Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-30, 16:28
  #1
Avstängd
På WoW har jag börjat påträffa karaktärer som verkar förfölja mig. T.ex jag gör ett ärende i Ogrimmar, i Orgrimmar påträffar jag en karaktär. Efter ett tag så ser jag att karaktären jag först såg i ogrimmar på diverse tillhåll som är orelaterade till ogrimmar. Om jag konfronterar förföljaren så får jag responsen att jag är en främling och att han eller hon inte sett mig tidigare. En karaktär som förföljer mig förföljer mig aldrig mer än ett speltillfälle så det tjänar inget till att rapportera. Inte heller är det en level 1 karaktärer utan det är för det mesta något som påminner om en main.

Något mer som jag har märkt är att när jag videochattar på skype så lyser inte den där lilla lampan på webbkameran längre. Det är klart att den kan vara sönder men lampan lyser när jag använder den på min konsoll.

Jag är inte 100% på att det är någon som spionerar på mig. Omstänigdheterna kan ju vara tillfälligheter. Men om det är just så hur kan jag försäkra mig om detta? Går det till exempel att spåra vem det är som styr min webbkamera(om det faktist är så? Hur ska jag bli av med min förföljare? Är det någon som har varit med om något liknande tidigare? mod får gärna flytta tråden om det är felplacerad.
Citera
2016-10-30, 16:30
  #2
Medlem
salxars avatar
Reality check: Varför skulle någon förfölja dig i WoW? Jag lyckas hamna med samma personer i LoL hela tiden, innebär inte att någon är ute efter mig.

Hade samma problem med min förra webcam, är det Creative som gjort den? Eller Logitech?

Om du är nojig kan du ju skaffa VPN.
http://azirevpn.com/
Citera
2016-10-30, 16:31
  #3
Medlem
Hybrics avatar
Låter som att du nojjar sönder, har du någon anledning till att bli spionerad på?
Citera
2016-10-30, 16:32
  #4
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2016-10-30, 16:45
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansmakaren
På WoW har jag börjat påträffa karaktärer som verkar förfölja mig. T.ex jag gör ett ärende i Ogrimmar, i Orgrimmar påträffar jag en karaktär. Efter ett tag så ser jag att karaktären jag först såg i ogrimmar på diverse tillhåll som är orelaterade till ogrimmar. Om jag konfronterar förföljaren så får jag responsen att jag är en främling och att han eller hon inte sett mig tidigare. En karaktär som förföljer mig förföljer mig aldrig mer än ett speltillfälle så det tjänar inget till att rapportera. Inte heller är det en level 1 karaktärer utan det är för det mesta något som påminner om en main.

Något mer som jag har märkt är att när jag videochattar på skype så lyser inte den där lilla lampan på webbkameran längre. Det är klart att den kan vara sönder men lampan lyser när jag använder den på min konsoll.

Jag är inte 100% på att det är någon som spionerar på mig. Omstänigdheterna kan ju vara tillfälligheter. Men om det är just så hur kan jag försäkra mig om detta? Går det till exempel att spåra vem det är som styr min webbkamera(om det faktist är så? Hur ska jag bli av med min förföljare? Är det någon som har varit med om något liknande tidigare? mod får gärna flytta tråden om det är felplacerad.

Du kan ju skanna datorn efter Spyware med följande; TDSS Killer, Malwarebytes antimalware och Zemana antimalware vilka laddas ner härifrån - http://www.majorgeeks.com/. Gör det ifrån felsäk.läge.

Ta kontroll över samt kolla upp all kommunikation på datorn med - Wireshark - parat med en bra brandvägg.
Citera
2016-10-30, 16:59
  #6
Medlem
plåster över cam
Citera
2016-10-30, 17:10
  #7
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
plåster över cam

Fel på tejp eller?
Citera
2016-10-30, 18:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Fel på tejp eller?
ja för att med plåster är det den vita delen som ska på camen inte det som är sticky.
Citera
2016-10-30, 18:29
  #9
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
ja för att med plåster är det den vita delen som ska på camen inte det som är sticky.

Okej, good answer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback