Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 20:42
  #13
Medlem
K.Stroganoffs avatar
https://mitti.se/nyheter/miljon-komm.../?omrade=nacka

Herregud. Hur dum i huvudet kan en människa bli?
Citera
2017-03-26, 21:06
  #14
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
https://mitti.se/nyheter/miljon-komm.../?omrade=nacka

Herregud. Hur dum i huvudet kan en människa bli?
Nja, Mitt I - Nacka skriver
Citat:
Av överklagan framgår också att kvinnan begär anstånd med att utveckla talan.

I överklagan begär den dömda kvinnan att hovrätten i första hand ändrar tingsrättens dom och ogillar åtalet i sin helhet och undanröjer skyldighet att betala avgift till brottsofferfonden. I andra hand yrkar hon på ett lindrigare straff.
och att yrka på frikännande är det vanligaste yrkandet. Notera att hon också, som vanligt, lägger till att hon önskar en mildare påföljd. Man överklagar ju just för att mildra påföljden på något sätt, det är ganska ovanlit att någon överklagar för att skärpa straffet.

Om människan är helt korkad, eller bara lagom kriminell, framgår kanske tydligare när hon får lägga ut sina tankar lite till. Hon kanske kom på nåt alldeles nyss som visar att hon är alldeles oskyldig. Man bör beakta omständigheten att kvinnan trots allt har ett ombud och att även om en del av advokaterna lämnar en hel del i övrigt att önska så brukar det kunna styra undan de värsta stupiditeterna (även om de ofta har ganska dåligt material att jobba med så att säga).
Citera
2017-03-27, 01:07
  #15
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Nja, Mitt I - Nacka skriver

och att yrka på frikännande är det vanligaste yrkandet. Notera att hon också, som vanligt, lägger till att hon önskar en mildare påföljd. Man överklagar ju just för att mildra påföljden på något sätt, det är ganska ovanlit att någon överklagar för att skärpa straffet.

Om människan är helt korkad, eller bara lagom kriminell, framgår kanske tydligare när hon får lägga ut sina tankar lite till. Hon kanske kom på nåt alldeles nyss som visar att hon är alldeles oskyldig. Man bör beakta omständigheten att kvinnan trots allt har ett ombud och att även om en del av advokaterna lämnar en hel del i övrigt att önska så brukar det kunna styra undan de värsta stupiditeterna (även om de ofta har ganska dåligt material att jobba med så att säga).

Visst serru...men nu har ju damen erkänt 53 fall av bedrägeri. Att därifrån önska att åtalet ska ogillas är ju som att önska att Tomten finns på riktigt. Att advokaten gör som idioten önskar handlar bara om pengar. Advokaten vet mycket väl att målet är förlorat och att straffet kommer att skärpas i Hovrätten. Men ju längre advokaten kan köra fallet, desto mer tjänar advokaten...

Att Camilla Andersson är en komplett idiot kan nog verifieras av samtliga som haft med henne att göra, både i tjänsten och utanför tjänsten.
Citera
2017-05-01, 14:07
  #16
Medlem
K.Stroganoffs avatar
https://mitti.se/nyheter/bedragerido.../?omrade=nacka
Citera
2017-12-23, 00:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
https://mitti.se/nyheter/bedragerido.../?omrade=nacka
Nu är målet avgjort hos Svea Hovrätt :
Citat:
DOMSLUT
1. Hovrätten ändrar tingsrättens dom endast på så sätt att C*milla *ndersson befrias
från skyldigheten att återbetala kostnaden för försvararen till staten.
2. Katarina Rogeman tillerkänns ersättning av allmänna medel med 4 750 kr. Av
beloppet avser 3 800 kr arbete och 950 kr mervärdesskatt. Kostnaden ska stanna på
staten.
*= A
Fängelse 1 år alltså!
Citera
2017-12-23, 21:24
  #18
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nu är målet avgjort hos Svea Hovrätt :

*= A
Fängelse 1 år alltså!

Alldeles för billigt. Synd.
Citera
2017-12-24, 01:01
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Alldeles för billigt. Synd.
Ja lite märkligt att de inte skärpte straffet faktiskt!
Citera
2017-12-25, 14:10
  #20
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Alldeles för billigt. Synd.

Du kan nog glädja dig med att hon kommer ha svårt med jobb i framtiden och ser du att hon fått ett nytt statusjobb så kan du ju alltid skicka FUP och Domskäl till hennes hypotetiska arbetsgivare
Citera
2017-12-26, 15:08
  #21
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Du kan nog glädja dig med att hon kommer ha svårt med jobb i framtiden och ser du att hon fått ett nytt statusjobb så kan du ju alltid skicka FUP och Domskäl till hennes hypotetiska arbetsgivare

Nu är ju inte "ekonomiassistent" något statusjobb öht. Snarare tvärtom. Pissjobb och pisslön.
Vad jag är förvånad över är att hovrätten gick på samma linje som tingsrätten.
Alltså att bedrägeriet ska klassas som någon form av "normalgrad".

Var går då gränsen för bedrägeri/grovt bedrägeri?
En dryg miljon ser jag som grovt brott. Rätten har valt att spalta upp det i 53 mindre bedrägerier. Trots att brottet varit utstuderat och pågått under lång tid.

Jag vet inte, men jag tycker att åklagaren ska chansa på en framställan till HD.
Då får HD göra en prejudicerande bedömning av vad som är grovt bedrägeri eller inte.
Citera
2017-12-26, 15:29
  #22
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Nu är ju inte "ekonomiassistent" något statusjobb öht. Snarare tvärtom. Pissjobb och pisslön.
Vad jag är förvånad över är att hovrätten gick på samma linje som tingsrätten.
Alltså att bedrägeriet ska klassas som någon form av "normalgrad".

Var går då gränsen för bedrägeri/grovt bedrägeri?
En dryg miljon ser jag som grovt brott. Rätten har valt att spalta upp det i 53 mindre bedrägerier. Trots att brottet varit utstuderat och pågått under lång tid.

Jag vet inte, men jag tycker att åklagaren ska chansa på en framställan till HD.
Då får HD göra en prejudicerande bedömning av vad som är grovt bedrägeri eller inte.

Ja över en miljon är grovt bedrägeri utan tvekan. Så jo jag kan bara hålla med dig om att HD bör göra en prejudicerande bedömning helt klart!
Citera
2017-12-27, 00:09
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Du kan nog glädja dig med att hon kommer ha svårt med jobb i framtiden och ser du att hon fått ett nytt statusjobb så kan du ju alltid skicka FUP och Domskäl till hennes hypotetiska arbetsgivare
Verkar inte så, hon jobbar ju med nåt bankliknande idag
Citera
2017-12-27, 01:53
  #24
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Verkar inte så, hon jobbar ju med nåt bankliknande idag

Frågan är väl hur länge. Sanningen kommer nog fram när Camilla ska ansöka om obetald semester i x antal månader.
Det går att flyga under radarn även om du är mitt inne i rättsförhandlingar. När dom faller blir det ett annat game.
Det företag som anställer den här häxan gräver sin egen grav.

Och visst finns det många som gärna upplyser kommande arbetsgivare om verkligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback