Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-02, 17:54
  #1
Medlem
santacls avatar
Imdb - http://www.imdb.com/title/tt4003440/?ref_=nv_sr_1

http://www.indiewire.com/2016/11/lar...er-1201742621/

LVT returns with a new film “The House That Jack Built,” which follows highly-intelligent serial killer Jack over a span of 12 years as we see the murders that define his development, and how he views his murders as artwork itself. Deadline reports that Von Trier has cast actor Matt Dillon as Jack alongside the previously announced Bruno Ganz.


“It’s with great pleasure that we have succeeded in being able to present Matt Dillon and Bruno Ganz as the lead actors in ‘The House That Jack Built,’ said Von Trier. “The two gentlemen have each figured as milestones in my cinematic development. Besides being an epochal match, they are excellent actors and fit quite organically into ‘my cinematic family.’ I look forward with pleasure and pride to working with them both.”
Citera
2016-11-02, 20:41
  #2
Medlem
Untz20s avatar
Äntligen lite info, har följt detta ett tag nu. Gillar verkligen handlingen, ska bli spännande. Och hoppas på bättring efter klavertrampet Nymphomaniac.
Citera
2016-11-02, 20:54
  #3
Medlem
chessjamts avatar
Hade hellre sett att han försökt göra klart sin USA-trilogi men detta kan nog bli intressant. Ser särskilt fram emot vad Bruno Ganz kan göra i en LvT-rulle.
Citera
2016-11-02, 23:52
  #4
Medlem
FugitiveDucks avatar
Nymphomaniac gick inte ens att se klart, men det här verkar jävligt lovande!
Citera
2016-11-04, 21:57
  #5
Medlem
Wristcutters avatar
Min mest framemotsedda film just nu. LvT är min personliga darling när det kommer till filmmediet och seriemördare är alltid ett intressant tema, Matt Dillon (effin' Rusty James) kommer att äga i huvudrollen och Bruno Ganz, tja, han är ju stor, jävligt stor, går knappt att bli större på den internationella arenan, jag menar, han är Ernst-Hugo Järegård-stor - fast han var ju bara stor i Sverige, men ni fattar, det är DEN nivån. Jag älskar PÅ FÖRHAND det här projektet. Och... det är så... att jag älskar ingen regissör mer än jag älskar LvT. Han är så öppenhjärtig, ja, rentav naken och... fan, det finns ingen annan regissör som förnyar sig så som han inför varje projekt, samtidigt som alla filmer han är gör är så omisskännligt hans! Danskjävel, FAN, vad du är underbar!
Citera
2018-05-14, 17:55
  #6
Medlem
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=BYF2tfdD1fA

Ser underbart ut! Heltokigt och med Triers patenterade ful-snygga foto som man bara måste älska.
Citera
2018-05-14, 19:04
  #7
Medlem
PsychoChillers avatar
Vem fan bryr sig om Bruno Ganz när kungen Matt Dillon är med? Jag är taggad i alla fall.
Citera
2018-05-14, 19:38
  #8
Medlem
XtraXs avatar
Matt Dillon ser ut att göra ett bra jobb!
Citera
2018-05-14, 19:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Matt Dillon ser ut att göra ett bra jobb!

Helt rätt skådis för jobbet.

Skön trailer Skön blandning av galenskap och humor!
Citera
2018-05-14, 19:48
  #10
Medlem
drfreudsteins avatar
Verkar vara sjukt annorlunda i jämförelse med Von Triers filmer men ändå briljant. Måste ses!
Citera
2018-05-15, 12:48
  #11
Medlem
Från Cannes (aka: helvetet på jorden):

-"I’ve never seen anything like this at a film festival. More than 100 people have walked out of Lars von Trier’s ‘The House That Jack Built,’ which depicts the mutilation of women and children. “It’s disgusting,” one woman said on her way out."

-"Just left Lars Von Trier's The House that Jack Built. Gross. Pretentious. Vomitive. Torturous. Pathetic"

-"Walked out on Lars von Trier . Vile movie. Should not have been made. Actors culpable"

-"I've just walked out of Lars Von Trier premiere at Cannes 2018 because seeing children being shot and killed is not art or entertainment."



Låter underbart!
Citera
2018-05-15, 13:05
  #12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Från Cannes (aka: helvetet på jorden):

-"I’ve never seen anything like this at a film festival. More than 100 people have walked out of Lars von Trier’s ‘The House That Jack Built,’ which depicts the mutilation of women and children. “It’s disgusting,” one woman said on her way out."

-"Just left Lars Von Trier's The House that Jack Built. Gross. Pretentious. Vomitive. Torturous. Pathetic"

-"Walked out on Lars von Trier . Vile movie. Should not have been made. Actors culpable"

-"I've just walked out of Lars Von Trier premiere at Cannes 2018 because seeing children being shot and killed is not art or entertainment."



Låter underbart!
Den här filmen verkar ju helt underbar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback