Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-11-15, 13:23
  #37
Medlem
orvarens avatar
Skulle någon som jag inte gillar,ta sig an min hobby,så sket väl jag i det,om jag gillar det jag gör,så fortsätter jag ju trots att t.ex Löven,skulle börja göra knivar..

Trist att någon stör sig så pass att den slutar med sin "hobby" för att någon annan tar upp den,kanske enbart för att vara "ball" kanske..

Att man kan tappa lusten för något händer väl iofs,då gör man en stridsklubba,eller en brynja t.ex och vips så har man fått inspiration och bygger en cykel igen!
Citera
2016-11-18, 00:20
  #38
Medlem
Håller ni andra i tråden med om att kött från ica smakar bättre än viltkött? De få gånger jag har testat äta vildsvin och rådjur/hjort från någon bekant som jagar har jag tyckt att det varit bland det godaste kött jag ätit.

Citat:
Ursprungligen postat av Wishmaster75
För naturmänniskor tycker jag verkar ännu mer sällsynta nu än förr i tiden, nu handlar allt om datorer och skit.

Här har det faktiskt skett ett trendbrott senaste åren verkar det som, allt fler svenskar fiskar, tar jägarexamen, fjällvandrar och bestiger keb osv.
__________________
Senast redigerad av ageton 2016-11-18 kl. 00:25.
Citera
2016-11-18, 09:45
  #39
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Håller ni andra i tråden med om att kött från ica smakar bättre än viltkött? De få gånger jag har testat äta vildsvin och rådjur/hjort från någon bekant som jagar har jag tyckt att det varit bland det godaste kött jag ätit.
Ja, valet mellan vilt eller ICA är ju tämligen enkelt.
Citat:
Här har det faktiskt skett ett trendbrott senaste åren verkar det som, allt fler svenskar fiskar, tar jägarexamen, fjällvandrar och bestiger keb osv.

Både ja och nej. Förvisso upplever både jakt och sportfiske ett uppsving - samtidigt är det ofta frågan om livsstilsmarkörer (som golf) snarare en ett genuint bakomliggande jakt-/fiske-/naturintresse (är min subjektiva upplevelse).

-Tillägg:-
Inser att ovanstående (vad jag upplevt) är mer framträdande inom jakt och friluftsliv än inom sportfiske.
__________________
Senast redigerad av hogerspoket 2016-11-18 kl. 09:48.
Citera
2016-11-18, 11:12
  #40
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag tycker inte att det är så konstigt att du lägger av med att jaga, TS. Ingen svensk behöver idag jaga för att få mat på bordet utan jakt är en hobby. Många som utövat en hobby tröttnar på den efter ett tag och lägger av, eller gör ett uppehåll, när man får andra intressen. Det är inte konstigare än så.

Jag kan förstå att några ledsnar på att jakt har blivit en statusmarkör. Själv har jag funderat på att börja jaga, eftersom jag har tillgång till jaktmark, men kommit fram till att det egentligen bara skulle vara för att jag tycker det är roligt att skjuta. Så jag överväger att gå med i en skytteklubb i stället.
Citera
2016-11-19, 05:36
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pianot
Har hört leif GW säga exakt detta när han pratade om varför han inte jagade nå mer.

"Såg inte poängen" "Lessna" å lite smått snackade skit om Jan Guillou som fortfarande jaga.

GW har definitivt inte slutat att jaga.
Citera
2016-11-20, 20:44
  #42
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är ju ganska lätt att ta jägarexamen, så förmodligen är det som du säger många som gör så för att kunna köpa en bössa att ha hemma i garderoben. Har själv en bekant som tog jägarexamen för att kunna behålla de vapen han ärvde när hans jagande far gick bort, själv jagar han dock inte.

Samma här.
Citera
2016-12-06, 12:41
  #43
Medlem
Selerexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Billigare på ICA säger du...vad kostar jaktköttet då? Låt säga 10 kilo älg, blandade styckdetaljer.
brukar säga generellt att det kostar 80kr/hg alltså runt 800kr kilot beroende på vilken kroppsdel av köttet man säljer. Detta är det pris som jag mestadels har sett
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback