Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-28, 17:01
  #1
Medlem
Hittade detta spelet av en slump för några dagar sedan.

Till min glädje så är det de gamla Mari eller Archmage som var populärt när jag gick i högstadiet, dvs i slutet av 90-talet och början på 00-talet.

Jag kommer ihåg att spelet förut hade massor av spelare men så verkar inte fallet vara idag. Det finns så kallade "AI-Mages" för att fylla ut spelarantalet. Sedan så fick man "Turns" var 10:de minut på den tiden men nu ser jag att dom bland annat har en server med 1 turn var 1,5 minut. Jag ska testa denna då jag såg att servern börjar kl 18:00. (Hoppas det är svensk tid)

Är det någon annan som frekvent spelar detta fortfarande?

I spelet får man välja bland fem färger som symboliserar olika inriktningar, snarlikt Heroes of Might and Magic.

Ascendant = Vit (Änglar, Enhörningar osv)
Eradication = Röd (Drakar, Eld och Destruction)
Verdant = Grön (Naturen, Tranter, Elvs och Djur)
Phantasm = Blå (Magi, Science osv)
Nether = Svart (Svart magi, Undead, Djävular osv)

I spelet finns det även en "Black Market" där du kan på aktion köpa "Heroes" som leder dina trupper när du anfaller eller försvarar ditt land mot andra spelare. Denna är öppen för alla att använda så länge du har sparat ihop nog med pengar. (Man får pengar, erfarenheter och items, ju fler turns man spenderar och beroende på hur många bibliotek, farms och städer man har)

I "Black Market" kan man även välja att offra guld till olika gudar och om man lyckas göra dom nöjda så får man fördelar i spelet.

En annan rolig grej är ju att man kan gå med i olika "guilds" och därmed ibland kriga mot andra guilds eller bara bli lämnad ifred från folk som äter upp en typ.

Såg även att dom hade massor av guider till spelet inne på deras "Wiki".

Här kommer beskrivningen av spelet på engelska och förvänta er inte grafik, detta är enbart text och hjärngympa när man börjar lära sig. Kommer ihåg att det var riktigt beroendeframkallande förr i tiden och nu ser jag mycket fram emot att testa deras Lightning server.


Citat:
Welcome to The Reincarnation, a massive multiplayer online game that you can play for free. In this game you take up the role of an ancient mage, guiding your fantasy kingdom with the power of your magic and the strength of your armies. You will be able to interact with many other players from around the world.

Some of them may become supporting allies, others will be competing opponents. Use your skills, magic, and army to achieve the ultimate goal -- to become the most powerful mage in Terra!

A game that requires 15 minutes a day to play...
but is so addictive you'll want to play all day!

Versions of this game have been around for over 10 years, starting with the original Archmage. This 'reincarnation' has been online since 2004.
We currently have four live servers, each with slightly different rules. We also have a beta server, established to test new code and address balance issues before introducing changes to the full live servers. The Reincarnation is played by a community of players from all over the world. You can find them any time, any day on the universal bulletin board, supporting guild sites, chat rooms, or perhaps assaulting your kingdom. We are waiting for you to join!

The game interface is old school and dusky and minimal - because the gameworld Terra is old and dusky and it is your quest to unvail the secrets of its magewar society - which is quite an experience
WARNING: After the game grabs you, you will want to check your mage all day (e.g. on your mobile phone, while commuting to work or school) and schedule and coordinate your bigger moves with friends in your free time (on the web, browsing and chatting).

www.the-reincarnation.com

Hör gärna av er om ni skall spela så kan vi forma något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback