Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-29, 08:23
  #1
Medlem
VMiLavemangs avatar
Kolumnisten Ehsan Fadakar på Aftonhoran slår fast att, citat: "Tidigare sökte sig folk till till exempel Flashback för att få sin dagliga dos av lögner och åsikter."
Här är anledningen till varför lögner dominerar Facebook
"Mannen bakom världens största plattform anser att fakta och sanning är vad du känner att de är."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle23806891.ab

Ehsan Fadakar raljerar sedan om procentsatser hur vänstervridna vs högervridna sajter förvränger fakta. Han landar i att ungefär 15-19% av inläggen är falska på högervridna sajter mot 4% på vänstersajter.

Här diskuterar vi om Ehsan Fadakar skriver detta utifrån en egen agenda eller om han genuint är intresserad av yttrandefrihet. Tål han själv en faktagranskning?

Citatet: "Tidigare sökte sig folk till till exempel Flashback för att få sin dagliga dos av lögner och åsikter." gör mig förbannad då jag vet många sanningar kommit fram på just Flashback.

Som exempel kan jag referera till trådar som personligen engererat mig i för att lyfta fram sanningen, trådarna om Lexbase t.ex.: (FB) Vad vet vi om Lexbase AB/Vivalto Information AB?
(FB) Jonas Häger, Lexbase.se:s VD - vad vet vi om honom?

eller kartläggningen av en av Sveriges värsta spammare
(FB) MailCom Europe AB/ Sendbite of Sweden AB, vad finns det för skvaller

Var det inte Flashbackgrävare som avslöjade kattmördaren i Göteborg!?
(FB) Vem är det som mördar katter i Högsbo? (Göteborg)

Posta gärna fler länkar till trådar där FB har stått upp för sanningen utan att mörka


Vi som håller till på Flashback vill bara ha den opolerade sanningen, inte pådyvlad jävla PK-skit, för när en journalist friserar sanningen, då är vi på ett sluttande plan

Till moderator:
om jag placerat tråden fel, vänligen flytta
Citera
2016-10-29, 08:49
  #2
Medlem
Helt tvärtom för min del, jag sökte mig hit när min intuition sa mig att saker och ting inte låg rätt till och att representanter från etablesimanget uppenbarligen ljög.

Här fick jag reda på sanningen om sakers tillstånd, vilket jag kan passa på att tacka för.

Jag fick redan som barn lära mig att tungan blir svart om man ljuger och att det alltid är viktigt att vara ärlig och inte ljuga, hade ni levt efter den enkla filsofin själva hade ni inte haft problemet ni har i dag.

"Den som ofta ljuger blir till slut inte ens trodd när han pratar sanning"
Citera
2016-10-29, 09:07
  #3
Medlem
Sperssons avatar
.
Och Aftonbladet själva låter EXPOs chefredaktör ge läsarna sin dagliga dos med lögner.

Så Aftonbladet kanske inte är rätt tidning att yttra sig i frågan.
Citera
2016-10-29, 09:36
  #4
Medlem
brianmolkos avatar
Men mycket hyckleri här...
Citera
2016-10-29, 09:39
  #5
Medlem
VolvoF12s avatar
Han kastar verkligen jättestenar i ett stort glashus, så mycket skit och lögner som kommit från den tidningen genom åren.

Flashback grävde väl fram lögner om någon naturfilmare, har inte fördjupat men något i den saken dock.
Citera
2016-10-29, 10:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Kolumnisten Ehsan Fadakar på Aftonhoran slår fast att, citat: "Tidigare sökte sig folk till till exempel Flashback för att få sin dagliga dos av lögner och åsikter."
Här är anledningen till varför lögner dominerar Facebook
"Mannen bakom världens största plattform anser att fakta och sanning är vad du känner att de är."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle23806891.ab

Ehsan Fadakar raljerar sedan om procentsatser hur vänstervridna vs högervridna sajter förvränger fakta. Han landar i att ungefär 15-19% av inläggen är falska på högervridna sajter mot 4% på vänstersajter.

Här diskuterar vi om Ehsan Fadakar skriver detta utifrån en egen agenda eller om han genuint är intresserad av yttrandefrihet. Tål han själv en faktagranskning?

Citatet: "Tidigare sökte sig folk till till exempel Flashback för att få sin dagliga dos av lögner och åsikter." gör mig förbannad då jag vet många sanningar kommit fram på just Flashback.

Som exempel kan jag referera till trådar som personligen engererat mig i för att lyfta fram sanningen, trådarna om Lexbase t.ex.: (FB) Vad vet vi om Lexbase AB/Vivalto Information AB?
(FB) Jonas Häger, Lexbase.se:s VD - vad vet vi om honom?

eller kartläggningen av en av Sveriges värsta spammare
(FB) MailCom Europe AB/ Sendbite of Sweden AB, vad finns det för skvaller

Var det inte Flashbackgrävare som avslöjade kattmördaren i Göteborg!?
(FB) Vem är det som mördar katter i Högsbo? (Göteborg)

Posta gärna fler länkar till trådar där FB har stått upp för sanningen utan att mörka


Vi som håller till på Flashback vill bara ha den opolerade sanningen, inte pådyvlad jävla PK-skit, för när en journalist friserar sanningen, då är vi på ett sluttande plan

Till moderator:
om jag placerat tråden fel, vänligen flytta


Folk är överlag till AB och liknande PK väldigt kritiska, eftersom den utvecklingen som dessa bjuder
inte är till gagn för den svenska utvecklingen.
En sådan utveckling som du står för, och som du är betald för, för att skriva, måste den bästa mor och far enbart vara djupt sorgsna över och väldigt handlingsfattiga i sina åtaganden!
Jag påstår att du inte är värd din lön!
Citera
2016-10-29, 10:06
  #7
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Tycker absolut man kan begära att folk inte tar allt de läser på Facebook och Flashback som sanning, och jag tycker på samma sätt att man kan begära att folk inte tar allt de läser på Aftonbladet som sanning.

Etablerad media tog under ett helt decennium, sin censur av politiskt känslig fakta alldeles för långt, det ledde till att folk även sökte sig till Flashback för att bland allt annat brus även kunna får den helt ocensurerade versionen av vad som hänt. Artikelförfataren är oärlig när han påstår att folk söker sig hit för lögnerna.
Citera
2016-10-29, 10:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Och Aftonbladet själva låter EXPOs chefredaktör ge läsarna sin dagliga dos med lögner.

Så Aftonbladet kanske inte är rätt tidning att yttra sig i frågan.
Alldeles riktigt man måste komma ihåg att tidningarna numera inte är speciellt intresserade
av att rapportera händelser utan det handlar till större delen om agendajournalistik som den
här tomten på AB, dessutom hatar de internet eftersom de inte kan kontrollera det.
Citera
2016-10-29, 11:06
  #9
Medlem
Studsbolls avatar
Tveklöst stor humor när dylika påhopp kommer från Aftonbladet, den största förmedlaren av agendastyrd lögnjournalistik. På Flashback är det tvåvägskommunikation; man både skriver och läser det som behandlas och om man ljuger blir man granskad och bemött. Aftonbladet är envägskommunikation där sanningen noga omformas för att passa agandan och där kommentarsfält noga städats undan; lögner ska inte ifrågasättas. De som läser Aftonbladet får sin dagliga dos i form av groteskt skvaller och underhållning uppblandat med politiskt styrda lögner.
Citera
2016-10-29, 11:12
  #10
Medlem
santacls avatar
Att läsa på FB är på gott & ont. Men man kan inte ta ifrån sidan att man får både snabbare och mer informativ fakta.

Har inte varit inne på Aftonbladet eller dylikt på många år.

HÄ duger gott o väl.
Citera
2016-10-29, 11:21
  #11
Avstängd
clappens avatar
Tror dom syftar på aftonbladet och inte flashback.
Citera
2016-10-29, 11:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Han kastar verkligen jättestenar i ett stort glashus, så mycket skit och lögner som kommit från den tidningen genom åren.

Flashback grävde väl fram lögner om någon naturfilmare, har inte fördjupat men något i den saken dock.

Det borde du, den tråden resulterade även i ett nytt ord i SAOL "Att terja". Tråden om Terje Hellesö är legendarisk på alla plan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback