Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-28, 23:51
  #1
Medlem
ChinaKSs avatar
En del forum har valt en minst sagt ovanlig väg för att hantera obekväma debattörer. Istället för avstängning fjantar man sig genom att hindra folk från att komma åt PM, hindra postande i vissa kategorier trots att krav på antal inlägg för kvalificering är uppfyllda m.m, för att inte tala om att en del användare knappt kan logga in.

Nåväl, det är väl helt ok om ett forum av olika skäl bannar användare. Däremot så har jag ingen förståelse för här sortens skitnödiga maktdemonstrationer. Vill man stänga av debattörer så är det väl bara att stå för det beslutet, och inte hålla på att fjanta sig?

Är det här ett vanligt sätt för forumägare/moderatorer att hantera "dissidenter"? Själv kan jag se ett mönster utan att för den sakens skull peka finger, en del forum är beredda att gå ganska långt när det gäller både allmänna tråkningar och påstådda outningar av obekväma debattörer. Nej, det handlar inte om Flashback, däremot så finns det andra forum som kör sitt eget race samtidigt som man skriker sig hesa om yttrandefrihet.

Nej, jag tänker inte ge några exempel. Låt oss hålla den här diskussionen på en allmän nivå, vad är ok om man säger sig stå för yttrandefrihet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback