Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 00:51
  #73
Medlem
trenbiffs avatar
Det är jävligt dyrt numera. 100 kr för en pizza liksom. 85 kr för McDonalds flagskepp etc. 70 spänn för en Subway macka med en påse 30 gram chips och en läsk.
Citera
2017-02-24, 01:28
  #74
Medlem
Det beror helt på var man köper ifrån. Och vad man anser är dyrt. Själv köper jag mycket pizza och annat från min lokala pizzeria då den ligger nära bara cirka 200 meter från min port. Det smakar även bra. Den billigaste pizzan kostar 55kr och den dyraste kostar 105kr. De flesta ligger runt 70-75kr.

Barn pizzorna kostar 50kr.

Min standard beställning går på 70 eller 75kr.
Citera
2017-02-24, 18:08
  #75
Medlem
Den här tråden är fan bäst på flashback tröttar alltid ut min tjej med det här och hon tycker det inte är dyrt med snabbmat. Missförstå mig rätt äter gärna på resturang och spenderar gärna pengar på god mat. Men snabbmaten har blivit sinnessjuk dyrt. Åren 2006-2007 köpte jag pizza för mellan 35-49 kr med dricka på dom flesta ställena. Skulle vilja påstå att jag kunde handla en pizza och en dricka för runt 50 lappen kanske lite mer. Nu kostar sibylla,mcdonalds och pizzeria (vanlig standard) cirka 89-95 kronor. Så varför har snabbmaten ökat 100 % på 10 år? finns matställen i stockholm där du kan få en plankstek med öl för 119 kronor. Köpte en hawaii första veckan kostade 99 kr utan dricka
Citera
2017-02-24, 18:13
  #76
Medlem
Sist jag köpte en Pizza och var riktigt nöjd och mätt - det året var 1988 och Pizzan lagades av en Grek - och kostade 29:-
Citera
2017-02-24, 18:25
  #77
Medlem
Plasticsmiless avatar
Hutlösa priser tyvärr.

Jag äter ute otroligt mycket (lathet) och spenderar pinsamma summor på mat. Men faktum är att snabbmat är billigare än "riktig" mat i min situation.

Jag har en kärlek för sallad (trots att jag plockar bort halva pga hatar tomat,oliv,paprika,morötter,majs osv) och en sallad på närmaste café går på 110 kronor (sallad utan någon form av kött). På BK betalar jag runt 90 kr.

Nu har jag lämnat jobbet i innerstaden men Vapiano låg nära och en pasta gick på 150 kr. Sallad (en rejäl) från pizzerian gick på 120-160 kr.

Men tyvärr orkar jag inte äta snabbmat hela tiden, särskilt inte när jag ibland har rast väldigt tidigt (mellan 09-10) Äter man lunch ute som jag, 5 dagar i veckan, så orkar man inte snabbmat varje jävla dag.

Min lunchrast var inte lång nog för att hinna hitta en lunchresturang med bra erbjudande, och dessutom hade jag rast vid väldigt udda tider.

En pizza från lokala pizzerian runt hörnet går på 95 kronor.

På gamla goda tiden kunde man köpa en pizza för 50 kr och sallad gick på max 79 kr inklusive bröd och dryck.

Ångesten är stor för den summan pengar jag lägger på mat, men latheten vinner.
Citera
2017-02-24, 18:49
  #78
Medlem
nutsies avatar
Mcdonalds och Max har blivit hutlöst dyrt............ Jävla kooperativ moderatskit.
Citera
2017-02-25, 15:43
  #79
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Det är jävligt dyrt numera. 100 kr för en pizza liksom. 85 kr för McDonalds flagskepp etc. 70 spänn för en Subway macka med en påse 30 gram chips och en läsk.

100 spänn för en pizza ? vafan det var ju galet, 70spänn betalar jag för min allt annat är ju bara idioti för skräpmat... men visst all onyttig mat idag i sverige är sjukt dyr jag fattar ej varför, nästan 100 spänn kostar väl en dubbelmeny på max eller donken idag..
Citera
2017-02-25, 20:15
  #80
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
100 spänn för en pizza ? vafan det var ju galet, 70spänn betalar jag för min allt annat är ju bara idioti för skräpmat... men visst all onyttig mat idag i sverige är sjukt dyr jag fattar ej varför, nästan 100 spänn kostar väl en dubbelmeny på max eller donken idag..
120 kr fick jag ge nu senast en Kebabpizza med pommes som inte ens var god.
Citera
2017-02-25, 20:51
  #81
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
120 kr fick jag ge nu senast en Kebabpizza med pommes som inte ens var god.

Pizza är väl inte snabbmat?
Citera
2017-02-25, 21:33
  #82
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Pizza är väl inte snabbmat?
Är de gourmet/restaurang mat?
Citera
2018-06-10, 10:15
  #83
Medlem
Gällande McDonalds:
Betalade $ 2.95 för Big & company inkl. stor dricka (1l) på Miami Beach för 4 mån sedan.

Gällande Subway:
Betalade $1.99 för fulllängds-macka med ost, skinka, grönsaker och sås/dressing inkl. dricka 50cl och påse chips. Detta var också på Miami Beach borta vid Ocean Drive korsning Collins Avenu.


McDonalds och all annan snabbmat är svindyrt i Sverige. Big & Company 84:- i Göteborg är fan sjukt i huvudet.
Citera
2018-06-10, 15:17
  #84
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civi
McDonalds och all annan snabbmat är svindyrt i Sverige.

Helt klart. En Dominos pizza i australien om man hämtar och väljer enklare modell kostar $5 (runt 30kr).

24 nuggets kostar $9.95 (runt 60kr) den är stor nog för två.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback