Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-14, 22:59
  #13
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Det är en bra idé dock lockar inte Bangkok eller Thailand alls. Jag är så att jag gillar att se lite annat än vad alla andra gör. Jag lockas av Vietnam och lite Kambodja, men jag är nog inte sugen på att dra samma resa som varje svenne gör, det vill säga Thailand, Kambodja, Laos och Vietnam typ..

Japan och Kina är mer kultur och häftigare städer tänker jag.

Sager Bangkok for att det ar knytpunkten till hela Sydostasien.

(Finns forovrigt sjukt mkt najs att se i Thailand men om du fortf vagrar det) tycker jag anda det ar en bra startpunkt sen tar du en buss darifran over gransen till Kambodja, och sen genom, och over gransen till Vietnam.

Ja, det ar val vanligast, men huruvida du ser saker som alla andra gor ar ju upp till dig. Sen har de ju roliga turistmal... om du vagrar allt kan vi ju bara rekommendera en obebodd o i Indonesien kanske, men verkar bara jobbigt, och inte direkt kul.

Ar ju du som skapar din egen resa. Bara du.

Sa reccar val anda att du aker nagon rutt dar det kanns som backpackers finns sa du kan stalla liknande fragor igen eftersom du inte verkar direkt ruttinerad(missforstand?) - alla maste borja nagonstans!
Citera
2016-11-15, 12:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Sager Bangkok for att det ar knytpunkten till hela Sydostasien.

(Finns forovrigt sjukt mkt najs att se i Thailand men om du fortf vagrar det) tycker jag anda det ar en bra startpunkt sen tar du en buss darifran over gransen till Kambodja, och sen genom, och over gransen till Vietnam.

Ja, det ar val vanligast, men huruvida du ser saker som alla andra gor ar ju upp till dig. Sen har de ju roliga turistmal... om du vagrar allt kan vi ju bara rekommendera en obebodd o i Indonesien kanske, men verkar bara jobbigt, och inte direkt kul.

Ar ju du som skapar din egen resa. Bara du.

Sa reccar val anda att du aker nagon rutt dar det kanns som backpackers finns sa du kan stalla liknande fragor igen eftersom du inte verkar direkt ruttinerad(missforstand?) - alla maste borja nagonstans!

Har redan bokat som jag skrev senaste inlägg igår

Vart en kortare variant, Hong Kong 5 dagar och Japan 15 dagar. Känns mer passande för min del!

Det handlar inte om att jag vägrade eller inte tror att det är bra resmål, Kambodja, Vietnam, Thai, Indonesien utan det är bara att det känns lite trist att ta samma vanliga rutt som alla svenska backpackers och umgås med bara backpackers i länder där kultur inte är lika stark utan det är billigt, bra väder och mycket fest.

Är nöjd med min bokning, jag söker efter annat!

Hälsningar
Citera
2016-11-15, 23:43
  #15
Medlem
Domyojis avatar
Fair.

Valkommen till Japan, allt annat an billigt men langt ifran lika skabbigt som en bakgata i Bangkok.

Japaner bjuder pa all sorts god mat till alla priser och lyx o glamour men aven billigare alternativ till dock ej sa formanliga priser.

Har nog svarat pa vad man kan gora med ett Rail Pass tusen ggr i Japantraden sa kika garna.

Bra val. Japan ar bomben. Ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Har redan bokat som jag skrev senaste inlägg igår


Vart en kortare variant, Hong Kong 5 dagar och Japan 15 dagar. Känns mer passande för min del!

Det handlar inte om att jag vägrade eller inte tror att det är bra resmål, Kambodja, Vietnam, Thai, Indonesien utan det är bara att det känns lite trist att ta samma vanliga rutt som alla svenska backpackers och umgås med bara backpackers i länder där kultur inte är lika stark utan det är billigt, bra väder och mycket fest.

Är nöjd med min bokning, jag söker efter annat!

Hälsningar
Citera
2016-11-16, 13:01
  #16
Medlem
Jag gjorde en 6 månaders resa i kina/vietnam/kambodja/laos/thailand. Jag klarade mig fint på 2000/veckan, till allt, boende resa och mat. Då bodde vi på visserligen på hostels (vilket jag starkt rekommenderar), men var ändå ute och festade 2-3 gånger i veckan. Så 50.000 räcker lätt för 3 månader i de länderna. Även i Kina.

Jag kan rekommendera dig är att inte boka något i förväg alls, och att absolut inte flyga någonstans. Finns utmärkta förbindelser med tåg och buss i hela sydostasien, flyger man förlorar man en stor del av resan enligt mig. Ända landet som saknar tågnätverk är kambodja.

Förutom Kina så är visum inga problem, det löser man vid gränsen för några dollar, det är verkligen oseriöst.
Citera
2017-02-13, 14:50
  #17
Medlem
Domyojis avatar
Sa tyckte TS det var ok i dyr-nippon?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2776901

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback