Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-29, 15:31
  #1
Avstängd
http://www.breitbart.com/london/2016...gner-clothes/?

"We Want Armani and Hugo Boss: Migrants Demand Designer Clothes"

Video: https://youtu.be/4q7Vrd0N5bU

Citat:

"African migrants who took the streets in protest and blocked traffic in Venice this week have been demanding designer clothes, the president of the Cooperativa Sociale Onlus has revealed.
Lorenzo Chinalleto, whose cooperative hosts migrants at the Hotel Byron in the Venice province, said migrants respond with displeasure when receiving clothes from Catholic charity Caritas and other charitable bodies, because the goods are unbranded.

He explained: “Unfortunately they come to Italy with the asylum reception systems of northern Europe as a model. When they arrived we gave them clothes, standard clothes.

“But they want brand-name clothes like Armani and Boss, and they asked for Pirelli shoes. These are their models. When they came to us, they didn’t have clothes, but they all had smartphones,” the Italian added."

"Regional director of the populist Sardinian Action Party, Marcello Orrù, commented on the controversy.

He said: “It is intolerable for us to continue to accept these people who don’t like the welcome offered, the meals and their lodgings at the hotel for free. And who then protest to have a television in the room and a daily bus take them to Cagliari for free.

“It’s too easy to accuse us of racism and xenophobia, but we refuse to accept this total and grave injustice to the Sardinian people. These boys are muscular and equipped with the latest model iPhones."

"The migrants originate mostly from Senegal, Nigeria, Somalia, Mali and Ghana"

"complaining that there were “too few entertainment possibilities” in the town. After they had completely destroyed the reception centre to the point where it cannot be used again, the Interior Ministry transferred the migrants to a luxury hotel."

Notera att italienarna beskyller Nordeuropa för att skämma bort migranterna.

Hur fungerar processen i Sverige?

Lite underhållande att se afghanerna tro att dom är stekare när dom ränner omkring i City.

Vad bistår kommunen med, vad finns det budgeterat för kläder?
Citera
2016-10-29, 15:42
  #2
Medlem
För de som kallas ensamkommande i Sverige är märkeskläderna inget problem. Ensamkommande i Sverige får i genomsnitt 5000 kr per månad skattefritt för omkostnader. Då är boende, mat, sjukvård, tandvård och skola betalt. Så runt 60 000 skattefritt på ett år till kläder, cigaretter, hasch, prostituerade (jag skojar inte, det har tydligen blivit vanligt att ensamkommande köper sex).

Så att du inte ser några demonstrationer för märkeskläder i Sverige, beror på att de har råd att köpa märkeskläder för de pengar de får av Sverige. Se nedan Italienarna referera till Sverige.
Citat:
He explained: “Unfortunately they come to Italy with the asylum reception systems of northern Europe as a model. When they arrived we gave them clothes, standard clothes.

Däremot demonstrerade de ensamkommande mot skärpningen av asylreglerna. Tusentals unga män i märkeskläder gick ut och demonstrerade för sin rätt att bo på barnhem i Sverige, till en kostnad på uppåt en miljon kronor per ensamkommande och år.

Jag tror att de som sett foto och film från demonstrationerna knappast reagerade med sympati för asylbedragarna.
__________________
Senast redigerad av Trotteri 2016-10-29 kl. 15:46.
Citera
2016-10-29, 16:46
  #3
Medlem
bithaxs avatar
Frågan är ju när vi skall avsätta våra inkompetenta politiker som gödslar med skattemedel, inte bara inom asylverksamheten utan i hela systemet? Typ som typ förbifart stockholm som stod still pga. politiskt dravel och som kostade miljoner om dagen.

Vad i helvete? Rent ärligt.

När det gäller polisen är jag ganska säker på att färre poliser med bättre lön och under en bättre ledning hade kunnat göra ett bättre jobb för samma pris. Men i stället skall man skaffa fler poliser, vilket ökar kostnaderna, men tillför inget eftersom arbetsmoralen är låg, organisationen trasig och ledningen inkompetent.

I övrigt har man förstört både polis, brandkår och skola med feministiskt dravel och politiska ideér utan koppling till verkligheten. Det är ju inte okej med "ministerstyre" i sverige, men det är nog precis vad vi skulle behöva. Vi behöver inte fler policys, vi behöver kompetenta ledare som går ut och säger till folk vad fan dom skall göra och ser till att dom gör det.
__________________
Senast redigerad av bithax 2016-10-29 kl. 16:49.
Citera
2016-10-29, 17:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Frågan är ju när vi skall avsätta våra inkompetenta politiker som gödslar med skattemedel...

Valet 2018
Citera
2016-10-29, 17:14
  #5
Medlem
grey.eagles avatar
Samtidigt som man höjer avgiften på äldreboenden i Sverige med en 500 ing i månaden.

Fyfan för detta skitland som Reinfäll med co har förstört
Citera
2016-10-29, 17:23
  #6
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Vad bistår kommunen med, vad finns det budgeterat för kläder?

Varför behöver dem kläder? Kommer dem nakna till Europa eller?
Citera
2016-10-29, 17:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
För de som kallas ensamkommande i Sverige är märkeskläderna inget problem. Ensamkommande i Sverige får i genomsnitt 5000 kr per månad skattefritt för omkostnader. Då är boende, mat, sjukvård, tandvård och skola betalt. Så runt 60 000 skattefritt på ett år till kläder, cigaretter, hasch, prostituerade (jag skojar inte, det har tydligen blivit vanligt att ensamkommande köper sex).

Så att du inte ser några demonstrationer för märkeskläder i Sverige, beror på att de har råd att köpa märkeskläder för de pengar de får av Sverige. Se nedan Italienarna referera till Sverige.


Däremot demonstrerade de ensamkommande mot skärpningen av asylreglerna. Tusentals unga män i märkeskläder gick ut och demonstrerade för sin rätt att bo på barnhem i Sverige, till en kostnad på uppåt en miljon kronor per ensamkommande och år.

Jag tror att de som sett foto och film från demonstrationerna knappast reagerade med sympati för asylbedragarna.

Kan du ge mej en källa på detta med 5000kr?
Citera
2016-10-29, 17:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard

Hur fungerar processen i Sverige?

Eftersom Reinfeldt (M) av någon outgrundlig anledning hatar allt som har med svenskar och den svenska modellen att göra skar han ner på allt som fanns av välfärd för den egna befolkningen, drog in sjukersättningar, utförsäkrade folk på löpande band, skar där det gick i vård och omsorg så att dom som kom hit skulle bli först med det senaste och glida runt i alla fall här i stan som på en jävla catwalk.
Citera
2016-10-29, 18:18
  #9
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
http://www.breitbart.com/london/2016...gner-clothes/?

"We Want Armani and Hugo Boss: Migrants Demand Designer Clothes"

Video: https://youtu.be/4q7Vrd0N5bU

Citat:

"African migrants who took the streets in protest and blocked traffic in Venice this week have been demanding designer clothes, the president of the Cooperativa Sociale Onlus has revealed.
Lorenzo Chinalleto, whose cooperative hosts migrants at the Hotel Byron in the Venice province, said migrants respond with displeasure when receiving clothes from Catholic charity Caritas and other charitable bodies, because the goods are unbranded.

He explained: “Unfortunately they come to Italy with the asylum reception systems of northern Europe as a model. When they arrived we gave them clothes, standard clothes.

“But they want brand-name clothes like Armani and Boss, and they asked for Pirelli shoes. These are their models. When they came to us, they didn’t have clothes, but they all had smartphones,” the Italian added."

"Regional director of the populist Sardinian Action Party, Marcello Orrù, commented on the controversy.

He said: “It is intolerable for us to continue to accept these people who don’t like the welcome offered, the meals and their lodgings at the hotel for free. And who then protest to have a television in the room and a daily bus take them to Cagliari for free.

“It’s too easy to accuse us of racism and xenophobia, but we refuse to accept this total and grave injustice to the Sardinian people. These boys are muscular and equipped with the latest model iPhones."

"The migrants originate mostly from Senegal, Nigeria, Somalia, Mali and Ghana"

"complaining that there were “too few entertainment possibilities” in the town. After they had completely destroyed the reception centre to the point where it cannot be used again, the Interior Ministry transferred the migrants to a luxury hotel."

Notera att italienarna beskyller Nordeuropa för att skämma bort migranterna.

Hur fungerar processen i Sverige?

Lite underhållande att se afghanerna tro att dom är stekare när dom ränner omkring i City.

Vad bistår kommunen med, vad finns det budgeterat för kläder?

Är det min engelska som är dålig, eller läste jag rätt? Efter att dessa jävla parasiter slog sönder ett, vad jag antar är ett mottagningscenter, Så skickades asen till ett lyxhotell.

[b]VAD FAN ÄR DET SOM ÄR FEL PÅ IDIOTERNA!!!!!! [b] Nej jag syftar inte på negrerna, jag syftar på dom italienska idioterna. Skickade skräpet till ett lyxhotell. Skicka dom till ett fängelse istället.

Den enda slutsats jag kan dra av denna travesti är denna: Om jag köper några tuber brun skokräm och smörjer in mig med det och åker på semester till Italien, så kan jag slå sönder det hotell som jag är inbokat på, för att sedan kräva ett lyxigare boende. Allt detta, medans jag skriker en massa rappakalja, fan jag kan även ta med mig en bongotrumma för att förhöja effekten.

ÄNNU EN GÅNG, VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ DESSA ITALIENSKA HENFJOLLOR?????
Citera
2016-10-29, 18:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Kan du ge mej en källa på detta med 5000kr?

Det är inte exakt 5000 det varierar lite!

Ersättningar vid familjehemsvård av barn och ungdom enligt SoL, LVU och LSS för år 2016

Barn 0 -12 år grundkostnad 3 876 kr tilläggskostnad 5 538 kr
Barn 13 - 19 år grundkostnad 4 430 kr tilläggskostnad 6 276 kr


Till detta kommer Arvodesersättning på ca 13 000 kronor per månad och barn. Fast jag tror inte det är så många som nöjer sig med 13 000 / månad i arvode. När jag tittade på annonser om familjehem så erbjöds 18 000 kr i arvode samt 5 000 kronor i kostnadsersättning. Det var den berömda Johanna Möllers företag som erbjöd familjehem de pengarna.

På nedanstående länk hittar du siffrorna:
http://brs.skl.se/brsbibl/cirk_documents/15037.pdf

Dock är det inga problem för ensamkommande i Sverige att köpa märkeskläder som du säkert inser!

Här kommer pengarna ifrån. På nedanstående länk kan du se att Migrationsverket betalar 1900 per "barn" och dygn för de som placerar ensamkommande:
http://www.migrationsverket.se/Andra...skommelse.html

Förutom dessa pengar får kommunerna hosta upp mellan 2 000 och 2 500 kr per månad och barn för en "god man" http://www.expressen.se/nyheter/goda...nor-i-manaden/
__________________
Senast redigerad av Trotteri 2016-10-29 kl. 18:33.
Citera
2016-10-29, 18:35
  #11
Medlem
Det är bara att gå till ArmaNi*-butikerna o motsvarande o köpa.
Det får ju jag göra när jag VILL ha något - o köper jag dyrt
får jag dra in på annat eller har sparat länge

* Arma-Ni som betalar dyra pengar för märkeskläder
Citera
2016-10-29, 18:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Eftersom Reinfeldt (M) av någon outgrundlig anledning hatar allt som har med svenskar och den svenska modellen att göra skar han ner på allt som fanns av välfärd för den egna befolkningen, drog in sjukersättningar, utförsäkrade folk på löpande band, skar där det gick i vård och omsorg så att dom som kom hit skulle bli först med det senaste och glida runt i alla fall här i stan som på en jävla catwalk.

Ja det är inte många som inser det, men Fredrik Reinfeldt är den som fullbordade förstörelsen av Sverige.

Ingvar Carlsson var en klok man (fast hade han gjort det idag hade han kallats rasist)
Citat:
Luciabeslutet kallas det beslut kring asylpolitiken som togs av den socialdemokratiska Regeringen Carlsson I, den 13 december 1989. Beslutet innebar att i fortsättningen bara så kallade "FN-flyktingar", som uppfyllde kraven enligt FN:s flyktingkonvention, samt de med så kallade "särskilt starka skyddsbehov" skulle få politisk asyl i Sverige.[1] Krigsvägran och flyktingliknande skäl, tidigare humanitära skäl, skulle heller inte godtas. Reglerna skulle gälla även de som fanns i Sverige och väntade på besked, med undantag för barnfamiljer som vistats i Sverige i minst ett år.

Sedan tog idioten Carl-Bildt över (fast det var nog Bengt Westerberg som var pådrivande)
Citat:
I riksdagsvalet i september 1991 segrade de borgerliga partier, Kristdemokraterna tog plats i riksdagen, och Carl Bildt tog över som statsminister. Den 19 december samma år meddelade Regeringen Bildt att man upphävt Luciabeslutet.

Så fort Fredrik Reinfeldt kommit till makten så konspirerar han med den hjärndöda i MP och öppnar dörrarna till Sverige på vid gavel. Sedan hånar han Svenskarna med:
Citat:
Öppna era hjärtan är ett sommartal som hölls av den svenske politikern Fredrik Reinfeldt (M), som då var statsminister, 16 augusti 2014. Med talet ville Reinfeldt uppmana svenska folket att välkomna de flyktingströmmar som förväntades under kommande år. I talet sade Reinfeldt bland annat att flyktingmottagandet skulle minska reformutrymmet i statsbudgeten

Kommande år var katastrofen ett faktum över 163 000 "flyktingar" kom troligen är mindre än hälften av dessa riktiga flyktingar.

En galnings verk!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback