Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-24, 11:12
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Fakeoppositionen i Riksdagen kan misstroende votera bort Anna Johansson, de borde tom. åtala kossan enligt mig.


Håller med
Citera
2017-07-24, 13:54
  #38
Medlem
Sqeptisks avatar
Rätt många i den där klart underpresterande regeringen som borde avgå. Är det någon som ens kommer upp till betyget "godkänt"?
Citera
2017-07-24, 14:03
  #39
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Det kommer nog blåsa snålt om ännu en av Löfvens ministrar inom den närmsta tiden. Min gissning är dock att hon klarar sig. Hur många skandaler klarar Löfven?


Well den jävla röven har väl lyckats överleveva 200 skandaler sedan han klev in. Så är det ju när alla dunkar varandra i ryggen i alla led 24/7... Bara att ignorera eller stoppa huvudet i sanden eller vad som helst. Skylla på Ryssland eller nazister funkar ju också... Vet vet detta kanske mynnar ut i exakt samma sak.
Citera
2017-07-24, 14:14
  #40
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Well den jävla röven har väl lyckats överleveva 200 skandaler sedan han klev in. Så är det ju när alla dunkar varandra i ryggen i alla led 24/7... Bara att ignorera eller stoppa huvudet i sanden eller vad som helst. Skylla på Ryssland eller nazister funkar ju också... Vet vet detta kanske mynnar ut i exakt samma sak.

Det mest imponerande av allting är att regeringen inte ens har försökt skylla på SD.
Citera
2017-07-25, 00:57
  #41
Medlem
Hon är en socialdemokratisk minister. Därmed har hon levererat exakt vad man kan och bör förvänta sig av henne. Vad är alla så förvånade över? Väljer man sossar så blir man styrd av sossar.
Citera
2017-07-26, 16:00
  #42
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Men var sjutton håller Anna Johansson hus? Sedan korsförhöret förra måndagen (9 dagar sedan) har hon inte setts till alls i media, eller har jag missat något? Samtidigt som hennes chef i princip pekade ut henne som den största (enda?) klantskallen i regeringen. Någon som vet vad hon har för sig?
Citera
2017-07-27, 00:04
  #43
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Men var sjutton håller Anna Johansson hus? Sedan korsförhöret förra måndagen (9 dagar sedan) har hon inte setts till alls i media, eller har jag missat något? Samtidigt som hennes chef i princip pekade ut henne som den största (enda?) klantskallen i regeringen. Någon som vet vad hon har för sig?

Hon är säkert på semester. Hennes bidrag till regeringsarbetet verkar vara i det närmaste obefintligt så Löfven har säkert lämnat henne utanför dagens överläggningar.

Hade Löfven sparkat henne i inledningen av den här skandalen hade han kanske klarat sig undan den nuvarande krisen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback