Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-28, 18:23
  #1
Medlem
Tja!

En kompis till mig åker till Kanada imorgon och efter lite research verkar ett PS4 landa på 250 kanadensiska dollar (runda slängar 1600-1700 kr).

Är det några trubbel med regionspecifika spel/DLC/PSN-konton om han tar med sig en konsol från andra sidan Atlanten?

Strömkabeln är jag medveten om att uttaget kommer vara annorlunda på men utöver det är min fråga. Någon som har erfarenhet av att kamma hem konsoler från USA/Kanada?
Citera
2016-10-29, 07:46
  #2
Medlem
Det enda jag kan gissa är väl om du skall spela upp DVD/Blueray filmer som är svenska, att det inte gillas av läsaren. Så var det då jag ägde ett japansk ps3.

Annars är PS4 spel regionsfria, och du kan skapa ett europeiskt/svenskt konto på konsolen så du når europeiska PSN store.
Citera
2016-10-29, 16:48
  #3
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det enda jag kan gissa är väl om du skall spela upp DVD/Blueray filmer som är svenska, att det inte gillas av läsaren. Så var det då jag ägde ett japansk ps3.

Annars är PS4 spel regionsfria, och du kan skapa ett europeiskt/svenskt konto på konsolen så du når europeiska PSN store.
Tror Bluray och DVD kommer fungera utmärkt. De konsoler som är från Kanada eller Japan t.ex. är väl exakt likadana som de vi har i Sverige.

Som sagt så är PS4 regionsfri så borde bara vara kablarna som är det som skiljer.
Citera
2016-10-31, 14:39
  #4
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mode964
Strömkabeln är jag medveten om att uttaget kommer vara annorlunda på men utöver det är min fråga. Någon som har erfarenhet av att kamma hem konsoler från USA/Kanada?
Betydligt större problem då att de kör 100-127V och inte 230V som vi i Europa.
Citera
2016-10-31, 15:04
  #5
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
Betydligt större problem då att de kör 100-127V och inte 230V som vi i Europa.
PS4 klarar 110-220v. Så det är bara att köpa en vanlig C7-kabel.
https://www.kjell.com/se/sortiment/e...t-0-5-m-p67093
Citera
2016-10-31, 21:17
  #6
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
PS4 klarar 110-220v. Så det är bara att köpa en vanlig C7-kabel.
https://www.kjell.com/se/sortiment/e...t-0-5-m-p67093
Aha, det hade jag faktiskt ingen koll på och lat som jag är googlade jag inte heller. Men ja så ifall bör du klara dig med en sådan kabel. :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback