Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-03, 08:14
  #13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2016-11-03, 13:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NastyPig
jag läste nu gp från toppen och ner och det är inte annat än knivöverfall, knivmord, någon som körts över med bil och skjuten, bröder som är ihjälskjutna. vad gör ni i gbg egentligen? allt verkar förfalla totalt där nu. detta fallet undrar man om det är gäng eller om det är någon svartsjuka. har dom gripit killen eller tjejen.

Eller någon pundargrej. Det var ett liknande fall för ett par år sedan vill jag minnas, en snubbe och hans tjej(har för mig att hon pluggade till läkare) som sköt ihjäl en annan pundare i hans lägenhet över en knarkskuld.

Edit: Här är det fallet.

(FB) Göteborg 12-05-2014: man ihjälskjuten på Såggatan i Majorna

Om det är din bild av Göteborg är den väl dock inte speciellt nyanserad. Det har skett, med de två brödernas dödsfall inkluderat, 11 mord i Storgöteborg i år. Det är inget direkt häpnadsväckande i det(mer än att tillvägagångssättet kan höja ögonbrynen), då det bor en miljon människor i det området. I Göteborgs kommun har det skett 9 mord. Vid utgången av kvartal 2, i år, bodde det i kommunen 551 449 personer. Jag vet inte vad du har för referensramar, men det blir alltså 1,6 mord i kommunen, per 100 000 invånare, och 1,1 fall per 100k invånare i Storstadsområdet. Det finns ingen som skulle kalla det jättemycket.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-03 kl. 13:27.
Citera
2016-11-03, 13:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Alltid trevligt med färska nyheter till varje mål mat. Då slipper man tristessen som oundvikligen uppstår när man tvingas läsa om samma nyheter igen och igen.

***

För att vara något mer seriös - han släppte alltså in två (enligt GP) obekanta människor. Hämnd för något som nyligen skett i Gomorra, förlåt Göteborg? Något slags invecklat svartsjuke- eller otrohetsdrama där han får kniv i magen för att han misslyckats med att hålla sig från någon?

Okända var dom knappast. "Målsägande har en relation med de här personerna" säger ju polisen. Min magkänsla säger mig att detta är en missbrukargrej. Den knivade snubben kanske har sagt något ofördelaktigt om den inblandade kvinnan, eller så var han skyldig pengar. Nåt sånt.
Citera
2016-11-03, 16:38
  #16
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Okända var dom knappast. "Målsägande har en relation med de här personerna" säger ju polisen. Min magkänsla säger mig att detta är en missbrukargrej. Den knivade snubben kanske har sagt något ofördelaktigt om den inblandade kvinnan, eller så var han skyldig pengar. Nåt sånt.
Jag skrev "(enligt GP)" av en anledning. Om de inte var obekanta förändras situationen naturligtvis.
Citera
2016-11-03, 17:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag skrev "(enligt GP)" av en anledning. Om de inte var obekanta förändras situationen naturligtvis.

Det var faktiskt GP jag citerade. Men det kan förstås ha varit en uppdaterad version, inte den du läste.
Citera
2016-11-03, 18:03
  #18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NastyPig
jag läste nu gp från toppen och ner och det är inte annat än knivöverfall, knivmord, någon som körts över med bil och skjuten, bröder som är ihjälskjutna. vad gör ni i gbg egentligen? allt verkar förfalla totalt där nu. detta fallet undrar man om det är gäng eller om det är någon svartsjuka. har dom gripit killen eller tjejen.
Men ge dig..Ingen "vanlig" människa märker av detta. Göteborg är så pass stort att man kan leva här utan att ha märkt något alls av allt som sker.
Citera
2016-11-05, 11:53
  #19
Medlem
Nån som vet vilka de inblandade är?? Blir orolig då min vän inte svarar i telefon!
Citera
2016-11-05, 12:09
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En man i 35-årsåldern ska nyss ha utsatts för mordförsök på Televisionsgatan, han är förd till sjukhus.

Någon som vet mer?

/Provokatör

"PS" Hinner vi med nummer 3 innan kvällen är slut? "DS"

Är mannen 30 eller 35?? Står olika överallt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback