vit text är i lila/rosa ton. Det har hänt att det har börja flimra med gröna streck när jag vinklat skärmen lite för långt bak, samma att allting blir grönt, och sedan försvunnit när jag sen har "rätt" vinkel. Men nu när jag skulle sätta mig å spela så blev det helt plötsligt grönt och jag började såklart svära och försökte vinkla lite på skärmjäveln. Det flimrade med normala färger i 3 sekunder och sen gick den tillbaka till denna hemska färg..gissar på att det är glapp med kontakterna till skärmen i datorn?

Det funkar inte att starta om datorn, öppna/stänga locket och att vinkla och se om det börjar flimra. Nothing.

Så any help? hur jag ska gå till väga med detta???
Citera
2016-11-03, 18:35
  #2
Medlem
Du kan fortfarande reklamera datorn för detta fel, vilket inte medför någon kostnad sålänge de anser att det är ett ursprungsfel. Ring till supporten på webhallen de är inte omöjliga att ha att göra med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback