Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-27, 22:00
  #1
Medlem
Ingenssons avatar
Jag köpte biljett. Dock märkte jag nu i biljetten att i ett av mina 3 namn glömde de en bokstav, väldigt säker på att jag skrev rätt.
Jag vill bara vara extra försiktig fastän jag e ganska säker att det är lugnt.
Kan det blir problem i flygplatsen?
Citera
2016-10-27, 23:51
  #2
Avstängd
Sebbe.Maxxs avatar
Flyger du i Europa? i så fall knappast något problem i o m att passen sällan kontrolleras. Skall du till USA är det inte helt otänkbart att det kan bli problem.
Citera
2016-10-28, 00:00
  #3
Medlem
I dessa tider kan det bli problem. T.o.m. SJ begär korrekt namn på biljetterna. För oss svenskar.

Jag skulle fixa korrekt namn på biljetten om jag vore du. Om du har tid. En gång blev jag stoppad i tullen på JFK. Missade min flight. Inte så relevant, de stoppade mig för att jag "seemed dangerous". Har papper på det.
Citera
2016-10-28, 13:12
  #4
Moderator
Neksnors avatar
Antagligen går det bra, särskilt du reser inom Schengenområdet utan bagage. Då krävs det ungefär att bolaget ska kolla ID, upptäcka stavfelet och vara på dåligt humör.

Men det kan gå åt helvete, en del flygbolag säger att man ska skriva namnet exakt på samma sätt som i ID-handlingen och då blir det givetvis problem om någon kontrollerar och är på dåligt humör. Samt att nojiga gränskontrollmyndigheter kan tro att du är terrorist.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2776136

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback