Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 01:07
  #181
Medlem
gersmans avatar
De snor.
Citera
2017-03-04, 04:44
  #182
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nu ska jag inleda en frågeställning som jag ställde till min kära mor igår när jag hjälpte henne att handla. Hoppas det blir en livlig diskussion
Snälla var sakliga! Nu kör vi!

Min mamma hämtade upp mig vid 9-tiden, vi körde mot Willys då hon föredrar att handla där.
På vägen ser vi ett flertal nyanlända, mest troligt från Afghanistan; cyklandes.
De har jackor på sig av märken som Morris, Parajumpers och Henri Lloyd, jackor som jag bara kan drömma om att någon gång ens få prova. Alltså jackor med en pristag på 3-5000kr.
Inte nog med det, flertalet har även beats-lurar (ja, kassa som fan, men det är en annan diskussion) som kostar allt från 2500-3500:-.
Cyklarna ska vi inte snacka om... Eller jo, det gör vi...
Det är inte Biltema-cyklar precis, det är Crescent och Merida - cyklar som landar på 8000:- och uppåt.

Då till min fråga:
Hur i helvete har de råd med detta?
Jag är ärlig och säger som det är, jag är sjukpensionerad, snart är jag utförsäkrad... Jag har tur om jag har 2000:- att köpa mat för efter räkningarna, ja jag är en igel i välfärden kan man väl tycka.
Men hur i helvete kan dessa ensamkommande köpa dessa, enligt mig; lyxvaror?
Jag har inget körkort så en snygg merida citybike hade jag kunnat behöva...
Är det svartsjuka från min sida? Nej, jag hade inte köpt dessa svindyra accessoarer om jag haft pengarna, jag hade dock sluppit att låna pengar för mat den sista veckan i månaden!

Jag fick pengar igår, betalade räkningarna och handlade mat för 2 veckor, kanske 3 om jag snålar.
100:- kvar att leva för. Och så ser man dessa med varor värda ett år, om det räcker, i mat...
Jahadu antingen ljuger du eller så är du obildad, det finns inget som heter sjukpensionär utan det heter sjukersättning vilket du borde veta då det står på utbetalningsbeskedet du får varje månad.

Dessutom blir man aldrig utförsäkrad utan man har Sjukersättningen tills man blir ålderspensionär, om du inte blivit fiskförklarad förstås och då ska du naturligtvis inte ha sjukpension.

För att komma till frågan så har inte ensamkommande några som helst utgifter då dom bor gratis och får gratis mat så dom kan lägga alla sina bidrag på lyxartiklar.
Något som verkar vara enormt viktigt för många unga idag oavsett etnicitet.
Citera
2017-03-08, 05:47
  #183
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Vi har väl alla ett ansvar för att de ska få ta del av vårt välstånd, så förhoppningsvis är det generösa aktivister som öppnat sina hjärtan och plånböcker (istället för att bara skriva på Twitter).
Citera
2017-03-09, 10:45
  #184
Medlem
Det bästa svenskar nu kan göra är skaffa 5 barn per kvinna som svar på invandringen.
Citera
2017-03-09, 12:57
  #185
Medlem
Deras mammor är snyggare och bättre på att suga kuk än din.
Citera
2017-03-10, 09:22
  #186
Medlem
Antagligen är deras välstånd bara temporärt.
Citera
2017-03-11, 07:13
  #187
Medlem
stahlhelm1916s avatar
för att dom rånar och utpressar svennar
Citera
2017-03-11, 07:46
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollieman
Enkelt, dom har snott dom!
De behöver inte sno. Staten snor av oss skattebetalare och ger till de unga männen.
Citera
2017-03-15, 08:51
  #189
Medlem
christinafonws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.E
kopier most likely.
folk med de ursprunget skäms inte för att använda kopiamärkes kläder/beatsbydre osv.

Kopior hos www.aliexpress.com ligger 10-25 procent inkl frakt.
Dusinpriset kanske 10 procent av orginalet.
Det tar tid att levrera. 30 dagar som vanligt eller mer.
Citera
2017-03-18, 20:05
  #190
Medlem
Kontokurts avatar
Har själv sett vad folk gav bort vid en insamling vad gäller mobiltelefoner och kläder och är inte alls förvånad över att dom bär Canada Goose eller Henri Lloyd.
Knappt halvåret gamla telefoner för att det kommit en ny modell och inte fan kan man gå i samma jacka som förra vintern för det är ju sååå 2016.
Folk har för mycket pengar helt enkelt.
Sen är det nog som det skrivs tidigare att det stjäls ohyggligt mycket.
Citera
2017-03-27, 08:45
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Är du dum på riktigt!

- Nej de har inte stulit kläder, vi bekostar deras dyra levnadsvanor. Nej de har inte bott här några år. Direkt när de kommer börjar de kräva dyra kläder, skor och mobiltelefoner.

- De är inte hemlösa, antingen bor de unga männen på barnhem "HVB" eller hos en familj. Och det är våra pengar som de använder för att köpa lyx för.

- Av någon anledning så finns det pengar i överflöd att lägga på unga män från Afghanistan som har kommit hit och ljuger om sin ålder. 70 000 per månad kostar de i direkta kostnader. Detta medan gamla och sjuka som har bidragit till att bygga upp Sverige får klara sig på en tiondel av vad dessa unga friska män kostar.

DET HANDLAR INTE OM AVUNDSJUKA! Det handlar om ett system som är så felaktigt och orättvist att det är märkligt att inte någon i MSM vågar tala öppet om det.

Även om det nu inte varit så att fattiga svenska medborgare fått klä sig i kläder från myrorna och äta kattmat. Så är kostnaderna för de unga afghanska männen som bor på barnhem i Sverige enorma. Bara de 35000 som kom förra året kostar lika mycket pengar som hela UNHCR:s budget. Och då skall UNHCR hantera 30 miljoner flyktingar.

Två ensamkommande män från Afghanistan kostar per år lika mycket som det hade kostat att bygga en skola med sex klassrum i Afghanistan, eller att bygga brunnar som förser 180 000 personer med vatten.

Tänk efter före ni försvarar asylbedragarna. Det ensamkommande männen från Afghanistan är i de flesta fall inte flyktingar. Det är ekonomiska migranter som lever lyxliv i Sverige med våra pengar.
Ja att inte se som det är är ännu värre än att leva lyxliv på svenskarna pengar
Citera
2017-03-27, 08:59
  #192
Medlem
Tydligen jättevanligt att invandrare och flyktingar köper kopior. Visst, det gör svenskar också på t ex semestrar utrikes, men inte 24/7 till vardags, utan då köper man hellre än H&M jacka för samma kvalité som en kopia på Parajumpers.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback