Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-05, 20:04
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
HPPD är en icke erkänd sjukdom och innebär en perceptionsstörning som du får av hallucinogener. Kort sagt så har du en del av det visuella efter ett rus kvar när du är nykter.

Många av de som drabbas tror jag har en latent psykisk sjukdom som triggras av bland annat hallucinogener. Tror att det är just det många upplever som HPPD. Eller att just HPPD är en del av en psykisk sjukdom.

Vet inte riktigt varför han tror att han har det
efter att ha rökt CB dock... Visst, CB är ju till viss del psykadelisk, men inte på samma nivå som svamp och LSD exempelvis.
Tror ändå inte att man utvecklar HPPD av CB. Aldrig hört talas om det. Men man vet ju aldrig.



Kombination med cannabis och MDMA som utlöste hppd och även
Depersonalisation liknande symptom och ständig kroppslig ångest..Men jag hade knarkat på rejält en lång dag så det var nog inte enbart av det jag tog den kvällen.. Utan oansvarig, kombinationer med olika droger en längre tid..
Citera
2017-07-06, 00:24
  #62
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Vet inte om du bara är dyslektiker eller något, men lika bra att jag förklarar för dig vad de två psykoaktiva huvudämnena i cannabis är, THC och CBD. Rökat du köper av din langare har en minimal mängd CBD, och det är CBDt du vill åt för att få någon ångestdämpande effekt. Man blir inte påverkad av CBD på samma sätt som av THC. THC är vida känt att kunna skapa ångest, särskilt efter ett längre missbruk. De rekreationella strainsen som odlas idag försöker bara få så hög THC-halt som möjligt i produkten då det är det man blir "bäng" på, och kan då som sagt inducera ångest.

vvv|Klickbar länk|vvv
[/url]

Det är alltså CBD som är ångestdämpande och påverkar dig inte på alls samma vis som THC. Det är CBD som säljs som ångestdämpande medel i många länder, även Sverige.

Av egen erfarenhet är mitt tips till er som får panikattacker då ni röker att ta ett uppehåll på några veckor.
fast va vet du om de??? min langare säljer marjiuana sativa(neråt) som har CBD. ja har ALDRIG ångest när ja rökar. så de så.

när ja rökar indika(uppåt) så får ja as mycket ångest (Ibland) men då e de bara å röka lite mer så blir man normal igen.

vet itne riktigt va du pratar om,,,
Citera
2017-07-06, 10:28
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
fast va vet du om de??? min langare säljer marjiuana sativa(neråt) som har CBD. ja har ALDRIG ångest när ja rökar. så de så.

när ja rökar indika(uppåt) så får ja as mycket ångest (Ibland) men då e de bara å röka lite mer så blir man normal igen.

vet itne riktigt va du pratar om,,,

Indica är neråt och sativa är "uppåt" din jävla färsking!
Citera
2017-07-06, 13:13
  #64
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
fast va vet du om de??? min langare säljer marjiuana sativa(neråt) som har CBD. ja har ALDRIG ångest när ja rökar. så de så.

när ja rökar indika(uppåt) så får ja as mycket ångest (Ibland) men då e de bara å röka lite mer så blir man normal igen.

vet itne riktigt va du pratar om,,,

Undra vem som inte vet vad han pratar om... sativa nedåt... Gå lägg dig.
Citera
2017-07-06, 13:19
  #65
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Första gången jag rökte gräs var i februari i år, hade sinnessjuk paranoia/ångest i ca 2 veckor efter det. Dåligt gräs, för starkt gräs, att jag blandade med alkohol, eller att det helt enkelt inte är något för mig - det spelar ingen roll. Kommer ta ett tag innan jag provar cannabis igen.

Blandar man med alkohol får man skylla sig själv. Många som gör den missen.
Det är två droger dom kräver extrem noggrannhet i sin dosering, annars blir det som en extrem helikopterfylla där allt bara snurrar och det är omöjligt att fästa blicken. Förstår att man blir avskräckt. Blanda aldrig två droger om du inte har stor erfarenhet av dem på tu man hand, och är påläst så att kombinationen inte är dödlig/farlig.
Citera
2017-07-06, 22:13
  #66
Medlem
Så mycket idiotiska svar här. har ni inget vettigt och skriva så knip igen.

Började röka vid 11-12 års åldern. Rökt till och från med långa uppehåll ibland.
Hade senast en period på 2-3 års Dagligt bruk, tills jag tog en paus på 4 månader just pga
det många här skriver. Fick panikattack från ingenstans. Hjärtat började pumpa i turbo
fart kunde inte andas svårt och svälja, Som ledde till att jag föll ihop och det svartnade
i ett par minuter. Nu får jag exakt varje gång jag röker panikattacker.
Försöker så långt det går och arbeta mig igenom den, men har än så länge inte lyckats.
Så har tagit benzo vid tillfällerna som får oron att försvinna. Givetvis en del av ruset också
men känner av den. Har inte direkt problem med rökat kan sluta i tid när det går över gränsen osv.
Frågan är hur jag ska komma över denna obehagskänsla, Försöker med djupa andetag och arbeta med hjärnan för o försöka lugna ner mig, dock utan resultat. Finns det någon som förstår och har bra tips?

// Thereal smoker
Citera
2017-07-07, 12:37
  #67
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnen08
Så mycket idiotiska svar här. har ni inget vettigt och skriva så knip igen.

Började röka vid 11-12 års åldern. Rökt till och från med långa uppehåll ibland.
Hade senast en period på 2-3 års Dagligt bruk, tills jag tog en paus på 4 månader just pga
det många här skriver. Fick panikattack från ingenstans. Hjärtat började pumpa i turbo
fart kunde inte andas svårt och svälja, Som ledde till att jag föll ihop och det svartnade
i ett par minuter. Nu får jag exakt varje gång jag röker panikattacker.
Försöker så långt det går och arbeta mig igenom den, men har än så länge inte lyckats.
Så har tagit benzo vid tillfällerna som får oron att försvinna. Givetvis en del av ruset också
men känner av den. Har inte direkt problem med rökat kan sluta i tid när det går över gränsen osv.
Frågan är hur jag ska komma över denna obehagskänsla, Försöker med djupa andetag och arbeta med hjärnan för o försöka lugna ner mig, dock utan resultat. Finns det någon som förstår och har bra tips?

// Thereal smoker

Börjar man röka vid den åldern så kommer de psykiska problemen som ett brev på posten. Vad får dig att tro att din hjärna ska fungera normalt när du börjar vid en sådan ung ålder? Klart att du får paninattacker. Hjärnan pallar väl inte mer missbruk.
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-07-07 kl. 12:51.
Citera
2021-09-22, 08:07
  #68
Medlem
Hej!

Ser att det var 4 år sedan som någon skrev i tråden men att den inte är stängd. Passar på att skriva lite om min situation då jag kanske råkat ut för det du frågor om.

Blev väldigt sjuk av corona för över en månad sen. Så dum som jag är, valde jag att röka två första dagarna som jag visste att det var covid. Första gången var det helt lugnt. Andra gången blev det hus i helvete. Kände att febern började sakta krypa in efter jag hade rökt. Fick en ganska grov panikattack av hela situationen. Började skaka och svårt att andas. Bad min bror att ringa en ambulans då jag trodde döden var runt hörnet.

Sedan dess har jag haft ett flertal panik och ångestattacker. Aldrig haft dessa förut. Har nu också slutat röka cannabis efter 6 års bruk. Ångesten och stressen blir lättare för varje dag som går men den finns kvar.

Antar att min första panikattack utlöste min stress och ångest. Samt att jag slutade röka.
Citera
2021-09-28, 22:40
  #69
Medlem
Generalkosmoss avatar
Jag rökte cannabis under många år i tånåren, i början var det underbart mot slutet åkte jag alltid på allvarliga panikattacker och likande och la helt av, var rädd att röka när det bjöds och liknande för visste jag skulle bli inåtvänd och paranoid. Men nu efter mååånga år har jag smakat på en joint här och där, tar alltid bara några få bloss och måste säga att jag mått riktigt bra. Glad, skrattig och ingen nojja. Det är härligt att kunna må så på cannabis igen.
Citera
2021-10-02, 13:46
  #70
Medlem
Antagligen har det mycket att göra med hur man är som person, har man mycket ångest vanligtvis så ökar det när man är hög.
Citera
2021-10-02, 21:23
  #71
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusEnglund18
Antagligen har det mycket att göra med hur man är som person, har man mycket ångest vanligtvis så ökar det när man är hög.

Ja det är inte så mkt svårare än så, plus om man är otränad, sover dåligt, äter dåligt etc. så påverkar det och inte minst doseringen. Den faktorn verkar många glömma bort helt konstigt nog.
Citera
2021-10-02, 21:58
  #72
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusEnglund18
Antagligen har det mycket att göra med hur man är som person, har man mycket ångest vanligtvis så ökar det när man är hög.

Lustigt nog är ju CDB ångest-dämpande, så beroende på strain kan det även verka precis tvärt om.

Men visst, är man ångestbenägen är det väl inte särskilt smart att dra i sig dunderstark sativa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback