Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-02, 20:35
  #1
Medlem
Försöker klura ut hur jag skall lösa följande.

Har gjort en keylogger (behöver se vad som händer när ett visst program körs) men vill ju gärna slippa alla knapptryckningar som inte görs när just detta programmet är aktivt.

Någon som har ett tips i rätt riktning hur/om detta går att lösa?
Citera
2016-11-02, 20:42
  #2
Medlem
Enkelt sätt är att hämta titeln av programmet som körs, om det matchar det program du vill logga så utför du loggningen.
Citera
2016-11-02, 21:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenzo
Försöker klura ut hur jag skall lösa följande.

Har gjort en keylogger (behöver se vad som händer när ett visst program körs) men vill ju gärna slippa alla knapptryckningar som inte görs när just detta programmet är aktivt.

Någon som har ett tips i rätt riktning hur/om detta går att lösa?

om DU nu skulle "gjort en keylogger" så borde du ha kunskap att lösa det.
OnT: Leta fram process-id:t, kolla om det körs, win.
Citera
2016-11-02, 21:49
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quet
Enkelt sätt är att hämta titeln av programmet som körs, om det matchar det program du vill logga så utför du loggningen.

Och det gör man såhär: http://stackoverflow.com/a/15168587/1246115
Citera
2016-11-03, 08:41
  #5
Medlem
enowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcfgh
om DU nu skulle "gjort en keylogger" så borde du ha kunskap att lösa det.
OnT: Leta fram process-id:t, kolla om det körs, win.

Precis, har man kommit så långt så är det inte svårt att fixa resten. Tror det handlar om någon script-kiddie så jag avvaktar svar tills någon kod har postats.
Citera
2016-11-05, 05:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenzo
Försöker klura ut hur jag skall lösa följande.

Har gjort en keylogger (behöver se vad som händer när ett visst program körs) men vill ju gärna slippa alla knapptryckningar som inte görs när just detta programmet är aktivt.

Någon som har ett tips i rätt riktning hur/om detta går att lösa?

Alltså jag blir inte riktigt klar med vad du försöker göra - Men vore inte det enklaste att ladda in det aktuella programmet i debuggern och kolla om hur den processar keystrokes om det är det du vill göra ?

Man kan patcha en exe med instruktioner för att kopiera inkommande keystrokes och skriva ut dem på fil om man nu vill göra det, Lite kluddigt men det ska gå ( * )

Vet ej hur man gör om man vill fånga alla keystrokes en del finns ju för att minimera/maximera fönster tex, Alt-Tab tror jag inte går att fånga för den är inte kopplad till programmet, Alt-Tab skiftar ju till nästa program/nästa fönster och sätter det i fokus.

Alltså vissa keystrokes handhas av Windows - inte alla skickas vidare till programmet.

Annars så är ett gammalt sätt att skicka tecken till ett program är via stdin, cin, och man kan då pipa in dessa tecken i programmet, med pipe tecknet | eller > tex ifrån ett annat program som ger utskrift till stdout, cout, eller ifrån en textfil.. Nu vet jag ju inte vad det är för ett program, så det kanske inte går. Dvs programmet läser inte ifrån stdin, cin.

Hoppas jag inte förvirrar er - kom med lite fler detaljer om vad du vill göra så blir det kanske klarare.

Skulle man vilja fånga alla keystrokes så kan man köra hela Windows som en virtuell maskin, Ifrån Virtual Managern kan man sedan hämta kopior av alla keystrokes. Enklast kan ju då vara att ändra koden i tex V Managern/VirtualBOX att spara varje keystroke, Koden måste ju omkompileras, rebuildas.


( * ) En del loggers har lagts precis i GetMessage/TranslateMessage/DispatchMessage huvudloopen och kan logga tex WM_KEYDOWN and WM_KEYUP mfl mouse/key-commands och skriver ut dem på fil (din keyloggfil förstås) och skickar msgkopian in i programmet.

En del fiffiga metoder finns det ja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback