Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-14, 14:12
  #625
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Även om den hade varit stulen så vad angår det dig? är du avundsjuk att jag hann köpa datorn före dig då det ringde flera på den men jag var först. Även apple sa att den inte e stulen så fattar inte varför du smörjer in dig på priset var glad o belåten att vissa idioter säljer för halva pris. Det stinker svensson avundsjuka på långa vägar ifrån dig

hade den varit stulen hade de tagit datorn ifrån mig på plats i butiken och jag hade knappast suttit och skrivit nu till dig då jag hade skakat galler med byxorna nere Vill du att jag ska printa kvittot i pannan på dig för att du ska tro på mina ord ?

Oj oj, värst vad du var snarstucken. Stilla dig två hekto, jag tror dig.
Citera
2017-01-14, 18:22
  #626
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litton
$10K MacPro or $10K 56-thread Ultimate PC Workstation
https://www.youtube.com/watch?v=SOH0hdYR36Y

Det tar emot att säga det men framtiden tillhör Microsoft igen om inte Apple tar sig i kragen vilket inte verkar troligt.
Så länge du inte kör Apple-specifika program som t ex Logic är det bortkastade pengar att köpa en Mac numera.
Citera
2017-01-14, 19:46
  #627
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Även om den hade varit stulen så vad angår det dig? är du avundsjuk att jag hann köpa datorn före dig då det ringde flera på den men jag var först. Även apple sa att den inte e stulen så fattar inte varför du smörjer in dig på priset var glad o belåten att vissa idioter säljer för halva pris. Det stinker svensson avundsjuka på långa vägar ifrån dig

hade den varit stulen hade de tagit datorn ifrån mig på plats i butiken och jag hade knappast suttit och skrivit nu till dig då jag hade skakat galler med byxorna nere Vill du att jag ska printa kvittot i pannan på dig för att du ska tro på mina ord ?

Det var till att dra stora växlar på ingenting. Jag informerade dig i all välmening och blir inte avundsjuk på ägodelar (är inte heller någon Svensson). Skall du göra mig avundsjuk är det snarare kunskap eller särskilda färdigheter du bör demonstrera.

Jag har haft Appleprodukter sedan mitten av 80-talet och det var inte många år sedan man fick betala 50K för en PowerBook, så dagens priser chockar inte, däremot är de nya MBP överprisatta IMHO.

Det många i tråden reagerade på var priset då det inte lät rimligt. Men är det så är det väl bara att gratulera. Apple tar f.ö. inte ifrån några kunder deras datorer, oavsett hur stulna de skulle råka vara, det har de inte mandat att göra, åtminstone inte i Sverige.
Citera
2017-01-14, 20:00
  #628
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det tar emot att säga det men framtiden tillhör Microsoft igen om inte Apple tar sig i kragen vilket inte verkar troligt.
Så länge du inte kör Apple-specifika program som t ex Logic är det bortkastade pengar att köpa en Mac numera.

Instämmer. Själv har jag nyligen köpt aktier i Microsoft. Surface Book kommer släppas i EU. Jag var (fram tills releasen) helt inställd på att köpa en MBP. Händer inte - för högt pris och denna nya Touch Bar är enbart en dålig idé för allt annat än ovana datoranvändare.
__________________
Senast redigerad av Stig-Britt 2017-01-14 kl. 20:07.
Citera
2017-01-15, 02:41
  #629
Medlem
http://www.webhallen.com/se-sv/dator...o_455-_rymdgra


Är den här datorn "bärbar" det absolut senaste och bästa man kan få från apple idag då jag intresserad utav en ? Kan inte så mycket om grafik kort, processor och hårddiskar
Citera
2017-01-15, 10:38
  #630
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
http://www.webhallen.com/se-sv/dator...o_455-_rymdgra


Är den här datorn "bärbar" det absolut senaste och bästa man kan få från apple idag då jag intresserad utav en ? Kan inte så mycket om grafik kort, processor och hårddiskar
Ja, det är det. Men du kanske ska köpa ifrån http://www.apple.com/se/store eller närliggande Apple reseller istället för det verkar som webhallen tar överpris.
Citera
2017-01-15, 12:33
  #631
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalNomadX
Ja, det är det. Men du kanske ska köpa ifrån http://www.apple.com/se/store eller närliggande Apple reseller istället för det verkar som webhallen tar överpris.

Det är samma pris på den modellen överallt.
Både på Apple och Macoteket
Citera
2017-01-15, 15:51
  #632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det är samma pris på den modellen överallt.
Både på Apple och Macoteket

Det är överpris på allt från Apple... 😉
Citera
2017-01-15, 16:23
  #633
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litton
$10K MacPro or $10K 56-thread Ultimate PC Workstation
https://www.youtube.com/watch?v=SOH0hdYR36Y

MacPro, lätt.
Citera
2017-01-15, 20:58
  #634
Medlem
Machbets avatar
Liten uppdatering sen jag fick 13-tummaren med TouchBar.

Väldigt stilren dator och helt perfekt storlek.
Tangentbordet har jag vant mig vid. Det var en av mina största tveksamheter innan köpet gjordes men nu känns det bara förbannat rappt och tight gentemot dom äldre.

Batteriet är ingen hit. Håller tummarna på förbättring med nästa uppdatering som det ryktats om både här och där.

Men Touchbaren, alltså, vilket skämt.
Man kommer åt den hela jävla tiden om man som jag fingrar på de övre tangenterna endel.
La först till sleep mode-knappen i högra hörnet. Kom emot den ett dussintals gånger och blev tillslut tvungen att ta bort den igen.
Eftersom att man inte får någon haptic feedback så sitter man som ett frågetecken varje gång något oväntat händer innan man förstår att man råkat toucha skiten.


Synd att inte dom snabbare 13-tummarna fanns utan TouchBar.
Citera
2017-01-15, 22:29
  #635
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
...

Synd att inte dom snabbare 13-tummarna fanns utan TouchBar.

Instämmer, en fyrkärnig MBP 13” 2016 sans TB hade varit en ok kompromiss. Just nu letar jag en begagnad MBP 15” 2015 istället.
Citera
2017-01-15, 22:40
  #636
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
MacPro, lätt.

Det kan man hävda ett litet tag till. Dock knappast i en professionell arbetsmiljö med tunga dator-jobb, där man väger in löner, tid/deadline, lokalhyra, budget osv osv.

Att Apple dödar en massa produkter och mjukvara gör också proffs nervösa. Man måste kunna lita på en plattform och dess mjukvara under lång tid. Stora investeringar. Just plattformsoberoende är ett av skälen till att Adobe Premiere för Windows blivit så mycket mer populärt under senare år, även fast Final Cut renderar video mycket snabbare nativt på OS X.

Sedan vet alla med bara lite insikt om datoranvändning att OS X (macOS ) är den absolut bästa desktopmiljön som finns och kanske den bästa som kommer att finnas. När plattorna tar över så kommer de systemen att mogna och enbart power-users och uppåt kommer att ha en susning om desktop och mer avancerade miljöer.
__________________
Senast redigerad av Litton 2017-01-15 kl. 22:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback