Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-29, 22:17
  #1
Medlem
Hade funderingar på att ta familjen på en spökvandring som jag gjort tidigare men nu vet jag inte.

Hur stark är kopplingen som Soldiers Of Odin har till farlig nazism? Det är dom som står för säkerheten.

Hur farliga kan dom bli vid en spökvandring?

Tacksam för tips om man vågar delta med familjen.
Citat:
Spökrunda räknar med tusentals besökare – Soldiers of Odin sköter säkerheten

Den anonyme tipsaren, som är av judisk börd, berättar att hans familj tidigare har deltagit i spökvandringen. Men de kommer inte att åka dit i år....Jag är mycket orolig, säger mannen, som vill vara anonym

Hur ser du på att Soldiers of Odin har nynazistiska kopplingar?

Enligt Calle Persson, informatör vid polisens ledningscentral, kommer inte polisen sätta in några extrainsatser med tanke på Soldiers of Odins närvaro.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-29...ter-sakerheten
Citat:
Evenemanget

https://www.facebook.com/events/1041978339173330/
__________________
Senast redigerad av ohneAvatar 2016-10-29 kl. 22:20.
Citera
2016-10-29, 22:22
  #2
Medlem
Rick.Jamess avatar
Tvekar på att dessa idioter kommer att göra något, givet att du inte går fram till dem och säger att du är en jude.

Jag har träffat många judar i mina dar, och hade ärligt talat aldrig på förhand kunnat ana det. Med andra ord så har du inget att oroa dig för.
Citera
2016-10-29, 22:29
  #3
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohneAvatar
Hur stark är kopplingen som Soldiers Of Odin har till farlig nazism? Det är dom som står för säkerheten.

Hur farliga kan dom bli vid en spökvandring?
Det enda potentiella hotet mot dig är vänsterextremister som vill attackera SOO och alla som umgås med dem.

Personligen anser jag att SOO borde utrustas med kravallutrustning och automatvapen.
Citera
2016-10-29, 22:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Tvekar på att dessa idioter kommer att göra något, givet att du inte går fram till dem och säger att du är en jude.

Jag har träffat många judar i mina dar, och hade ärligt talat aldrig på förhand kunnat ana det. Med andra ord så har du inget att oroa dig för.
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Det enda potentiella hotet mot dig är vänsterextremister som vill attackera SOO och alla som umgås med dem.

Personligen anser jag att SOO borde utrustas med kravallutrustning och automatvapen.
Tack för synpunkter.

Å ena sidan så skulle väl knappast en dagstidning ta upp ämnet om det inte var fara å färde. Å andra sidan skulle polisen inte underlåta att skicka folk om det var farligt.

Jag stuvar in fru och ungar i min svenssonbil och drar iväg i helgen.
Citera
2016-10-29, 23:39
  #5
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohneAvatar
Tack för synpunkter.

Å ena sidan så skulle väl knappast en dagstidning ta upp ämnet om det inte var fara å färde. Å andra sidan skulle polisen inte underlåta att skicka folk om det var farligt.

Jag stuvar in fru och ungar i min svenssonbil och drar iväg i helgen.


Har du varit helt utestängd från allt vad svensk media skrivit de senaste 10-15 åren? Det räcker med att en Sverigedemokrat lägger en fis, för att det ska bli chockrubriker och det börjar skrivas om hur onda nazister gasade ihjäl untermench för snart hundra år sedan...

Det är ju inte direkt första gången de "varnat" för att det ska bli jättehemskt och jättefarligt, så fort det är någon som överhuvdtaget tittat på en svensk flagga utan att spotta på den så pratas det om hur farligt det är för alla icke-vita...
Citera
2016-10-30, 10:22
  #6
Medlem
Måste man inte ha något förordnande från polisen som ordningsvakt? SOO har definitivt inte det.
Citera
2016-10-30, 22:57
  #7
Medlem
ZikaZteffes avatar
Den mycket orolige anonyme tipsaren kan åka dit i lugn och ro
Citat:
Det är uppmärksamheten kring medborgargardets medverkan som gör att de inte längre är välkomna, säger arrangören Mia Andersson.

Vad tänker du kring att Soldiers of Odin betecknas som ett högerextremt medborgargarde?
– Jag tänker ingenting kring det. De har inte varit här som något politiskt. De har varit här som mina bekanta.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-30...n-spokvandring
Citera
2016-10-31, 00:18
  #8
Medlem
tokidokis avatar
Nazism?
Förstår inte vad juden gjorde där, var han spöket?
Detta är Sverige och där är svenska skyddskårer välkomna, svenskhatare däremot inte.
Citera
2016-10-31, 00:25
  #9
Medlem
RudyardKiplings avatar
Vänta nu... är det samma kille som var invandrare och brandman i Umeå för något år eller två sedan?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback