Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-28, 23:42
  #1
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt5511582/?ref_=fn_al_tt_1

http://www.nbc.com/timeless?nbc=1

Ny tv-serie från NBC som handlar om tidsresande.

Såg det första avsnittet och var ganska skeptisk, det kändes lite som Blacklist (en serie jag hatade pga skådisen som spelade FBI-agenten, det var inte handlingen jag ogillade utan samspelet mellan skådisarna), men efter piloten gav jag serien en chans till eftersom den inte verkade helt värdelös, och tyckte den blev bättre.

Enkel underhållning, precis som de andra serierna på NBC (Blindspot, Chicago Fire/PD/Med etc), men det finns nåt mellan huvudpersonerna i serien som gör att jag kommer tillbaka. I fallet med Blacklist var skådisen som spelade FBI-agenten totalt talanglös, men i Timeless funkar det bättre; killen som är fd special ops (Army Ranger) är lite stel i början men växer in i rollen.
__________________
Senast redigerad av NeoFlexer 2016-10-29 kl. 00:15.
Citera
2016-11-25, 23:38
  #2
Medlem
Sju avsnitt senare och inte ett enda svar på denna relativt välgjorda serie. Jag antar att det betyder att väldigt få personer på FB är intreserade av NBC-serier, vilket iofs förklarar det icke-intresse som finns för andra NBC-produktioner såsom Chicago Fire, Med, PD etc. Well well, you can't win them all som man brukar säga.
Citera
2016-11-26, 00:03
  #3
Medlem
Rekommenderar du serien? Blir det för kladdigt när de flyger inom olika tider, eller är det att de går tillbaka till endast en tid per fall/avsnitt?

Abigail Spencer gillade jag i Suits iaf, de andra har jag ingen koll på.
Citera
2016-11-26, 22:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Rekommenderar du serien? Blir det för kladdigt när de flyger inom olika tider, eller är det att de går tillbaka till endast en tid per fall/avsnitt?

Abigail Spencer gillade jag i Suits iaf, de andra har jag ingen koll på.

De går tillbaka till endast en tidsperiod per avsnitt, men det finns även en parallell handling som löper genom avsnitten. Det jag gillar mest med serien är samspelet mellan de tre huvudpersonerna, det är nog vad som gör serien mest sevärd. Kollar på ganska många serier, och de flesta ger inget speciellt avtryck, men denna fastnade jag för.
__________________
Senast redigerad av NeoFlexer 2016-11-26 kl. 22:32.
Citera
2016-12-08, 01:00
  #5
Medlem
Hunden007s avatar
Viaplay har släppt denna serie så ni vet.

Själv börjat se den nu
Citera
2017-01-21, 00:36
  #6
Medlem
11 avsnitt in nu på första säsongen och denna serie fortsätter leverera bra avsnitt. Ganska dålig respons angående NBC-serier i Sverige, beror det på ointresse?
Citera
2017-01-21, 10:46
  #7
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
11 avsnitt in nu på första säsongen och denna serie fortsätter leverera bra avsnitt. Ganska dålig respons angående NBC-serier i Sverige, beror det på ointresse?
Jag har denna serie sparad men då jag ser andra just nu så har jag inte börjat på denna än.
Jag kollar just nu på bl.a. på Travelers http://www.imdb.com/title/tt5651844/?ref_=tt_rec_tt som också är en tidsrese serie och det räcker med en i taget
Citera
2017-01-21, 10:57
  #8
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag har denna serie sparad men då jag ser andra just nu så har jag inte börjat på denna än.
Jag kollar just nu på bl.a. på Travelers http://www.imdb.com/title/tt5651844/?ref_=tt_rec_tt som också är en tidsrese serie och det räcker med en i taget
Travelers har inga mer avsnitt på den första säsongen, och vet inte än om den är förnyad eller inte.
Citera
2017-01-21, 20:18
  #9
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Travelers har inga mer avsnitt på den första säsongen, och vet inte än om den är förnyad eller inte.
As of right now, the series hasn’t officially been announced for a second season but given Netflix’s recent investment in the show, one can only assume that it’ll get the go-ahead soon enough.

Kanske jag får börja titta på Timeless tidigare än jag trott
Citera
2017-01-21, 22:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
As of right now, the series hasn’t officially been announced for a second season but given Netflix’s recent investment in the show, one can only assume that it’ll get the go-ahead soon enough.

Kanske jag får börja titta på Timeless tidigare än jag trott

Du kommer finna att Timeless är mer professionell än The Travelers. Travelers är ingen dålig serie, men Timeless känns mer professionell, liksom de flesta NBC-serier.
Citera
2017-01-22, 12:24
  #11
Medlem
Zaedrewss avatar
En sådär serie. Att nu Abigail Spencer är med gör att den värd att se på lite oavsett men i övrigt är det väl ingen höjdare. För det första är det nu amerikansk så den enda historia de berättar är deras egna lilla korta på under 300 år gammal. Sedan om man nu redan sett hur de tjatat sönder och samman grejer som Alamo osv blir det rätt tråkigt för en icke-amerikan.
Citera
2017-01-24, 12:15
  #12
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Du kommer finna att Timeless är mer professionell än The Travelers. Travelers är ingen dålig serie, men Timeless känns mer professionell, liksom de flesta NBC-serier.
Vad betyder professionell i det här sammanhanget? Bättre kulisser eller vad?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback