Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-03, 08:07
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle23839845.ab

Citat:
Fredrik Reinfeldt (M) har kritiserats hårt för talet där han bad svenskarna att öppna sina hjärtan.
I en ny bok fortsätter han argumentera för att invandring är bra för Sverige.
– De som är fientligt inställda till invandring anklagar mig för att inte berätta sanningen om kostnaderna. Till dem säger jag: varför berättar ni inte sanningen om intäkterna? säger Reinfeldt.

Håller ni med?
Citera
2016-11-03, 08:07
  #2
Medlem
Gubben_Ralfs avatar
Fredrik Reinfeldt vidhåller i ny bok -Sverige blir starkare av invandring

Fredrik Reinfeldt (M) har kritiserats hårt för talet där han bad svenskarna att öppna sina hjärtan.
I en ny bok fortsätter han argumentera för att invandring är bra för Sverige.
– De som är fientligt inställda till invandring anklagar mig för att inte berätta sanningen om kostnaderna. Till dem säger jag: varför berättar ni inte sanningen om intäkterna? säger Reinfeldt.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle23839845.ab


Har Reinfeldt rätt -Är det det snarare kritiker som som ljuger om de intäkterna som invandring betyder för Sverige?

Kommer ni köpa hans bok?
Citera
2016-11-03, 08:16
  #3
Medlem
McCreepys avatar
Vilka intäkter är det han syftar på?
Citera
2016-11-03, 08:23
  #4
Medlem
Fredrik Reinfeldt är en märklig männiksa. Han lyckades bli statsminister genom rent skådespel där han spelade statsman. Sedan ljög han konsekvent om sina avsikter att förstöra Sverige. Han kallade moderaterna det nya arbetarpartiet och många trodde på honom. Han tog hjälp av miljöpartiet och började sedan sitt projekt att förstöra Sveriges trygghetssystem.

- Det finns ingen som förstört Sverige så fort och så mycket som Fredrik Reinfeldt. Skadorna på landet går inte att reparera, för om 20 år kommer vi att kunna se den fulla vidden av Fredrik Reinfeldt 8 år vid makten. Då kommer vi att se resultatet av "öppna hjärtan", dagens Sverige med bilbränder, mord, våltäkter, rån, sprängningar och skjutningar, kommer nog att verka idyllisk mot framtidens Sverige.

Fredrik Reinfeldt borde utvisas ur landet.

Det Reinfeldt håller på med nu, är enbart att försöka håna människorna var land han har förstört!
__________________
Senast redigerad av Trotteri 2016-11-03 kl. 08:33.
Citera
2016-11-03, 08:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Vilka intäkter är det han syftar på?

Han ger ett något svamlande svar:
Citat:
Man säger att vi ska vakna upp, sluta vara naiva och se problemen. Som om vi inte gjorde det. De som vill ha en mer restriktiv invandringspolitik säger att ekonomin, pensionerna och jobben hotas. Men hur jag än vrider och vänder på det när jag går igenom de forskningsunderlag som finns råder närmast konsensus. Att människor kommer hit stärker ekonomin och säkrar pensionssystemet på sikt.

Men av någon anledning kan han inte tala om varifrån intäkterna kommer
Citera
2016-11-03, 08:26
  #6
Medlem
Eftersom Reinfeldt vill utplåna välfärd, vill utplåna nationen Sverige, så är det såklart bra med massinvandring enligt honom. Det är ju medlet för att uppnå hans mål: fattigdom, misär, inbördes konflikter i det en gång bästa landet i världen.

Fredrik Reinfeldt är ensam om sin bisarra uppfattning i hela världen. Men som den psykopat han är vidhåller han att han har rätt, trots alla bevis runt omkring oss. Han är oförmögen att erkänna hur fel han har, någonsin.

Jag hatar Fredrik Reinfelt lika mycket som han hatar sverige och människor.
__________________
Senast redigerad av Redwoodmarin 2016-11-03 kl. 08:29.
Citera
2016-11-03, 08:46
  #7
Medlem
mjohan84s avatar
jag tror helt klart att han har rätt historiskt sett vad det gäller invandring och intäkter
många av de som har kommit hit har inte kostat samhället en enda spänn i utbildning , födsel och andra sjukvårdskostnader.

vet många som började arbeta på direkten , dock kom dessa på 70/70/80-talen, dessa människor är en ren vinst för sverige.

hur det ser ut med dagens invandrare är en annan sak, men har inte alltid människor varit negativa ? först var det finnarna och grekerna, dessa anpassade sig dock ganska snabbt , sydamerikanerna och balkaneserna osv, alla dessa har kommit in i samhället väldigt smidigt
Citera
2016-11-03, 08:48
  #8
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
jag tror helt klart att han har rätt historiskt sett vad det gäller invandring och intäkter
många av de som har kommit hit har inte kostat samhället en enda spänn i utbildning , födsel och andra sjukvårdskostnader.

vet många som började arbeta på direkten , dock kom dessa på 70/70/80-talen, dessa människor är en ren vinst för sverige.

hur det ser ut med dagens invandrare är en annan sak, men har inte alltid människor varit negativa ? först var det finnarna och grekerna, dessa anpassade sig dock ganska snabbt , sydamerikanerna och balkaneserna osv, alla dessa har kommit in i samhället väldigt smidigt
Finns i någon tråd statistik över att den sk arbetskraftsinvandringen tvärt emot vad många tror har kostat stora summor för landet.

Reinfeldt skriver inget om hur många som skall våldtas eller offras i detta projekt.
Citera
2016-11-03, 09:07
  #9
Medlem
Returpappers avatar
Visst var det skönt att bli av med sossarna 2006 men sedan tog det ganska lång tid innan man förstod vilken falsk lömsk politruk vi fick i stället. Ungefär som moder Teresa avmaskerar sig och blir Josef Stalin.
Citera
2016-11-03, 09:11
  #10
Medlem
Cannabisministerns avatar
Klart att det finns intäkter med invandring. Det relevanta är ju att de ska stå i relation till utgifterna och det nettoresultat som uppstår.
Citera
2016-11-03, 09:13
  #11
Medlem
Citat:
Till dem säger jag: varför berättar ni inte sanningen om intäkterna? säger Reinfeldt.
Ett mycket underligt sätt att argumentera på! Reinfeldt vill att de som är invandringskritiska skall redogöra för invandringens intäkter. Tydligen kan han inte ens själva redogöra för intäkterna, ingen verkar kunna redogöra för intäkterna.

Däremot så vet vi mycket om kostnaderna, rent ekonomiskt är kostnaden för invandringen är katastrof för Sverige. Bara extra kostnaderna för staten avseende asylhateringen beräknas till över 70 miljarder, när det gäller de totala kostnaderna, som inkluderar även kommunala kostnader, så har hissnande 300-400 miljarder per år nämnts.

Förutom de rent ekonomiska kostnaderna så medför invandringen massor med andra negativa konsekvenser som bostadsbrist, sjukvården är överbelastad, polisen är överbelastad, Migrationsverket är överbelastat, försäkringskassa, arbetsförmedling, socialkontor, ja i stor sett alla myndigheter går på knäna. Brottsligheten stiger, otryggheten ökar, människor tappar framtidstron, psykiskohälsa ökar.

- Det vi inte sett ännu är hur de senaste årens massinvandring kommer att påverka brottsligheten i Sverige. Om man antar att mycket av den grova brottslighet som nu formligen exploderat i Sverige har sina rötter i invandring från 15-20 år tillbaka, så är det en skrämmande framtid vi går till mötes.

- Att då höra ärkepsykopaten Fredrik Reinfeldt prata om invandringen intäkter är bisarrt. Uppenbart vill han håna det Svenska folket som först efter 8 år begrep att han var en bluff..
Citera
2016-11-03, 09:20
  #12
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle23839845.ab



Håller ni med?
Eftersom FR fortsatt förknippas med Moderaterna så kan jag tänka mig att detta bidrar till att de sjunker på nästkommande OU

Det skulle vara intressant att veta vilka intäkter det är han syftar på
Vi importerar mer mat än vi producerar, tillverkningsindustrin flyttar utomlands, privatiseringen urholkar vård, skola och omsorg. Men Sverige ska bli rikt på att försörja invällare, jag får inte ihop det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback