Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-27, 17:08
  #1
Medlem
freddanabcs avatar
Hej, tänkte uppgradera min dator då skiten inte pallar bf1 så värst bra
Är dock väldigt kass på hurvida allt passar men hade tänkt att köpa dessa:

Processor; i7 6700k 4GHz
Moderkort; ASUS Z170
Har DD3 idag så antar att jag måste köpa DD4 = Corsair 16GB

Funkar detta ihop, och pallar mitt nuvarande nätagg detta?
500W

Har ett GTX 660 TI idag antar att det passar i moderkortet ?

Tack!

Edit; e det nått mer jag bör tänka på ?
Citera
2016-10-27, 17:24
  #2
Medlem
Harald99s avatar
Inga som helst problem sett till vad PSU:n kan hantera. FD gör bra grejer.
Enda skulle vara om nätagget (som väl har en del år på nacken?) går mot sitt slut.
Men jag hade kört på med det du har om det funkat fint med dina tidigare grejer (dvs inte signalerat att det är på väg att lägga av).
Du kan även uppgradera ditt grafikkort ganska väsentligt utan att behöva byta nättagg ur det hänseendet. Nyare GPU arkitekturer är dessutom mer energieffektiva, så det blir mer prestanda per watt.
Ja, ditt nuvarande 660 TI passar fint i nya moderkortets PCI-E port.
Stämmer också att du måste uppgradera till DDR4 minnen.
Citera
2016-10-30, 20:00
  #3
Medlem
Nu framgår det förvisso inte riktigt vilken spec din nuvarande dator har i övrigt, men ett GTX 660 TI låter lite klenaste laget för BF1
Citera
2017-01-17, 00:37
  #4
Medlem
http://outervision.com/power-supply-calculator

Brukar funka bra, generellt sätt är det lätt att köpa ett för stort aggregat, tror nog att dit aggregat är helt ok.

Mitt tips dock är om du inte tänker ''Overklocka'' så kan du kolla på moderkort utan Z/X och processorer som slutar på K.

Skillnaden på en K och en icke K processor är i stort sätt overklockingen och priset, 400sek skillnad på 6700 på Komplett's hemsida.

Så om du inte tänker Overclocka så kan du gå utan en K processor ock gå med ett bättre GrafikKort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback