Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-02, 23:37
  #1
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Spola fram till 6:18 om ni inte vill se hela videon:
https://www.youtube.com/watch?v=h-MJZdnQYaE

Någon som varit på platsen de pratar om och vet vad det är? Innan visade de också att det fanns "blod" ritat på väggar och övergivna tröjor där. Kan det vara så att det är någon som bor där eller vem kan mannen i filmen vara?
Citera
2016-11-02, 23:41
  #2
Medlem
mr2cools avatar
Jag såg inget när han visade. Det kanske är så att han ser vad han vill se.
Citera
2016-11-02, 23:54
  #3
Medlem
00sjus avatar
Jag köper det inte.
Citera
2016-11-02, 23:56
  #4
Medlem
spionkillens avatar
Det är inte osannolikt att hemlösa söker sig till övergivna ställen som detta. Men det är väldigt överdramatiserat i videon. Det är ju trots allt underhållning. Dessutom är ju RMM (killarna bakom den här videon) känt att ha fake:at sina videor förr, t ex den där när de "övernattade på coop". Så det skulle inte förvåna mig om det är fake.
__________________
Senast redigerad av spionkillen 2016-11-02 kl. 23:58. Anledning: lade till sista meningen
Citera
2016-11-02, 23:58
  #5
Medlem
Ensamhet.s avatar
https://embed.gyazo.com/30c9d2dc2489...79a6df3547.png
Funkar länken?

Som folk konstaterat i kommentarerna verkar de vara fem stycken i bilen när de åker dit men i videon visas bara fyra.
Citera
2016-11-03, 00:22
  #6
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spionkillen
Det är inte osannolikt att hemlösa söker sig till övergivna ställen som detta. Men det är väldigt överdramatiserat i videon. Det är ju trots allt underhållning. Dessutom är ju RMM (killarna bakom den här videon) känt att ha fake:at sina videor förr, t ex den där när de "övernattade på coop". Så det skulle inte förvåna mig om det är fake.

Hade det inte varit bättre att då göra någonting med det när man redan var där? Alltså typ bli jagade eller liknande? Märkligt att göra det efteråt på det sättet om man planerat det innan.
Citera
2016-11-03, 00:25
  #7
Medlem
Hegamons avatar
Jag såg ingen man, det verkar vara något trams.
Citera
2016-11-03, 00:26
  #8
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
https://embed.gyazo.com/30c9d2dc2489...79a6df3547.png
Funkar länken?

Som folk konstaterat i kommentarerna verkar de vara fem stycken i bilen när de åker dit men i videon visas bara fyra.

Den funkar. Helt uppenbart att det är en person på bilden. Två liknande skor syns ju tydligt.

Tycker själv att det är märkligt att göra en så liten grej av att ta med en annan person om det nu hade varit så att det var vad man gjorde. Jag menar att ta med sig en vän, som ska gå med böjd kropp in i ett rum under någon sekund i filmen utan att de lägger märke till det, utan bara använder det efteråt.

Jag köper det faktiskt inte. Jag tror inte att det är stage:at.
Citera
2016-11-03, 00:28
  #9
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag såg ingen man, det verkar vara något trams.

Kolla bilden. Det är en man. Man ser ben, skor och rygg av en man som går samtidigt som han böjer sig för att titta mot kameran. Till och med en skugga syns ju.
Citera
2016-11-03, 00:30
  #10
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
https://embed.gyazo.com/30c9d2dc2489...79a6df3547.png
Funkar länken?

Som folk konstaterat i kommentarerna verkar de vara fem stycken i bilen när de åker dit men i videon visas bara fyra.


Bara jag som tycker det ser ut som ett rör modell större? liknande ventilationsrör, där de svarta är fästen ä väggen.

Har ifs själv stött på folk i övergivna byggnader så helt omöjligt är det inte, tak över huvudet vill väl de flesta ha när de regnar, här verkar de dessutom vara lite ostört så inte omöjligt.
__________________
Senast redigerad av jamescarter 2016-11-03 kl. 00:32.
Citera
2016-11-03, 00:44
  #11
Medlem
Ensamhet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamescarter
Bara jag som tycker det ser ut som ett rör modell större? liknande ventilationsrör, där de svarta är fästen ä väggen.

Har ifs själv stött på folk i övergivna byggnader så helt omöjligt är det inte, tak över huvudet vill väl de flesta ha när de regnar, här verkar de dessutom vara lite ostört så inte omöjligt.
Det enda som på bilden påminner om en människa är väl egentligen "skon" ... som inte ser ut att sitta fast i benet. Och kanske ansiktet.

Men om man går in på videon, drar ner hastigheten till 0,25 och tittar kring 6:54 - 6:55 ser det faktiskt ut som en person som står där.
Citera
2016-11-03, 02:37
  #12
Medlem
Politice-Rectams avatar
Och vänster om killen finns det ett alien-ansikte och två plankor med skor. Vi är vana vid vissa former och försöker hitta dem i sådana här videoklipp med dålig kvalité. Det som jag undrar är det att skulle verkligen ingen av dessa 5 personer med var sin lampa ha lagt märke till mannen. Dessutom om hen rör sig, såsom vissa Youtube-kommentatorer påstår, så skulle det ha räckt med att se rörelsen i den yttersta delen av synfältet för att märka det direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback