Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-03, 03:20
  #1
Medlem
Hej!

För att göra tråden relativt kort ska jag sammanfatta så mycket jag kan.

Jag är en person som läser på vuxenskolan just nu för att höja och stärka mitt gymnasiebetyg. Jag vill komma in på en bra linje (jurist, läkare, civ. eko etc) men har inte riktigt betygsunderlaget ännu. Jag har en fantastisk förmåga att skjuta på mina läxor och pluggtider. Hela mitt studieliv har kantats av att lära mig i princip hela kursen i sista sekund och det börjar närma sig nationella i matematik och jag har knappt öppnat boken, som vanligt.

Jag har inga problem med att städa, springa till affären och köpa en liten burk majs men att öppna en jävla bok får mig att hitta alla möjliga ursäkter! Så det handlar inte om lathet!

Hur gör ni/Hur ska man göra för att bli mer motiverad för att studera? Jag är supersugen på att plugga men jag får verkligen krupp av det! Det värsta av allt är att så fort jag studerar 2-3 timmar får jag en sån fruktansvärt skön känsla av att jag gjort något bra men jag fortsätter inte dagen efter.

Jag har med nöd o näppe klarat skolan genom att läsa 300% veckan innan något och sedan klarat av det men jag känner att de borde gå att frilösa mina 300% tidigare, då är det bara himlen som är min gräns!

Hoppas någon varit i samma sits.
Citera
2016-11-03, 03:22
  #2
Medlem
Som person kan jag fördjupa mig i och lära mig allt om "post första världskrigets ekonomiska historia" eller "Feodalismens uppkomst och avskiljning i medeltidens Frankrike". Alltså hänger ni med? Så fort något är intressant kan jag vinna VM i ämnet men varför kan jag inte frilösa detta rigorösa, sjukliga beteendet till att lära mig de som är VIKTIGT och inte det som är INTRESSANT?!
Citera
2016-11-03, 04:24
  #3
Medlem
Googla prokastrinering så hittar du tips.
Citera
2016-11-03, 05:48
  #4
Medlem
nihilverums avatar