Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-15, 19:46
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är inte bara jag i så fall. Alla man ser kör främst armar, och en del rygg, bröst och axlar. Utfallssteg och farmers walk har ja aldrig sett nån göra. Utfallssteg ser ut som en "tjejövning" för rumpa och lår...
Marklyft förekommer en hel del faktiskt, enligt mig en ren styrkeövning. En övning som man kan göra om man vill bli bra i just marklyft, men inte till mycket nytta annars.

Det är fler män än kvinnor som gör utfallssteg på gymmet jag tränar på (friskis) även farmerswalk är vanligt, det används tillochmed på passen som går.

Vi har även riktiga farmerswalk stänger (se bild: https://www.t-nation.com/img/photos/...-variation.jpg)
Citera
2016-12-15, 20:26
  #26
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nergmle
Det är fler män än kvinnor som gör utfallssteg på gymmet jag tränar på (friskis) även farmerswalk är vanligt, det används tillochmed på passen som går.
Friskis...är inte det lite betoning på gymnastik och motion? Jag tänkte mer på byggargym, där folk tränar för att få stora muskler. Är man ute efter att hålla sig i form rent allmänt tränar man förstås på ett annat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av nergmle
Vi har även riktiga farmerswalk stänger (se bild: https://www.t-nation.com/img/photos/...-variation.jpg)
Vad tränar man med den övningen? Det ser ut som en uthållighetsgrej som skulle passa i de där tävlingarna där Magnus Samuelsson var med i.
Citera
2016-12-15, 21:37
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Friskis...är inte det lite betoning på gymnastik och motion? Jag tänkte mer på byggargym, där folk tränar för att få stora muskler. Är man ute efter att hålla sig i form rent allmänt tränar man förstås på ett annat sätt.


Vad tränar man med den övningen? Det ser ut som en uthållighetsgrej som skulle passa i de där tävlingarna där Magnus Samuelsson var med i.

Magnus = muskler hur ser du själv ut
Citera
2016-12-16, 15:41
  #28
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Magnus = muskler hur ser du själv ut
Tävlingsmomenten i Världens Starkaste Man är nog mer ett sätt att tävla i styrka. Muskelmassan har han nog byggt upp med andra övningar än Farmers Walk.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback