Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-01, 21:10
  #13
Medlem
StigAllans avatar
Har det inte lyckats med länken jag postade?
Sitter och kollar nu och det går att väja mellan 5 olika versioner av Windows 10.
Den tidigaste versionen är från juli 2015 och då fanns inte Anniversary uppdate.

Hade själv stora problem med den uppdateringen men det löste sig efter någon månad av uppdateringsförsök.
Nu funkar det bra.
Citera
2016-11-03, 12:56
  #14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du överskattade nog min förmåga i min förra post. Det är du som är "master of the thread".
Jag körde WUMT och den visade att det fanns nyare drivrutiner till mina printrar. WUMT misslyckades att installera dem.
Då tänkte jag att det kan vara de som hindrar Win10 1607 att installeras. WUMT kunde inte avinstallera dem.

Kollade "Installerade uppdateringar" med WUMT och den påstår att jag har tre Dictionaries Updates. Dock är alla Japanska ordlistor!!!!!
Försökte avinstallera men icke sa Nicke.

Om jag nu laddar ner Windows 10 med Media Creation Tool får jag då Anniversary?
Filen heter ju bara Windows.iso.

Samma problem på min brors dator medan en av mina fungerade direkt med WU.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hmm, en kombo av backups och kontroll med WUMT samt 3:dje parts drivis program ger bäst kontroll. Men som sagt, det här vet du.

Ja de där Japanska, ja de undrar jag också över.

När man går till sidan för nedladdning av en Windows ISO just nu så får man så vitt jag vet alltid den senaste versionen av Windows.

Getintopc kan ge en en annan.

Är inte Ms och Window underbara ?? He he.

Jag glömde av att jag postade frågan i denna tråden så jag postade här hur jag löste mitt problem:
(FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor

I korthet:
En OEM version av Nero Burning ROM stoppade uppdateringen. Namnet på appen avslöjades först när jag påbörjade installationen av nedladdade ISOn. Daemon Tool Lite avinstallerades av Windows Update.

Efteråt kom minnet tillbaks att jag hade problem med Nero vid förra 1511 uppdateringen. Det gick då att installera om Nero efter uppdateringen.
Citera
2016-11-07, 21:53
  #15
Medlem
shogun-rs avatar
Legat kvar på Windows 7 än så länge då jag varken haft riktigt tid eller ork att installera mer.

Hur ofta tror ni att det är någon ide att göra ny installations-usb och prova igen? Dvs hur ofta uppdaterar dom installationen man får ner så man kanske får det att funka?
Citera
2016-11-07, 22:21
  #16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Legat kvar på Windows 7 än så länge då jag varken haft riktigt tid eller ork att installera mer.

Hur ofta tror ni att det är någon ide att göra ny installations-usb och prova igen? Dvs hur ofta uppdaterar dom installationen man får ner så man kanske får det att funka?

Det ska uppdateras vid varje utskick av nya uppdateringar. De ska komma nya denna vecka.

Kollade du länkarna för nedladdning av gamla W10 versioner. De funkar.
Citera
2016-11-11, 15:34
  #17
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det ska uppdateras vid varje utskick av nya uppdateringar. De ska komma nya denna vecka.

Kollade du länkarna för nedladdning av gamla W10 versioner. De funkar.

Tycker dock det är konstigt att det tar sån tid att fixa detta. Anniversery Update kom i somras. Lite bekymrad över att det tar sån tid. Att spärra uppdateringar och köra med en gammal version är inget man vill göra permanent. Men kan lika bra testa ditt sätt för Windows update har tydligen ballat ur, åtminstone i Win7 och det är tydligen fler som har det problemet.

Din länk får jag tyvärr inte att funka när jag skall ladda ner. Trycker jag download så står det antingen och blinkar och hackar när jag skall bli länkad någonstans eller så klagar den på Adblock trots att den är avstängd för sidan. Vet inte om det är för att sidan kräver IE11 eller inte.

Däremot den första länken jag fick var kanon. Var så lätt att fatta så tom jag fattar den Laddar just nu ner ISO av den Windows 10 versionen som var innan Anniversery Update.
__________________
Senast redigerad av shogun-r 2016-11-11 kl. 15:42.
Citera
2016-11-11, 15:48
  #18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Tycker dock det är konstigt att det tar sån tid att fixa detta. Anniversery Update kom i somras. Lite bekymrad över att det tar sån tid. Att spärra uppdateringar och köra med en gammal version är inget man vill göra permanent. Men kan lika bra testa ditt sätt för Windows update har tydligen ballat ur, åtminstone i Win7 och det är tydligen fler som har det problemet.

Din länk får jag tyvärr inte att funka när jag skall ladda ner. Trycker jag download så står det antingen och blinkar och hackar när jag skall bli länkad någonstans eller så klagar den på Adblock trots att den är avstängd för sidan. Vet inte om det är för att sidan kräver IE11 eller inte.

Däremot den första länken jag fick var kanon. Var så lätt att fatta så tom jag fattar den Laddar just nu ner ISO av den Windows 10 versionen som var innan Anniversery Update.

Självklart inte permanent, bara tillfälligt tills lösning kommer.
Det kanske är löst nu med uppdateringen som kom i tisdags.

Prova med att installera nya/andra drivisar med detta utmärkta verktyg - https://drp.su/index.htm.
Aktivera - expert mode - och avbocka alla 3:dje parts program.
Citera
2016-11-11, 20:29
  #19
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Självklart inte permanent, bara tillfälligt tills lösning kommer.
Det kanske är löst nu med uppdateringen som kom i tisdags.

Prova med att installera nya/andra drivisar med detta utmärkta verktyg - https://drp.su/index.htm.
Aktivera - expert mode - och avbocka alla 3:dje parts program.

Körde som sagt https://www.heidoc.net/joomla/techno...-download-tool och tog först ner den uppdateringen som var före 1607. När jag installerade blev det exakt samma sak.

Provade då att ta ner den allra första Windows 10 man kunde välja från förra sommaren. Lite små upphakningar men kom igenom ganska smärtfritt så att Windows 10 funkade.

Modig som jag var så lät jag datorn rulla och installera vidare och körde fullt ut med "Funktionsuppdatering Windows 1607" och vad jag kunde se så installerades det utan problem. Funkar gör det i alla fall nu, äntligen

Så det bästa verkar vara (i alla fall för mig) att ladda ner och installera den allra första Windows 10 och sedan ta det därifrån. Åtminstone i dagsläget.

Du tycker att det är onödigt att installera om datorn ibland? Lät så innan tyckte jag...
Citera
2016-11-11, 20:44
  #20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Körde som sagt https://www.heidoc.net/joomla/techno...-download-tool och tog först ner den uppdateringen som var före 1607. När jag installerade blev det exakt samma sak.

Provade då att ta ner den allra första Windows 10 man kunde välja från förra sommaren. Lite små upphakningar men kom igenom ganska smärtfritt så att Windows 10 funkade.

Modig som jag var så lät jag datorn rulla och installera vidare och körde fullt ut med "Funktionsuppdatering Windows 1607" och vad jag kunde se så installerades det utan problem. Funkar gör det i alla fall nu, äntligen

Så det bästa verkar vara (i alla fall för mig) att ladda ner och installera den allra första Windows 10 och sedan ta det därifrån. Åtminstone i dagsläget.

Du tycker att det är onödigt att installera om datorn ibland? Lät så innan tyckte jag...

Grattis!

Frågan om varför du ville ominstallera var enbart en undring om varför, thats it.
Citera
2016-11-11, 23:03
  #21
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Grattis!

Frågan om varför du ville ominstallera var enbart en undring om varför, thats it.

Okej jag förstår. Brukar ominstallera någon gång var ca 12-18 månad för att jag sen gammalt haft en uppfattning om att datorn blir segare och segare av skräp som samlas på datorn och när man är inne på "dåliga" sidor som t ex p*rr.

Har ju dock blivit bättre och bättre på att tänka säkerhet så använder både antivirus och skulle jag t ex surfa några dåliga sidor så använder jag sandlåda. Så ingen aning om man egentligen behöver installera om, men det har hängt med.
Citera
2016-11-12, 13:28
  #22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Okej jag förstår. Brukar ominstallera någon gång var ca 12-18 månad för att jag sen gammalt haft en uppfattning om att datorn blir segare och segare av skräp som samlas på datorn och när man är inne på "dåliga" sidor som t ex p*rr.

Har ju dock blivit bättre och bättre på att tänka säkerhet så använder både antivirus och skulle jag t ex surfa några dåliga sidor så använder jag sandlåda. Så ingen aning om man egentligen behöver installera om, men det har hängt med.


Var och en gör som den vill.

Det finns ju ett sätt att lätt och fortare ominstallera än på det vanliga viset.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback