Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 22:27
  #1
Medlem
another-devils avatar
Två ryska fartyg med kapacitet för kärnvapenmissiler finns nu i Östersjön. Kaliningrad har tidigare utrustats med Iskander. Vad är i görningen?
Citera
2016-10-25, 22:32
  #2
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Två ryska fartyg med kapacitet för kärnvapenmissiler finns nu i Östersjön. Kaliningrad har tidigare utrustats med Iskander. Vad är i görningen?

Vill man måla fan på väggen så kanske Putin vill maktprojicera satan.

Nordstream 1 ligger på plats och med hjälp av dessa båtar kanske man snabbare kan sätta igång med Nordstream 2?

Det måste kännas djävligt bra för Putin och kunna få hela Norden och Nordeuropa att skita knäck och lägga om säkerligen stora delar av sin planläggning enbart genom att flytta två sketna fartyg.

Fy Fan vad vi är svaga som är nödda och tvungna att skita på oss enbart för att Putin flyttar två "båtar".
Det hade vi noterat året 1995 men bara anpassat oss med eventuellt något finlir på någon plan/ planeringsnivå.

Fy Fan vad jag skäms för de förrädarna som har styr den svenska försvarspolitiken sedan 1995.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2016-10-25, 22:34
  #3
Medlem
Dedrojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Två ryska fartyg med kapacitet för kärnvapenmissiler finns nu i Östersjön. Kaliningrad har tidigare utrustats med Iskander. Vad är i görningen?

Ein Weltkrieg........

Nä, förhoppningsvis inte. Jag antar att Putin vill markera nu när Sverige fått garantier av USA.
Citera
2016-10-25, 22:37
  #4
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedrojd
Ein Weltkrieg........

Nä, förhoppningsvis inte. Jag antar att Putin vill markera nu när Sverige fått garantier av USA.

Men räckte det inte med iskander som markering? Fartygens kärnvapenbärare kan nå Island.
Citera
2016-10-25, 22:47
  #5
Medlem
franges avatar
(FB) Ryska missilfartyg in i Östersjön - kan avfyra kärnvapen
Citera
2016-10-25, 22:51
  #6
Medlem
HanMedHornens avatar
Är det inte rimligt att Ryssland får stationera sina fartyg i vilken del av Ryssland de vill? Ajja, hoppas på anfall - vilket inte kommer ske med hjälp av båt hur som. Så får vi se vad det svenska styret går för

Har min vita flagga redo.
Citera
2016-10-25, 22:54
  #7
Medlem
Kontokurts avatar
Vatten är ganska fritt och dom vet att ingen jävel bryr sig så läge dom inte gör något.
Testa segla mellan länderna som omger Östersjön och så länge ni inte reser militär flagg så är ni fredade.
Dom kan ladda en Princess med kärnvapen och lägga till vid skeppsbron, det kan alla göra.

-Vafan varför inte en tur in mot Svenskt vatten och kolla hur mycket radaraktivitet det är och vad utländska tidningar skriver?
Käkar en glass softar och vänder hemåt samt skrattar åt Svennarna som behövde väcka några anställda och betala ut övertidsersättning.
Citera
2016-10-25, 22:58
  #8
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Är det inte rimligt att Ryssland får stationera sina fartyg i vilken del av Ryssland de vill?

Jo absolut. Ingen har väl sagt att de inte får det?

Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Ajja, hoppas på anfall - vilket inte kommer ske med hjälp av båt hur som. Så får vi se vad det svenska styret går för

Jaha? Du hoppas på anfall? Kan du utveckla det där mer?
Citera
2016-10-25, 23:06
  #9
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Är det inte rimligt att Ryssland får stationera sina fartyg i vilken del av Ryssland de vill? Ajja, hoppas på anfall - vilket inte kommer ske med hjälp av båt hur som. Så får vi se vad det svenska styret går för

Har min vita flagga redo.

Den ryska ockupationsmakten kommer, (förutsatt att du befinner dig i någon del av Sverige som blir ockuperad), hur som helst att skjuta dig som civil gisslan, som vedergällning för att jag, eller någon annan patriot, skurit halsen av någon rysk ockupationssoldat. Iof dugar jag nog knappast till gerilla krigare, även om jag skulle ställa upp om det blev absolut nödvändigt. Men min kompetens ligger nog mer på psykologisk krigföring.
Citera
2016-10-25, 23:08
  #10
Medlem
Snacka om höna av en fjäder. Dom där missilerna hade kunnat nå Sverige och hela Europa från Medelhavet också. Kaliningrad är = Ryssland, så varför i hela friden skulle dom inte kunna få ha sina skepp där, och i St.Petersburg. Sverige har också militära farkoster i Östersjön. Helt efterblivet att jaga upp sig över detta och börja med skrämselpropaganda om hot och krig.
Citera
2016-10-25, 23:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Snacka om höna av en fjäder. Dom där missilerna hade kunnat nå Sverige och hela Europa från Medelhavet också. Kaliningrad är = Ryssland, så varför i hela friden skulle dom inte kunna få ha sina skepp där, och i St.Petersburg. Sverige har också militära farkoster i Östersjön. Helt efterblivet att jaga upp sig över detta och börja med skrämselpropaganda om hot och krig.


Dom kan nå Island (och hela Europa) från hamnen i Severomorsk.
Citera
2016-10-25, 23:57
  #12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Vill man måla fan på väggen så kanske Putin vill maktprojicera satan.

Nordstream 1 ligger på plats och med hjälp av dessa båtar kanske man snabbare kan sätta igång med Nordstream 2?

Det måste kännas djävligt bra för Putin och kunna få hela Norden och Nordeuropa att skita knäck och lägga om säkerligen stora delar av sin planläggning enbart genom att flytta två sketna fartyg.

Fy Fan vad vi är svaga som är nödda och tvungna att skita på oss enbart för att Putin flyttar två "båtar".
Det hade vi noterat året 1995 men bara anpassat oss med eventuellt något finlir på någon plan/ planeringsnivå.

Fy Fan vad jag skäms för de förrädarna som har styr den svenska försvarspolitiken sedan 1995.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Du är ju den som hetsat upp sig överlägset mest av alla jag sett hittills så du kanske skulle vända dig till dig själv gällande det där med att skita på sig.

Och känner du dig inte lite tjatig som måste avsluta vartenda inlägg med precis samma mening? Jag tror de flesta har fattat att du inte gillar utvecklingen i vårt land nu.

Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Är det inte rimligt att Ryssland får stationera sina fartyg i vilken del av Ryssland de vill? Ajja, hoppas på anfall - vilket inte kommer ske med hjälp av båt hur som. Så får vi se vad det svenska styret går för

Har min vita flagga redo.
Det går ett Aeroflotflyg från Arlanda till Moskva kl 00:55 i natt och du är framme i ditt paradis på bara två timmar. Packa och dra så kan du sitta med den regering du önskar och skriva från andra sidan pölen i fortsättningen. Eller det kanske du redan gör?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback