Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-18, 14:30
  #229
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Med tanke på referenserna i hans bok så blir man rädd, mycket rädd av att denne man har varit statsminister. Och att politiker förmodligen är lika korkade de. Han refererar till tidningar och "17 things you did not know" artiklar...

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Fredrik är en Tabula-Rasa liberal. Världen är återfödd pga historiens slut efter murens fall. Allting nytt som skapas och det nya som bygger Sverige är det enda legitima som står ovanpå ruinerna. Att vara normativ och "titta tillbaka" (ställa krav) är att försöka skapa en vi och dom-situation enligt Fredrik. Om alla i hela världen läser Huffington Post och slutar att använda gamla metoder och hänvisningar så får vi en ny och bättre värld.
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2016-11-18 kl. 14:35.
Citera
2016-11-23, 00:43
  #230
Medlem
Europes avatar
Fredde signerar böcker på lördag, 26/12, klockan 12:30 i Täby Centrum. Jag är säker på att han är sugen på att få lite feedback på sin livsgärning, även om man inte tänker köpa boken.

https://www.akademibokhandeln.se/eve...eldt-signerar/
Citera
2016-11-23, 00:56
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Fredde signerar böcker på lördag, 26/12, klockan 12:30 i Täby Centrum. Jag är säker på att han är sugen på att få lite feedback på sin livsgärning, även om man inte tänker köpa boken.

https://www.akademibokhandeln.se/eve...eldt-signerar/
Som om Reinfeldt skulle bli svarslös om han får frågor om massinvandringen, han kan alltid dra fram fraser som "just på grund av sådana som dig så är jag stolt för det jag åstadkom" osv. Har han ställt upp på boksignering så är han medveten om att det kan dyka upp personer som avskyr honom och ställer frågor om massinvandringen som bör understrykas han var långt ifrån ensam ansvarig och inte heller huvudansvarig, alliansen var enad kring massinvandringen med ytterst få undantag.
Citera
2016-11-23, 11:06
  #232
Medlem
Doleos avatar
Vet inte om denna video från YouTube redan finns med i tråden, orkar inte läsa igenom hela.

Här är ett längre reportage om Fredrik Reinfeldt av Granskning Sverige: https://www.youtube.com/watch?v=5FbyI6nYDII
Citat:
"Visste du att Fredrik Reinfeldt hela tiden har vetat att invandringen är skadlig för Sverige?
Visste du att Fredrik Reinfeldt ökat invandringen, för ödelägga det socialdemokratiska välfärdssverige?
Visste du att Fredrik Reinfeldts hat mot socialdemokrater, troligtvis grundar sig i att hans släkt blivit utsatta av den socialdemokratiska steriliserings- och socialpolitiken?
Visste du att Fredrik Reinfeldt förmodligen hatar sin pappa lika mycket som han hatar SD, eftersom hans pappa, Bruno Reinfeldt, tycker att Sverige skall tillhöra de etniska svenskarna.
Förmodligen inte!
Granskning Sverige kan avslöja, kanske den värsta mörkläggningen och hyckleriskandalen som Sverige upplevt i modern tid.
Galningen eller geniet Fredrik Reinfeldt, har med sitt världsförbättrande, lyckats manipulera hela det svenska vänsteretablissemanget, hela moderatpartiet och sist men inte minst, medvetet försökt förinta Sverige genom massinvandring."
Citera
2016-12-03, 01:36
  #233
Medlem
Reinfeldt lever inte i verkligheten han är en idiot.Har fått en Somalier i mitt jävla hyreshus som spelar deras jävla bongotrummande skitmusik så snart exploderar jag...
Citera
2016-12-03, 01:49
  #234
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
All Schweinfeldts sk. "forskning" som han referar till i sin bok har sedan sågats vid fotknölarna av riktiga experter och forskare. Han använder för fan Vice som en källa
Citera
2016-12-03, 01:59
  #235
Medlem
Här sägs det ju rakt ut att avsikten var att "krossa det svenska välfärdssystemet.." med hjälp av fri invandring.. :

https://www.youtube.com/watch?v=fAv2oULdQo0
Citera
2016-12-03, 07:38
  #236
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Det var nästan tragikomiskt att se Reinfeldt sitta och försvara invandringen i Skavlan igår.
-Först undrar man hur det kommer att gå när många kommer hit. Kommer det finnas plats i skolan för alla, kommer det finnas bostäder? Sedan kommer det.
-Folk som kommer till en ny plats kommer efter ett tag att lära sig språket, komma in i samhället och bidra. Vi behöver invandringen för att klara oss i framtiden.

Så när statistiken visar att Max 50% av invandrarna hjälper till och jobbar i Sverige kompenserar det för den andra halvan som går på bidrag? Då har vi dessutom glömt bort all subventionerade jobb som räknas som vanliga jobb.
Reinfeldt känner nog av hur SD ökar och måste göra allt han kan för att rädda det arbete han påbörjade. Den svenska välfärden är ju inte tillräckligt krossad ännu.
Citera
2016-12-03, 09:56
  #237
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Fredde signerar böcker på lördag, 26/12, klockan 12:30 i Täby Centrum. Jag är säker på att han är sugen på att få lite feedback på sin livsgärning, även om man inte tänker köpa boken.

https://www.akademibokhandeln.se/eve...eldt-signerar/

Undrar hur hotbilden ser ut? Om fler är som mig så känner vi bara mer och mer hat ju längre tiden går. Konsekvensen av hans svek blir mer uppenbar nu när dammen som han började slå en bräsch i har fallit och allt skit runnit in i Sverige.

Täby centrum har betydligt större anledning än Akademibokhandeln att dra sig ur. Allt kan hända, typ en stor brand i garaget och andra saker som inte är direkt riktade mot stortaliban Reinfeldt utan mot centrumet.
Citera
2016-12-03, 10:07
  #238
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Det var nästan tragikomiskt att se Reinfeldt sitta och försvara invandringen i Skavlan igår.
-Först undrar man hur det kommer att gå när många kommer hit. Kommer det finnas plats i skolan för alla, kommer det finnas bostäder? Sedan kommer det.
-Folk som kommer till en ny plats kommer efter ett tag att lära sig språket, komma in i samhället och bidra. Vi behöver invandringen för att klara oss i framtiden.

Så när statistiken visar att Max 50% av invandrarna hjälper till och jobbar i Sverige kompenserar det för den andra halvan som går på bidrag? Då har vi dessutom glömt bort all subventionerade jobb som räknas som vanliga jobb.
Reinfeldt känner nog av hur SD ökar och måste göra allt han kan för att rädda det arbete han påbörjade. Den svenska välfärden är ju inte tillräckligt krossad ännu.

Intressant, nu kastade jag ju TV n för 15 år sen, så Skavlan har jag aldrig sett, men förstått åt många ser det programmet...

Reinfeldt är ett egendomligt fenomen, för mig framstår han som en person som genom bedrägeri (har två gånger röstat på honom) allvarligt skadat landet (typ Quisling) , då han trots sina allvarliga missdåd ställer upp i tidningsintervjuer och TV program, trots att han är så hatad, så antingen saknar han helt verklighetsförankring (inte troligt då han har livvakter) eller så är han helt enkelt galen/idiot...

Men som jag skrivit tidigare, så kunde hans föräldrar bygga hus i närheten av rinkeby, tack vare socialdemokraterna, senare flyttade de till Täby och han fick nya (rikare) kompisar, dessa avundades han otroligt mycket, då han var intelligentare än dem ( som om intelligens skulle ha någon koppling till rikedom)

Min erfarenhet är att de med pengar vanligen är extra dumma i huvudet (de har typ ärvt dem, erhållit dem genom kontakter etc.) Och för att kunna fortsätta driva sina företag (trots att de är dumma i huvudet) så är största problemet ett jämlikt samhälle, där alla kan få utbildning, de vill i stället ha ett samhälle där man kan betala låga löner och välja och vraka bland en massa arbetslösa som knappt har mat för dagen... I ett sådant samhälle har man en väldig fördel om man redan har en massa pengar, det är då lättare att behålla dem och även att öka på dem. Trots att man är ganska dum i huvudet.

Reinfeldt har genom invandringen försökt att skapa ett sådant samhälle.

Reinfeldt är den nu levande människa som har gjort Sverige allra mest skada.

Tyvärr är S ledning lite kluven till att stoppa denna utveckling, då det i ett sådant samhälle är fler som skulle rösta S
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2016-12-03 kl. 10:54.
Citera
2016-12-03, 10:27
  #239
Medlem
FruStormuftis avatar
Boken

Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_Ralf
Fredrik Reinfeldt (M) har kritiserats hårt för talet där han bad svenskarna att öppna sina hjärtan.
I en ny bok fortsätter han argumentera för att invandring är bra för Sverige.
– De som är fientligt inställda till invandring anklagar mig för att inte berätta sanningen om kostnaderna. Till dem säger jag: varför berättar ni inte sanningen om intäkterna? säger Reinfeldt.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle23839845.ab


Har Reinfeldt rätt -Är det det snarare kritiker som som ljuger om de intäkterna som invandring betyder för Sverige?

Kommer ni köpa hans bok?


Snarare Fredrik som är så slö så han inte ens orkar ta reda på fakta innan han snackar. Han röker väl på, den omoraliske döskallen. Eller kanske född så dum och lat.
Ja, en slö och efterbliven stackare är han. Aldrig haft ett riktigt jobb, fy fan för honom och akb och deras oansvariga, flummiga invandringside. De får skylla sig själva om landet kommer att styras av sd snart.
De bad om det.

Riktiga siffror om invandring, Tino:
https://www.facebook.com/tino.sanand...54065214823231

Boken kan gå till skolorna som läromedel i antidemokrati. När en ledare är så sinnesslö så den förstör ett lands hela trygghet på alla plan.
Att Täby inte tar in alla Fredrik lockat hit borde få honom att skämmas lite, ligga lite lågt med sina fantasifoster. Men han är för dum för det också.
Inte en cell hamnade rätt i den hjärnan. Ruskigt misslyckad individ.
__________________
Senast redigerad av FruStormufti 2016-12-03 kl. 10:32. Anledning: Glömde
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback