Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-06, 23:27
  #13
Medlem
realviciouss avatar
Ja den frågan har jag ställt mig sedan första gången jag såg eländet. Väck med packet.
Citera
2016-11-06, 23:30
  #14
Medlem
bithaxs avatar
Problemet är att de stormar in. När tillräckligt många personer gör skit så går det inte att stoppa. Det är som göteborgskravallerna.

Problemet grundar sig i att Rumänien ens är med i EU. De skulle naturligtvis inte fått gå med, men tyskarna var allt för kåta på att sänka Euro kursen för att kunna konkurrera. Det är därför de är med, och det är också därför det är helt rätt att skicka notan till Merkel. Det är Tyskland som har tjänat mest på utvidgningen, tätt följt av Frankrike och andra feta Euro länder.
Citera
2016-11-07, 00:03
  #15
Medlem
Mitt intryck är att det avtagit rejält, iaf mot hur mycket eller hur många de var i början. Norden har mycket mindre av just tiggarna än södra Europa, som i vissa fall har så överfullt med dels tiggare men med i övrigt brottsaktiva romer. De stjäl i organiserade ligor, flockas runt bankomater och är mycket skickliga ficktjvar, de skimmar, de är horder av dem vid sexhandeln, det är ett mycket svårhanterligt problem iom att de är väldigt svåra att identifiera, de har sällan eller aldrig kommit in med sina riktiga namn, brotten vid och kring banker brukar kunna leda till bilder på dem men de ringer inte in tips mot sig själva och sällan vet den lokala befolkningen vilka de är.
Citera
2016-11-07, 01:27
  #16
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Mitt intryck är att det avtagit rejält, iaf mot hur mycket eller hur många de var i början. Norden har mycket mindre av just tiggarna än södra Europa, som i vissa fall har så överfullt med dels tiggare men med i övrigt brottsaktiva romer. De stjäl i organiserade ligor, flockas runt bankomater och är mycket skickliga ficktjvar, de skimmar, de är horder av dem vid sexhandeln, det är ett mycket svårhanterligt problem iom att de är väldigt svåra att identifiera, de har sällan eller aldrig kommit in med sina riktiga namn, brotten vid och kring banker brukar kunna leda till bilder på dem men de ringer inte in tips mot sig själva och sällan vet den lokala befolkningen vilka de är.

Avtagit?
Inte i Stockholm iallafall, här verkar dom trumma på i oförminskad styrka med sitt "Hej Hej" och vandrande fram och tillbaka i tunnelbanan.
Vi slipper dom aldrig utan ett förbud.
Citera
2016-11-08, 10:41
  #17
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Avtagit?
Inte i Stockholm iallafall, här verkar dom trumma på i oförminskad styrka med sitt "Hej Hej" och vandrande fram och tillbaka i tunnelbanan.
Vi slipper dom aldrig utan ett förbud.

Romerna tvingas iallafall stå eller gå fram och tillbaka för att tigga då det är ju sittförbjud som gäller nu i tunnelbanan?
Citera
2016-11-08, 19:17
  #18
Medlem
Om vi nu skall förbjuda fattigdom bör vi även förbjuda rikedom.
Citera
2016-11-08, 22:49
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Avtagit?
Inte i Stockholm iallafall, här verkar dom trumma på i oförminskad styrka med sitt "Hej Hej" och vandrande fram och tillbaka i tunnelbanan.
Vi slipper dom aldrig utan ett förbud.
Just det ja, ni har tunnelbanan där de kan ta skydd för regn ocvh rusk, det är därför. Finns inga såna platser överallt så de måstre vistas i kylan och de har själva sagt att kylan knäcker dem här.
Citera
2016-11-09, 18:01
  #20
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Just det ja, ni har tunnelbanan där de kan ta skydd för regn ocvh rusk, det är därför. Finns inga såna platser överallt så de måstre vistas i kylan och de har själva sagt att kylan knäcker dem här.

Jag tog mig en promenad i snökaoset efter jobbet idag och visst sitter tiggarna envist kvar i varje hörn och utanför varje butik.
Många har paraplyer mot snön.
Vet dock inte om dom fått eller snott paraplyerna.

Så visst är dom kvar i den Kungliga Hufvudstaden i oförminskad styrka tunnelbana eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback