Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 10:54
  #1
Medlem
Hej
Som ni säkert läst i tidningarna så finns S.O.O i Umeå
Vi har funnits här sen i våras faktiskt.
Media gör sitt bästa med att försöka smutskasta våran organisation så mycket det bara går och så fort dom får möjlighet! Går väl kanske inte så bra för dom kan jag tycka, vi har formligen exploderat med folk och vi gör det vi kan för att behandla alla nya medlemmar! Q
Jag gör ett inlägg här på Fb pga att det finns jättemånga nyfikna och att ev kunna svara på frågor så gott det går, i motsats till media så sitter vi på fakta och inte på källor som "expo" och "facebook" som stog i VF:s senaste faktaruta!
Pga säkerhetstekniska punkter kan jag inte vara så öppen som jag skulle vilja vara, men det hoppas jag ni kan ha överseende med!

Jooo ja vet mittnamn här är djävligt plumt valt men hadde bara tänkt va inne o läsa o inte skriva!
Mvh
En av ledarna S.O.O Umeå
Citera
2016-10-26, 11:07
  #2
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Hej, lycka till med det ni sysslar med. Det är en god tanke.
Men du skriver eran organisation, vad menar du med det?
Det finns ju kriterier för vad en organisation är, uppfyller ni dem? Eller är ni bara ett löst sammansatt gäng? Mvh
Citera
2016-10-26, 11:19
  #3
Medlem
Vill bara säga att det är bra att ni finns och sen så kommer ni alltid att få skit ifrån framförallt vänsterfolk och media som sympatiserar med dessa. Och om det kan upplevas knäckande så glöm inte att det är den minsta hunden som skäller mest. Ni får söka stöd hos den stora massan, som tyvärr upplever samma odemokratiska behandling. Grannsamverkan är helt ok och vänstern bryr sig inte, undrar om de skulle bli lika uppretade om ni skulle hetat soldiers of krishna, soldiers of allah, soldiers of peace osv. Löjliga vänsterfolk, löjliga vänsterfolk fy skäms!

Bra jobbat! Önskar att det fanns fler som organiserade sig.
Citera
2016-10-26, 11:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Hej, lycka till med det ni sysslar med. Det är en god tanke.
Men du skriver eran organisation, vad menar du med det?
Det finns ju kriterier för vad en organisation är, uppfyller ni dem? Eller är ni bara ett löst sammansatt gäng? Mvh

Hej,
Vi har 2 nationella ledare sen har vi Chapters (avdelningar) i många städer det finns på det viset en form av organisation som samlar under namnet S.O.O
Förmodar att tanken så småningom utmynnar i ett org nr i den rätta bemärkelsen, vi vill jobba bort alla "barnsjukdommar" som ofta drabbar nya "organisationer" när dom startas och lockar till sig fel element av människor!
Citera
2016-10-26, 11:45
  #5
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatusoldaten
Hej,
Vi har 2 nationella ledare sen har vi Chapters (avdelningar) i många städer det finns på det viset en form av organisation som samlar under namnet S.O.O
Förmodar att tanken så småningom utmynnar i ett org nr i den rätta bemärkelsen, vi vill jobba bort alla "barnsjukdommar" som ofta drabbar nya "organisationer" när dom startas och lockar till sig fel element av människor!

Yes bilda en förening, det är enkelt . Då får man dessutom bidrag och kan hyra lokaler etc
Citera
2016-10-26, 12:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Yes bilda en förening, det är enkelt . Då får man dessutom bidrag och kan hyra lokaler etc

Joo d är sant men du får insyn också, i medlemsmatriser och dyl, och så länge S.O.O klassas som högerextremt av själutnämda extremismexperterna på Expo så kommer det nog ta ett bra tag, är jag rädd.
Har eg inte förns nu ifrågasatt expos agenda men den har blivit alltmer solklar för varje dag, man sitter på sina höga hästar och pekar finger på andra när man är största boven själv, man tom åsiktsregisrerar folk,,, det är riktigt otäkt. Och för vad? Vems agenda går man? Vart säljs informationen? I vilket syfte?
Sen att man har riktigt gammal information som är out of date sen länge och flashar den som om att den skulle vara dagsfärsk får en mörkrädd. Sen kommer än den ena än den andre experten som gubben ur lådan och påstår sig ha något att tillägga? Det enda dessa verkar vara expert på är det som rinner mellan näsan o mun!
Citera
2016-10-26, 13:13
  #7
Medlem
PiusXIIIs avatar
Hur går det för Soldiers Of Odin nu när Martin Jonsson är inlåst för gott?
Citera
2016-10-26, 14:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Hur går det för Soldiers Of Odin nu när Martin Jonsson är inlåst för gott?

Och jag ska veta vem det är för att??

Om det är mördaren Matin du pratar om så bör du vara tillräckligt påläst för att förstå skillnaden mellan en supporter och en medlem! Men för att göra det hela lite tydligare så även du förstår.

En supporter, en hangoaround är någon som sympatiserar med något och behöver inte vara direkt knutet till det denne tycker är bra!
Så var det i fallet Martin!

Han var aldrig medlem i S.O.O vilket media gjort gällande!
__________________
Senast redigerad av Gatusoldaten 2016-10-26 kl. 14:44.
Citera
2016-10-26, 16:54
  #9
Medlem
AversisrevAs avatar
I mörkröda Umeå är det väl ni som kommer att behöva beskydd. Om ni verkligen har varit aktiva (där folk befinner sig) så är det förvånansvärt om ni inte blivit påhoppade fysiskt.

Det finns redan nattvandrare i Umeå, så ni är överflödiga.
Citera
2016-10-26, 18:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
I mörkröda Umeå är det väl ni som kommer att behöva beskydd. Om ni verkligen har varit aktiva (där folk befinner sig) så är det förvånansvärt om ni inte blivit påhoppade fysiskt.

Det finns redan nattvandrare i Umeå, så ni är överflödiga.

Jättekonstigt att det då inte satt nattvandrare på holmsundsbussen, märkligt att backen/umedalen idag är en strids zon med allsköns djävulskap.. Är det några som är överflödiga så är det tangentbordskrigare som sitter o har åsikter om sånt dom inte vet något om! Få se nu hur mycket hadde dom sexuella trakaserierna i västerbotten ökat med enl Polisen?
Tänk vad många positiva komentarer och att föräldrar som tycker att det är skönt med andra föräldrar som faktiskt går imellan och ser till att deras söner o döttrar vågar åka buss igen!
Citera
2016-10-27, 17:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatusoldaten
Och jag ska veta vem det är för att??

Om det är mördaren Matin du pratar om så bör du vara tillräckligt påläst för att förstå skillnaden mellan en supporter och en medlem! Men för att göra det hela lite tydligare så även du förstår.

En supporter, en hangoaround är någon som sympatiserar med något och behöver inte vara direkt knutet till det denne tycker är bra!
Så var det i fallet Martin!

Han var aldrig medlem i S.O.O vilket media gjort gällande!

Så han var en hangaround/supporter/prospect till S.O.O? Du menar alltså att S.O.O kör samma upplägg med hangarounds som de kriminella gängen gör?

Vill ni verka mer legitima kanske det inte är bästa upplägget.
Citera
2016-10-27, 17:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Så han var en hangaround/supporter/prospect till S.O.O? Du menar alltså att S.O.O kör samma upplägg med hangarounds som de kriminella gängen gör?

Vill ni verka mer legitima kanske det inte är bästa upplägget.

Okey, så om jag går på en Aik match o hejjar på Aik så är jag automatiskt med i Black Army?
Om jag går till valurnan o röstar så är jag automatiskt medlem i det partiet?

EXAKT samma sak bara i en annan tappning

Om vederbörande ville gå med så måste vissa kriterier va uppfyllda precis som i vilken förening som helst, i vårat fall kan man byta ut medlemsavgiften mot ett utdrag ur belastningsregistret!
Edit;
Kanske förstog frågan fel,, my bad..
Man måste ha vissa förfarings sätt för att inte dra på sig "löss" i pälsen, detta för att inte släppa in folk som är typ "öööö bubba banka ööö". Då är ett supporter system bra pga att man lär känna den som ev ska bli medlem.
__________________
Senast redigerad av Gatusoldaten 2016-10-27 kl. 18:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback