Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-10-27, 17:54
  #25
Medlem
Zilvios avatar
Rätt självklart egentligen och självklart borde de flesta kommuner säga stopp nu.

Tänk om kommuner hade rätt att utvisa personer som inte sköter sig!
Citera
2016-10-27, 18:17
  #26
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Stockholm kan du glömma. Den staden är fylld med godhetsmänniskor. Eliten bor ju där och jag tror inte någon ifrån eliten skulle vilja få en rasiststämpel.
var det inte i Sthlm 23 st blåa kommunalråd och oppositionsråd som skickade en gemensam skrivelse om STOPP
Citera
2016-10-27, 19:44
  #27
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Kommunerna har laglig rätt att säga nej, ja det är sant. Men vem fan vill stå där med en rasist stämpel på sig, om man nu skulle säga nej till alla dessa "stackars flyktingar"?

Sen så arbetar man tydligen på en lag, som gör att regeringen kan straffa kommunen om man inte tar sitt "ansvar". Det vore ju förfärligt om svenska folket faktiskt började tänka själva och faktiskt skaffade sig en egen åsikt. Sådana dumheter måste slås ned med alla medel som kan tänkas, kanske med militären i en sista utväg. Eller vad fan, varför inte NATO?


I dagens Sverige bör det snarare betraktas som ett sundhetstecken att kallas rasist eftersom det tydligt indikerar att man inte instämmer i vänsterns sinnessjuka agenda och världsbild.
Citera
2016-10-27, 23:53
  #28
Medlem
Enligt mig kom denna helt värdelösa lag, pga att S stod för ett stort problem.

Folk ville ha invandringen. Hur skulle man komma förbi detta hinder av kommuner kollegor mm som på var minsta betingad rörelse reflekterade. ?
Jo vi kör din invandrare. Öppnar boenden alla ska med sjöng man i kör med modulbaraker och allehanda medlem.
Vad som sen skedde finns dokumenterat på youtube. M kommuner som nu skulle öppna boenden fick folket efter sig. Problemet här är att dessa människor, företagaren mm är drivna människor.
Övre medelklassen drog öronen åt sig och vi kunde alla se det inte fanns tillstymmelse till allas lika värde längre.

Opinionen vände i samma sekund folk fick höra boende var påväg. I ett klipp då M lederskan säger, bäva får se hur det blir.
Så hör man skrik i salen mm. En tjej säger hon såld lägenheten för mindre då hon inte vill ha boendet 300m ifrån.

Man har varit ful som slungat invandrare ut till utsatta områden sen innan. Det gjorde hela denna karusellen enligt mig. Eller min förklaring är att folk med makt kan ändra mer än dom längst ned på stegen. Så länge dom slapp umgås se mm, fanns inte problemet. Har sagt det om min mor i flera trådar som vill ha helt öppna gränser mm.

Okey hur många känner du frågar jag ?
EN FRÅN BULGARIEN. det är allt.
Jag växte upp i villa etniskt vit vid kusten. Som tur är umgicks jag med alla överallt och kunde få vyer. Hon satt helt still och blev iskall då jag sa ett nytt asyl boende öppnar bredvid ditt nyinköpta sommarhus.
Skojade men mentaliteten är så stenhård. Not in my backyard. Går ganska igenom hela samhället.

Det enda sättet att kunna bryta detta är att alla ska känna på och sluta hyckla.
Jag tror på en ny sväng, jag gör det och det är skräddarsytt av S. Såklart M kommuner backade först. Nu följer resten. Noga uträknad av några.

Kanske helt OT men det kan jag ta en varning för. Svammel kan man även kalla detta men hoppas någon kan se min poäng
Citera
2016-10-27, 23:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Enligt mig kom denna helt värdelösa lag, pga att S stod för ett stort problem.

Folk ville ha invandringen. Hur skulle man komma förbi detta hinder av kommuner kollegor mm som på var minsta betingad rörelse reflekterade. ?
Jo vi kör din invandrare. Öppnar boenden alla ska med sjöng man i kör med modulbaraker och allehanda medlem.
Vad som sen skedde finns dokumenterat på youtube. M kommuner som nu skulle öppna boenden fick folket efter sig. Problemet här är att dessa människor, företagaren mm är drivna människor.
Övre medelklassen drog öronen åt sig och vi kunde alla se det inte fanns tillstymmelse till allas lika värde längre.

Opinionen vände i samma sekund folk fick höra boende var påväg. I ett klipp då M lederskan säger, bäva får se hur det blir.
Så hör man skrik i salen mm. En tjej säger hon såld lägenheten för mindre då hon inte vill ha boendet 300m ifrån.

Man har varit ful som slungat invandrare ut till utsatta områden sen innan. Det gjorde hela denna karusellen enligt mig. Eller min förklaring är att folk med makt kan ändra mer än dom längst ned på stegen. Så länge dom slapp umgås se mm, fanns inte problemet. Har sagt det om min mor i flera trådar som vill ha helt öppna gränser mm.

Okey hur många känner du frågar jag ?
EN FRÅN BULGARIEN. det är allt.
Jag växte upp i villa etniskt vit vid kusten. Som tur är umgicks jag med alla överallt och kunde få vyer. Hon satt helt still och blev iskall då jag sa ett nytt asyl boende öppnar bredvid ditt nyinköpta sommarhus.
Skojade men mentaliteten är så stenhård. Not in my backyard. Går ganska igenom hela samhället.

Det enda sättet att kunna bryta detta är att alla ska känna på och sluta hyckla.
Jag tror på en ny sväng, jag gör det och det är skräddarsytt av S. Såklart M kommuner backade först. Nu följer resten. Noga uträknad av några.

Kanske helt OT men det kan jag ta en varning för. Svammel kan man även kalla detta men hoppas någon kan se min poäng


Vi har en sak i detta land vi alla är lika värda på och det är valsedeln, vi kan med den få bort folk från sina jobb i kommunerna. Det är det enda som hjälper.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback