Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2021-10-14, 22:30
  #85
Medlem
Men hur länge varar den måndagens uppehåll innan ångesten är tillbaka?
Citera
2021-10-26, 17:04
  #86
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av familjemannen
Nu känner jag inte till ångesten du upplever men här är mina fem cent.

Det finns så mycket mer till ångest orsakat av cannabis. Väldigt vanligt att man "utlöser" ångest genom att tänka på jobbiga händelser i ens liv. Skulle våga påstå att bland det vanligaste är att man inte mår bra i sin omgivning (arbete, skola osv) och cannabis (alltså dina egna tankar) får dig inse hur livssituationen egentligen ser ut, vad du egentligen känner. Hur dina kollegor eller bekanta behandlar dig är en av de absolut största orsaker till varför vi lider av psykisk ohälsa (depression, ångest osv).

Hur kommer man förbi detta då? Ignorera negativitet i ditt liv. Om kollegor slänger nedlåtande kommentarer, ignorera de. Lär dig hantera dina känslor. Väljer man att käftas emot istället är det lätt hänt att man fastnar i dessa tankebanor och låter omgivningen förstöra ditt välmående. Faktum är att vi människor är omänskligt grymma mot varandra av ingen anledning och väldigt få av oss som faktiskt tänker på andra människor och hur de kan tolka ens elaka kommentarer, oavsett om det är "på skoj" eller inte. Låt inte negativitet och negativa personer dra ner dig på deras nivå. Lev ditt eget liv så ska du må bättre. Om det krävs att du slutar vara i kontakt med personerna som ger dig ångest, sluta kommunicera med dem.

Väldigt bra skrivet.

En egenskap Cannabis har (och psykadeliska droger överlag) är att de är väldigt bra på att ta upp saker du mår dåligt över eller är missnöjd med. Säg att det går dåligt för dig i skolan, eller att du kanske är arbetslös, eller du kanske har tjafsat med morsan eller flickvännen, detta är saker som kommer få dig att må rätt dåligt. När du sen går och blir hög på cannabis så kommer dessa händelser poppa upp med full kraft. De negativa känslorna du kände innan (av de anledningarna jag tog upp) kommer nu dubblas, eller fyrdubblas t.om.

Kan säga för min del att när jag var arbetslös så var det ett helvete att bli hög. Första 30 minuterna av ruset präglades alltid av en riktig grov ångest och missnöje över min dåvarande situation i livet. När jag var arbetslös så mådde jag dåligt, men när jag rökte på så förstärkte det de negativa känslorna x10. Ca 20-30 min in i ruset lugnade känslorna ner sig ordentligt (om inte helt) och jag kunde njuta av ruset, men början var alltid ett helvete, speciellt om man redan hade mycket att tänka på.
Citera
2021-10-28, 17:53
  #87
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copello
Det är ju vanligt att man får panikattack av cannabis och att känslan sedan sitter kvar. Alltså att man är orolig för att få en ny attack och att man vill bli av med den malande oron.

Hur har ni kommit igenom detta?
Röka oftare.
De fettinlagrade cannabinoiderna motverkar ångest.
Citera
2021-10-28, 18:02
  #88
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag röker regelbundet, och jag förstår inte riktigt vad du pratar om, ångest?

Vad handlar din ångest om? Är det nojan att bli påkommen du menar?

Enda ångesten (om man nu kan kalla det så) jag får är väl att jag får ett hypokondrianfall ibland, tror t.ex hjärtat ska stanna, eller att jag ska gå andnöd... Men det här har hänt mig 1000ggr förut så då tänker jag ju att det är bara tillfälligt (vilket det också är).

Nojig för att åka fast är jag inte heller, bara synd på gräset brukar jag tänka.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback