Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-01, 16:05
  #1
Medlem
Hej. Jag ska köpa den här skrivaren. Kommer bara använda den för att skriva ut papper med text. Vilka bläckpatroner köper man till jag förstod inte det eftersom det inte fanns någon information om det.

http://www.webhallen.com/se-sv/dator...xma_ip2850-usb
Citera
2016-11-01, 16:13
  #2
Avstängd
Jag orkar inte skriva vad bläckpatronerna heter, med googla "Pixma 2850 ink" så kommer du garanterat få svar på din ytterst komplicerade fråga...
Citera
2016-11-01, 16:17
  #3
Medlem
Du ska inte köpa bläckpatrons skrivare.
Köp laser.
Citera
2016-11-01, 16:36
  #4
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Du ska inte köpa bläckpatrons skrivare.
Köp laser.

Precis, det extra man lägger emellan tjänade iaf jag på att slippa randiga utskrifter pga skitiga, torkade och igenkleggade patroner. Fanns monolaserskrivare med wifi för runt 800kr på samma sida.
Citera
2016-11-01, 16:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Precis, det extra man lägger emellan tjänade iaf jag på att slippa randiga utskrifter pga skitiga, torkade och igenkleggade patroner. Fanns monolaserskrivare med wifi för runt 800kr på samma sida.
Vilken rekommenderar du ? Posta länk till patroner också är du snäll.
Citera
2016-11-01, 16:53
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Precis, det extra man lägger emellan tjänade iaf jag på att slippa randiga utskrifter pga skitiga, torkade och igenkleggade patroner. Fanns monolaserskrivare med wifi för runt 800kr på samma sida.

Mycket bra råd. Skriver man ut relativt sällan (som jag gör), hinner bläckpatronerna att torka.
Laserskrivare "torkar aldrig". Jag fick kassera en bra laserskrivare med win7, eftersom det inte fanns drivrutiner för win7 för skrivaren. (Det var en Konica-Minolta). Sånt känns surt. Enda gången laserskrivare "failat" för mig. Bläckstråle har failat 10x mer.
Citera
2016-11-01, 17:47
  #7
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pzyskofycker
Vilken rekommenderar du ? Posta länk till patroner också är du snäll.

Äh, lite får du söka själv, sök på laserskrivare på sidan du länkade till, Wehallen var det va?
Där fanns iaf tre stycken under 900kr, två Samsung och en Brother.

Patroner vet jag inget om, tonern jag fick med till min laser skrivare (dyrare och färg) innehöll mindre än de ersättningstoners som man köper, innehåller mindre pulver. De har ändå räckt i ca två år och då har jag även skrivit ut lite foton, nu börjar de nog ta slut.
Så, även om du köper en billig laserskrivare, svart/vit/gråskalor så den tonern du antagligen får med räcker säkert till 500 sidor text. Därefter är ju lasertonern dyrare att köpa men räcker längre samt att de torkar aldrig ut. Används den inte på tre månader så är det bara att starta och slriva ut, i en bläckstråle finns risken att de smetat igen vilket leder till sämre utskrifter.

Hade en Pixma tidigare men den torkade ut oavsett vad de skrev om rengöringsprocesser, så ingen bläckstråle mer för mig, det är laser som gäller. Jag skriver inte ut ofta vilket ledde till att när jag väl behövde det så blev det randigt oavsett om jag körde rengöringsprogrammey på den. Fick då köpa en bläckpatron eller två, ca 200-300kr/gång, funkade bra då. Nästa gång jag skulle skriva ut nån månad senare var det samma visa. Patronerna hann aldrig ta slut innan de torkade till, det är surt att kasta pengar i sjön i form av halvtomma patroner.

Pixma var annars en ok skrivare men passade inte mig och mina utskriftsvanor.
Citera
2016-11-01, 21:04
  #8
Medlem
japanskbruds avatar
bläckstråleskrivare är skit .. bläcket sugs in i pappersfibrerna och bokstäverna sprids ut om man använder vanligt papper. bläckskrivare i den storleken brukar dessutom va extremt tröga. .utskrifterna tål inte den minsta droppe vatten heller.. Det dryga med billiga laserskrivare är att dom bara funkar med windows eller macos. Måste ha postscript för riktiga os
Citera
2016-11-01, 22:37
  #9
Medlem
En bra, snabb, tyst laserskrivare: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3038109
Toner: https://www.nordicink.se/varumarken/...ress-m-2026-w/
Tonern som medföljer räcker till mellan 500-1000 sidor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback