Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-26, 02:21
  #1
Medlem
Rauno1s avatar
Varför tillåts romerna tigga i Sverige?

Alla normalt funtade personer hajar att det till 97% handlar om Organiserade brottssyndikat som figurerar i bakgrunden. Ingen källa på det dock men drog bara en realistisk siffra ur röven.

Det för även med sig massa andra problem som tex Organiserat snatteri, Inbrott, Ficktjuveri, Rån, Tjuvjakt/Slakt, Illegala läger medmera.

Alla är trötta på "Hej hej" Förutom några få som på torget under djup ögonkontakt med tiggaren räcker över en 20kr sedel långsamt så att alla andra ska se och säger ngt i stil med " Now you use this money visely"

Det tränger undan dom socialt utsatta svenskar som tiggde på gator förut, Tänker på folk som tex är för sjuka för att söka hjälp från soc och tigger för sin överlevnad, Kan tänka mig att en hel del tagit livet av sig mkt pga detta

Får svenskar gå ihop och bygga illegala kåkstäder utan att dem rivs/avhyses?

Jag har egentligen inget emot dem flesta romer utan tycker tvärtom att en hel del verkar roliga, Dom får gärna komma hit och turista eller resa runt med tex en cirkus ett par månader, Självklart kommer även då nån Gös på ica försvinna här o där....men ni hajar nog vad jag menar.

Är det så enkelt som Carl Bildt uttryckte sig att kriminalitet höjer BNPn eller vad faan det nu var.

Jag bara undrar?
Citera
2016-10-26, 02:26
  #2
Medlem
farfars avatar
För att vi inte känner att vi har rätt att hävda äganderätten till vårat eget land.

Varför? Globaliseringens söndra och härska, skuldkänslorna sen 2:a världskriget, .. kanske?
Citera
2016-10-26, 02:30
  #3
Medlem
mr2cools avatar
För att Sveriges regering gillar att gå på känsloargument som "Man kan inte förbjuda tiggeri" istället för att inse fakta.
Även fast både kalla fakta och uppdrag granskning bevisat att det rör sig om koppleri och utnyttjande av svaga och handikappade människor
Citera
2016-10-26, 02:59
  #4
Medlem
Nochillss avatar
Det finns ju enormt många trådar här om fenomenet med "social turism" men huvudskälet till att det är som det är nuförtiden är EU/EES:s öppna gränser.

Egentligen får man bara uppehålla sig 3 månader i ett annat EU-land för att söka jobb och kunna försörja sig, men allt det där har ju failerat. Det finns ingen tull-kontroll längre över de människor som kommer in i landet och vad de egentligen sysslar med och Polisen har för få resurser.

Många av inbrottsligorna som har härjat de senaste åren kommer tex ifrån fattiga Litauen och de kan ostört sno saker från välbemedlade medelklasshushåll.
Citera
2016-10-26, 03:00
  #5
Medlem
För att 87% av svenska folket är indoktrinerat att tro att Sverige ska/har råd att vara hela världens socialbyrå.
Citera
2016-10-26, 05:33
  #6
Medlem
Sunimods avatar
För att tiggeri är lagligt och man vågar inte visa beslutsamhet och förbjuda det.

Att romer tillåts bo i otillåtna bosättningar är mer anmärkningsvärt.
Dessutom utnyttjar de EU:s regler om frihet att verka inom EU på helt fel sätt.


Så totalt är det en svag handlingsförlamad regering.
Och för många som "tycker synd" om dem.

EU har gett Rumänien hundratals miljarder för att ta hand om detta i Rumänien på rätt sätt.


När svensken slutar skänka pengar kommer de övergå till betydligt brutalare saker då de måste få in pengar till klanens ledare. Då är det dags för svensken att vakna men då är det för sent.

Bara att beväpna sig om man ska våga gå ut på stan.
Citera
2016-10-26, 06:29
  #7
Medlem
cacas avatar
De tillåts av två anledningar,
1: Det sista resterna av tiggeriförbud togs bort i Sverige 1981, socialsystemet fungera osv
2: 2007 kom Rumänien och Bulgarien med i EU och därmed kunde de röra sig fritt i Europa och med sin nyvunna frihet kunde man därmed bege sig till Sverige och tigga, med en månadsinkomst i hemlandet på kanske 1200-2500 så förstår man att för de räcker det med dra in en 50-lapp/dag genom sitta så tjänar de mer eller lika mot att arbeta en månad i hemlandet. Ryktet om den givmilda svensken som tycker synd om alla sprids och snart sitter det tiggare utanför varje affär.

Lösningar finns 2 st.
1: alla slutar ge pengar och tiggarna försvinner på par veckor.
2: lagstiftning och polisen får lägga resurser i månader/år på jaga tiggare.

Sen har vi vurmar alternativet, att börja ge dem bidrag, skola, boenden mm med följdkonsekvensen att tusentals kommer söka lyckan här tills systemet havererar.
Citera
2016-10-26, 08:40
  #8
Medlem
Tinoss avatar
"Man kan inte förbjuda fattigdom"

Citera
2016-10-26, 09:15
  #9
Medlem
För att "man kan inte lagstifta bort fattigdom"... Nej, men man kan ge fan i att göra situationen till skit för svenskarna och sedan göra något aktivt mot det. Fyfan, vilka jävla känsloargument. Är så trött på det. Vill ha nyval nu.
Citera
2016-10-26, 10:08
  #10
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
För att "man kan inte lagstifta bort fattigdom"... Nej, men man kan ge fan i att göra situationen till skit för svenskarna och sedan göra något aktivt mot det. Fyfan, vilka jävla känsloargument. Är så trött på det. Vill ha nyval nu.

När jag var i Holland för ett par år sen såg jag inga tiggare alls och blev ganska förvånad av att det var så städat på gatorna. När jag sedan åkte över till Belgien var det många tiggare som aggressivt tjatade om pengar men de såg ut som vanliga européer, alltså inte romer.

Under våren var det ett TV-inslag på Rapport där det visade sig att holländarna hade lyckats lagstifta bort tiggeriet. Innan förbjudet, hade det flödat in tiggare så att det satt folk i varje gatuhörn i tex Rotterdam.

Nej, Sverige är alldeles för PK även om jag vet om att det finns många tiggare också i Norge.
Man sätter press på Bulgarien och Rumänien i frågan men de här länderna är alldeles genomkorrumperade. Dessa borde aldrig ha fått komma med i det bräckliga EU-bygget som ändå snart kommer att rasera ihop totalt.

I tillägg ska jag ärligt säga att jag röstade för att Sverige skulle gå med i unionen 1995 men det har ju bara lett till elände och besvär. Se bara på Ericsson-produktionen; inte fan har vårt globala bolag någon egentlig nytta av att vi faktiskt är med i EU. Snart så styckas bolaget upp och skickas i delar till Asien...
Citera
2016-10-26, 11:58
  #11
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
För att tiggeri är lagligt och man vågar inte visa beslutsamhet och förbjuda det.

Att romer tillåts bo i otillåtna bosättningar är mer anmärkningsvärt.
Dessutom utnyttjar de EU:s regler om frihet att verka inom EU på helt fel sätt.


Så totalt är det en svag handlingsförlamad regering.
Och för många som "tycker synd" om dem.

EU har gett Rumänien hundratals miljarder för att ta hand om detta i Rumänien på rätt sätt.


När svensken slutar skänka pengar kommer de övergå till betydligt brutalare saker då de måste få in pengar till klanens ledare. Då är det dags för svensken att vakna men då är det för sent.

Bara att beväpna sig om man ska våga gå ut på stan.

Misstänker du att det kan vara en anlednig? Alltså att politikerna har hajat att oj! Förbjuder vi det här så kommer situationen eventuellt förvärras ett tag framöver....Ungefär som att man skulle ha fått en fiskekrok i kinden och inte känner till sjukvård och då låter kroken sitta kvar för att det är värre att dra ut den pga hullingarna?
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2016-10-26 kl. 12:01.
Citera
2016-10-26, 12:25
  #12
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Misstänker du att det kan vara en anlednig? Alltså att politikerna har hajat att oj! Förbjuder vi det här så kommer situationen eventuellt förvärras ett tag framöver....Ungefär som att man skulle ha fått en fiskekrok i kinden och inte känner till sjukvård och då låter kroken sitta kvar för att det är värre att dra ut den pga hullingarna?


Jag tror de fegar bara för att kritiken skulle bli stor från vänstermupparna om att man är stygg mot de svaga.

Vänstermupparna har aldrig fattat att framtiden inte är tiggeri utan heter utbildning och riktiga jobb.
Det har regeringen redan fattat men fegar igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback