Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-01, 17:21
  #1
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Det var strax efter midnatt, i måndags, som förre fotbollsspelaren Glenn Schiller, 56, och tv-kocken Monika Ahlberg, 55, var på väg hem till sin lägenhet på Östermalm i Stockholm.

Men vid Karlaplan blev paret nedslagna bakifrån.

– Allt hände väldigt snabbt, det var över på 10-12 sekunder. Någon slog Glenn bakifrån, i ansiktet. Vi föll till marken och jag skadade min hand ganska rejält. Den började blöda, säger Monika Ahlberg.

Citat:
När de låg på marken tilltalade en man dem.

– Han frågade om han kunde hjälpa till. Vi reste oss upp och sen var han borta. Inte ens då förstod vi att det var något mer som hänt än att någon slagit ner Glenn. Vi kom hem, jag sköljde av handen och skulle åka till akuten. Men jag hittade inte min plånbok och Glenn hittade inte sin telefon. Då förstod vi att mannen, samtidigt som han hjälpte oss, rånade oss, säger Monika.

http://www.expressen.se/noje/kandisp...anade-pa-stan/


Jag tycker att överfallsrånen på Östermalm händer ofta nu. Finns det mer information om det här?
Citera
2016-11-01, 17:26
  #2
Medlem
Resan som hade köpts på kortet (för 2500kr), hade den destination Rumänien, Bulgarien eller liknande tro?
Citera
2016-11-01, 17:33
  #3
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Är det Glenn Blåvitt Schiller?
Citera
2016-11-01, 17:34
  #4
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag borde tagit med att polisen har lagt ner ärendet. Ahlberg kommenterar det så här i Aftonbladet:

Citat:
När Nöjesbladet når Stockholmspolisens talesperson Mats Nilsson bekräftar han att det kommit in en polisanmälan.

– Förundersökningen är nedlagd. Det finns inte någon misstänkt och de åtgärder som vidtagits har inte lett till att man hittat någon som kan misstänkas och ytterligare utredning kan inte antas ändra på det, säger han.

Det beskedet gör Monika Ahlberg upprörd.

– Det hade varit grymt enkelt för polisen att ta reda på var de har bokat resan någonstans. Till mig kunde inte American Express säga det, men polisen måste väl för Göta Petter kunna ta reda på det och sen är det bara att åka till Arlanda och gripa dem, säger hon.

Nu tänker hon ta kontakt med polisen igen för att ifrågasätta varför förundersökningen lagts ner.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle23833181.ab
Citera
2016-11-01, 17:37
  #5
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det Glenn Blåvitt Schiller?

Ja, hennes man är fd fotbollsspelare. De bor vid Karlaplan.
Citera
2016-11-01, 17:43
  #6
Medlem
soligts avatar
Vill polisen inte lösa brott? Vi lägger ner det här, det är 400 meter att gå för att hämta en övervakningsfilm och sen får vi väl sitta hela kvällen och kolla på den.. Kan det vara så?
Citera
2016-11-01, 18:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Vill polisen inte lösa brott? Vi lägger ner det här, det är 400 meter att gå för att hämta en övervakningsfilm och sen får vi väl sitta hela kvällen och kolla på den.. Kan det vara så?

Så här går det till.
Citera
2016-11-01, 18:07
  #8
Medlem
Firewaias avatar
läggs inte allt ner om de inte tas mitt i brottet eller når upp till tillräcklig media-bevakning/straffskala?
Citera
2016-11-01, 18:18
  #9
Medlem
dacks avatar
Underbara nyheter sådant här vill vi se mera av vad fan hjälper det att bo vitt och ståtligt när dom än då blir drabbade av smutsfolket så fort dom går utanför dörren.

Så tack zinka dinka eller vem fan nu gärningsmannen är håll fanan högt och fortsätt på den inslagna vägen som ger er rikedomar.
Citera
2016-11-01, 18:28
  #10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Fruktansvärt.

Men äntligen börjar det drabba känt folk. Så vi har väntat.

Känt folk ? Har aldrig hört talas om dessa människor tidigare
såg att anmälan lades ner ganska omgående
Citera
2016-11-01, 18:31
  #11
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranad
Allt idioterna behöver göra är att be mig om en resa hem till sitt hemland. Jag sätter mig och tigger pengar till dom dirr och betalat deras resa så fort dom sitter på flyget hem

Biljett köper man inte för att resa själv. Det är så man plockar ut pengar från kortet. http://www.scam-detector.com/travel-...t-credit-fraud

Knepigt fall det här. Det är främst marockanerna och zigenare som brukar vara bra med fingrarna. Men zigenare brukar väl sällan oprovocerat våld? Dock luktar flyg-scamen rumänskt. Alternativt att kortet bara direkt är sålt online för mindre summa pengar.

Men jag skulle nog gissa marockanska "gatubarn". Folk kanske har glömt att de fortfarande roamar fritt. Nu när kylan börjar komma är det nog värre än vanligt. Så kanske även för zigenarna.

Jag vill uppmana ALLA att direkt skydda sina värdesaker om kontakt uppstår med en person som ser utländsk ut. Och nej, det är inte rasism. Det är tyvärr verkligheten. Och de är förbannat snabba och skickliga.
Citera
2016-11-01, 18:35
  #12
Medlem
Det nya Sverige. Detta är bara början. Får se om det händer nåt nu när det allt mer drabbar "fint" folk utanför förorten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback