Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-01-29, 18:43
  #97
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Det du drar upp i dina exempel är alldeles för långt borta (ur ett filosofiskt synsätt) för den genomsnittlige kokain brukande personen att lägga NÅGON vikt vid över huvud taget.

Går du och ojar dig för mineralerna i din telefonlur också ?
Om NEJ varför inte det för, ska du bara bry dig om dom som faller i glömska i kokainleden, vad gör dom så speciella så dom ska få all din uppmärksamhet?

Du fattar väll själv att det inte är möjligt att lägga den energin på allt elände som finns. Åk till sydamerika och gör något på plats istället för att gnälla på online avatarer som gillar kokain och ta den högre moralplatsen.
ORD!!!
Så enkelt och sitta vid sin jävla dator och förfasa sig över folk som far illa på andra sidan jorden pga. kokain!
Vad är det för skillnad ur en filosofisk synvinkel på om eländet för en människa beror på kokain eller dina billiga fotbollsskor som ett BARN har sytt i Bangladesh.
En kudde och en symaskin är hans nya familj.

Det är allas fel som håller konsumtioshetsen vid liv genom att vi vill ha billiga prylar, helst fraktfritt också!
Ser inte varför just kokain skulle vara värre än något annat.
Citera
2018-02-07, 19:20
  #98
Medlem
Erkliings avatar
Se till att alla droger blir legaliserade då, varför ska man må dåligt över något man inte kan förhindra? Men den logiken måste du ju må hemskt dåligt jämt?
Citera
2018-02-08, 15:33
  #99
Medlem
Freddi420s avatar
Det som jag reagerar mest över är att folk kallar skiten för kokain i Sverige. Där är knappt någon riktig kokain i pulvret folk drar upp i snoken. Om vi bortser från alla människor som far illa längs vägen, hur många mellanhänder tror ni inte har tjyvat lite äkta vara från ursprungs batchen och ersatt med annan skit? "Kokain" i Sverige/Skandinavien har en renhet på mellan 12-15%, omkring 20% kan förekomma man är inte vidare vanligt. Alltså om du köper 1gram kola, så innehåller påsen drygt 0,12-0,15g ren kokain, resten är syntetiska substanser som ska efterlikna kokainets effekter. Mycket skadligare för kroppen och hjärnan än ren kokain.

Ändå verkar konsumtionen bara öka. Helt jävla ofattbart
Det är som att du går till färgaffären och ska handla vit färg. När du kommer hem och öppnar burken så har du fått lite lite vit färg, men mestadels består färgburken av svart, lila, röd, gul och grön färg. Skitsamma tänker du (som gillar kokain i Sverige) och målar på. Färg som färg liksom och skiten blir ju målad!

It's funny 'cause it's true...
Citera
2018-02-08, 16:02
  #100
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddi420
Det som jag reagerar mest över är att folk kallar skiten för kokain i Sverige. Där är knappt någon riktig kokain i pulvret folk drar upp i snoken. Om vi bortser från alla människor som far illa längs vägen, hur många mellanhänder tror ni inte har tjyvat lite äkta vara från ursprungs batchen och ersatt med annan skit? "Kokain" i Sverige/Skandinavien har en renhet på mellan 12-15%, omkring 20% kan förekomma man är inte vidare vanligt. Alltså om du köper 1gram kola, så innehåller påsen drygt 0,12-0,15g ren kokain, resten är syntetiska substanser som ska efterlikna kokainets effekter. Mycket skadligare för kroppen och hjärnan än ren kokain.

Ändå verkar konsumtionen bara öka. Helt jävla ofattbart
Det är som att du går till färgaffären och ska handla vit färg. När du kommer hem och öppnar burken så har du fått lite lite vit färg, men mestadels består färgburken av svart, lila, röd, gul och grön färg. Skitsamma tänker du (som gillar kokain i Sverige) och målar på. Färg som färg liksom och skiten blir ju målad!

It's funny 'cause it's true...

Det är ju exklusivt och trendigt med kokain. Det är något annat än "smutset" som tjack eller röka. Det är ju så snacket gick för 10 år sen bland de som kommit i kontakt med kroglivet och föddes med silversked i mun. Men de skulle aldrig falla sig in att testa något annat. Nej, det måste vara kokain och sen någon ursäkt på det att det här är något annat. Skulle jag dra liknelsen med färgburkarna så skulle de inte lyssna och istället fundera på när den där knarktaxin kommer.
Men visst är det märkligt - men folk är i regel ignoranta - det är därför samhället ser ut som det gör. Det är därför plötsligt hela stan går runt med Canada Goose, Von Dutch, hela jävla armar fullsmetade med gräsliga tatueringar eller vad det nu är som är inne.
Idag kan din bilmekaniker eller frisör dra en lina till helgen - betydligt mer vanligt förekommande. Det går bra för Sverige och Bejerots vision om ett narkotikafritt samhälle.
Citera
2018-02-08, 16:43
  #101
Medlem
Freddi420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Det är ju exklusivt och trendigt med kokain. Det är något annat än "smutset" som tjack eller röka. Det är ju så snacket gick för 10 år sen bland de som kommit i kontakt med kroglivet och föddes med silversked i mun. Men de skulle aldrig falla sig in att testa något annat. Nej, det måste vara kokain och sen någon ursäkt på det att det här är något annat. Skulle jag dra liknelsen med färgburkarna så skulle de inte lyssna och istället fundera på när den där knarktaxin kommer.
Men visst är det märkligt - men folk är i regel ignoranta - det är därför samhället ser ut som det gör. Det är därför plötsligt hela stan går runt med Canada Goose, Von Dutch, hela jävla armar fullsmetade med gräsliga tatueringar eller vad det nu är som är inne.
Idag kan din bilmekaniker eller frisör dra en lina till helgen - betydligt mer vanligt förekommande. Det går bra för Sverige och Bejerots vision om ett narkotikafritt samhälle.

Det är väl tyvärr så min vän. Därför tycker jag det är extra märkligt hur dom resonerar - "Gräs och tjack är smutsigt", WELL, båda är då långt bra mycket renare än den "fina" skiten som florerar friskt bland både gåslever-svensken och bilmekanikern. Jag fördömer det inte, jag menar who am I to judge, men det är bra jävla tragikomiskt.
Citera
2018-02-08, 16:46
  #102
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddi420
Det är väl tyvärr så min vän. Därför tycker jag det är extra märkligt hur dom resonerar - "Gräs och tjack är smutsigt", WELL, båda är då långt bra mycket renare än den "fina" skiten som florerar friskt bland både gåslever-svensken och bilmekanikern. Jag fördömer det inte, jag menar who am I to judge, men det är bra jävla tragikomiskt.
Det är en så underbar ironi att det är löjligt. Amfetamin kokas i förhållandevis rena lab, förhållandevis, och det finns ju inte en bra gräsodlare värd namnet som inte har ordning på sin odling. Men kokain, det gör man glatt mitt ute i djungeln. Inte bara är själva kokandet smutsigt, hela hanteringen av det är ju det.

Tror dock att kokain håller på att tappa sin mytiska status. Många testar och inser att det sällan eller aldrig är så där ball som det verkar vara på TV. Inte ens bra koks är ju det liksom.
Citera
2018-02-08, 20:39
  #103
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddi420
Det som jag reagerar mest över är att folk kallar skiten för kokain i Sverige. Där är knappt någon riktig kokain i pulvret folk drar upp i snoken. Om vi bortser från alla människor som far illa längs vägen, hur många mellanhänder tror ni inte har tjyvat lite äkta vara från ursprungs batchen och ersatt med annan skit? "Kokain" i Sverige/Skandinavien har en renhet på mellan 12-15%, omkring 20% kan förekomma man är inte vidare vanligt. Alltså om du köper 1gram kola, så innehåller påsen drygt 0,12-0,15g ren kokain, resten är syntetiska substanser som ska efterlikna kokainets effekter. Mycket skadligare för kroppen och hjärnan än ren kokain.

Ändå verkar konsumtionen bara öka. Helt jävla ofattbart
Det är som att du går till färgaffären och ska handla vit färg. När du kommer hem och öppnar burken så har du fått lite lite vit färg, men mestadels består färgburken av svart, lila, röd, gul och grön färg. Skitsamma tänker du (som gillar kokain i Sverige) och målar på. Färg som färg liksom och skiten blir ju målad!

It's funny 'cause it's true...


Du måste ju ha riktigt kassa langare om du får tag i sådan skit. Det har ju aldrig funnits så bra kokain som det finns i Sverige nu. 😂👌
Citera
2018-02-21, 22:18
  #104
Medlem
Skäms du inte att du är så politiskt korrekt?
Inget är bättre än lite rent coke
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback