Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-02-13, 16:29
  #61
Medlem
Toolmans avatar
Det finns forskning som tyder på att tatuerade generellt inte tillhör de mer intellektuellt bemedlade.

http://therealnewsoftheworld.blogspo...ttoos-and.html


Jag har inga egna observationer då tatuerade inte befinner sig i min omgivning. Jag kan inte erinra mig att någonsin sett någon med tatuering eller hört att detta ämne diskuterats i miljöer där personerna betraktas som smarta.
Citera
2017-02-13, 19:27
  #62
Medlem
Det är väl något man vill signalera med en tatuering och intelligenta människor har ingenting att signalera med en tatuering. Saken är väl ganska självklar.
Vill omformulera trådstartens fråga till:
Folk som beundrar tatueringar och klotter=lågt IQ
Citera
2017-03-04, 15:14
  #63
Medlem
Finns ju väldigt få som tatuerar sig som gör det för sin egen skull, handlar ju ofta om att visa upp sig, höja sin status i hopplöst tro att man bli mer till sin identitet. Därför är det trash och därför förtjänar det sina fördomar. Kan ju inte säga annat än att nästintill varje brud och kille med sina stjärnor, tigrar och tribaler stämplas. Jag dömer människor fett hårt i min värld i alla fall.
Citera
2017-03-04, 17:00
  #64
Medlem
SundaySmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Ja folk som säger att det är Whitetrash att tatuera tex en sköldpadda på axeln, eller det är bara gängmedlemar och pundare som tatuerar halsen har dessa personer lägre IQ än normal befolkningen?

Möjligtvis kan jag förstå om man skriver H.A på halsen eller gör tattoos som har med gäng att göra. Men en uggla på halsen? Är det gangster/Whitetrash?

Till att børja med vill jag bara fråga varfør du tror att en HA-medlem eller "pundare" skulle vara synonym med lågt IQ?


Nåvæl, det ær væll ungefær samma folk som stør sig høgt och offentligt på tatueringar som æven klagar høgt på andra atribut hos mænniskor.
"Usch, se vilka fula skor han/hon har", "kan man verkligen ha en sån frisyr", "det borde vara olagligt att..blabla"

Det kan tyda på en viss nedsatt kogniktivførmåga.
Men jag tror snarare att det ær mænniskor som ær vældigt "uptight", principfasta och ofta en aning trångsynta. De har liksom endast ett sætt att se på saker, allt måste hålla sig innanfør deras referensramar, smak och regler før vad som ær kutym och gør det inte det så klagar man, antingen høgt och ljudligt (en vidrig egenskap hos vissa) eller tyst och bittert før sig sjælv.

Jag skulle vilja hævda att detta beteende ær mer "whitetrash" æn att ha eller inte ha tatueringar.

Mænniskor har historiskt sett i alla tider gillat att smycka sina kroppar. Vissa tatueringsmotiv, klæder och smycken ær fina enligt vissa men faller inte andra i smaken. Men det finns givetvis inget universiellt rætt eller fel.
Under vissa tidsepoker i historien och i vissa kulturer har tatueringar/kroppsmålningar førknippats med kriminalitet eller soldater/krigare.
Men så ær det ju inte riktigt i vår tid hær i væst dær varannan svnennebanan, prinsessan och riksdagsmæn ær tatuerade.

Kan førøvrigt tillægga att det finns en hel del "intelligenta" mænniskor genom historien som burit tatueringar, Thomas Edison, Teddy Roosevelt, Czar Nicholas II ... mflmflmfl

https://mic.com/articles/78927/14-hi...oos#.nasUJMkWI

Så att tatuera sig skulle ha något øver huvudtaget med intelligens att gøra ær så klart en helt vansinnigt, befængd ide. En tanke som helt saknar grund.

Och dom som inte kan acceptera/førstå det ær væl.. tja inte så klyftiga.
__________________
Senast redigerad av SundaySmoker 2017-03-04 kl. 17:41.
Citera
2017-03-20, 21:27
  #65
Medlem
Beror väl helt enkelt på vad det är för tatuering! Skriver man "hej" och "då" på vardera ögonlock... ja, det skulle nog för de flesta anses vara lågbegåvat snarare än "roligt" som bäraren tycker.

Skriver man in sin kärestas namn på armen kanske man tycker det är naivt snarare än romantiskt.

Gör man ett hakkors tycker en del säkert man är puckad snarare än dedikerad.

Går inte att göra alla nöjda, men så länge man själv är nöjd är det väl bra??
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback