Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-10-28, 02:20
  #37
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SATANAA
Ja, jag tycker att man ska lägga mer ansvar på föräldrarna.

Verkligen! Finns ett flertal föräldrar som anser att det är lärarens plikt att få deras barn att plugga till läxor, lösa privata problem och komma i tid. Det är nästan som om man helt lämnar över ansvaret på lärarna. Känner att man kanske inte skulle ha blivit förälder när man inte ens klarar av att få sitt barn att komma i tid till skolan och sedan skyller det på verksamheten.

Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Hur går det till att skicka ut någon om denne inte går ut frivilligt?

Du får bokstavligt talat släpa ut eleven. Men troligtvis skulle jag hämta en eller två kollegor för att få ut en stökig elev. Vi pratar just nu om mellanstadiet, där personen är runt 9-12, så fysiskt omöjligt är det inte att ta ut en sådan själv.
Citera
2016-10-28, 05:56
  #38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23793104.ab

Vilken skola?

Svenska eller 'svenska' elever?

Nån som vet?

....och ja, kan anledningen vara lärarbrist eller kanske brist på respekt?

Vad tror du själv? Brukade småbarn ge sig på vuxna förr? Dett är till hundra procent ett importerat problem. Kaosfolket gör kaos i alla åldrar och på alla plan i samhället. Föga oväntat att detta var i Göteborg. Tio procent av alla elever på dessa skolor är öppet anhängare av IS. Deras mål är att förgöra landet.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...ster-1.3908356
Citera
2016-10-28, 10:02
  #39
Medlem
PeppaKaKas avatar
Varför gör man inte som i USA? tar skitungarna till ett fängelse och låta de smaka på tuffa livet, filma det
och visa det för hela världen


https://www.youtube.com/watch?v=46mFwBUMulM
Citera
2016-10-28, 10:05
  #40
Medlem
Doodis avatar
Det känns ganska givet att det handlar om "svenska" barn, även fast det naturligtvis rent teoretiskt skulle kunna handla om svenska barn. Alla skolor har mer och mindre bråkiga elever, så har det varit i många år, även när jag var liten. Men när mina föräldrar var i skolåldern så var det nog annorlunda, då elever som inte rättade in sig i leden fick smaka på lärarens vrede, ofta i form av slag med tillhygge. Jag önskar verkligen inte att det skall återinföras i svensk skola, då jag på nära håll fått lära mig varför det inte är effektivt med fysisk bestraffning inom skolan.

Däremot så anser jag att man utan att blinka ska flytta stökiga elever ifrån den ordinarie klassen, till en "specialklass", med lärare som klarar av att hantera dem både psykiskt och fysiskt. Det ska inte vara som idag, där dessa specialklasser nästan blir som en belöning, där det är slappt och roligt, utan det ska vara strikt, tråkigt och höga krav, så att den stökiga eleven ska vilja att få återgå till ordinarie klass. Man ser sedan till att eleven inte ligger efter den stora massan i ordinarie klass, utan helst ska han/hon ligga i framkant, och när han/hon har visat att han/hon förstår hur man beter sig i ett klassrum så ges chansen till att återgå till ordinarie klass. Jag tror på fullt allvar att man i många fall, inte alla, kan göra om dessa stökiga elever till föredömen som andra elever både vill och bör ta efter. Det gäller bara att få den stökiga eleven att inse värdet i att göra bra ifrån sig både akademiskt och beteendemässigt.
Det är inget enkelt jobb, och det kommer att kosta pengar initialt, men det är en investering för framtiden, och räknar man in hur många som istället för att bli yrkeskriminella satsar på utbildning och välbetalda yrken så kommer samhället att tjäna mycket pengar och få det till en plusaffär efter sisådär 15-20 år.
Citera
2016-10-28, 10:15
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Varför gör man inte som i USA? tar skitungarna till ett fängelse och låta de smaka på tuffa livet, filma det
och visa det för hela världen


https://www.youtube.com/watch?v=46mFwBUMulM

Men snälla. Det handlar faktiskt om barn. Barn som hamnar på glid. Det fungerar inte så i Sverige. Ge dom meningsfull fritid och respekt i skolan så har vi kommit en bit på väg. Rymdkram.
Citera
2016-10-28, 19:08
  #42
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Helvete... Som lärare lackar jag ur fullständigt när jag läser den här skiten. Obsklasser måste tillbaka fort som fan. Integreringen av dessa barn i vanliga klasser är vansinnig.
Citera
2016-10-28, 19:22
  #43
Medlem
Svenska Barn o "svenska" barn.

De främmande fåglarna VILL ju ha utbildning påstår de o både
föräldrar o barn vill att de skall bli big shots - o det blir man oftare
om man studerar hårt o flitigt o lär sig saker istället för att skita
i skolan. O säger de det är därför det flyttar hit - för att kunna skaffa
bil - prio 1 - o barnens framtid o skolgång pri 2-4

De riktiga svenska barnen brukar vara mer bortskämda o lata.

Vad gäller inom skolan - är t ex negrer mindre intresserade av
att studera/lära sig än de andra - att ZiggeROM-barnen inte kan
o vill sköta studierna det har vi ju vetat i typ 100 år - men de andra
de som kommit hit osv
Citera
2016-10-28, 19:23
  #44
Avstängd
peheis666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykotiskpsykiatriker
Helvete... Som lärare lackar jag ur fullständigt när jag läser den här skiten. Obsklasser måste tillbaka fort som fan. Integreringen av dessa barn i vanliga klasser är vansinnig.

Finns det möjligheter för rektor att göra så idag? Eller har typ skolverket/alice bah fridolin sett till att det är olagligt?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback