Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 15:56
  #1
Medlem
Frolmlansts avatar
Det är så att jag har samlat på mig en hel del konst genom åren, bland annat köpt en del i loppissammanhang som är värt en del pengar, jag har köpt en del på gallerier till ordinarie pris, jag har också fått/ärvt en del över åren. Nu börjar förråden bli fulla och jag har två litografier jag vill sälja, men har inte riktigt koll på värdet då jag känner just denna konstnär för dåligt. Jag har ärvt dessa, så jag har inte koll, det är inte riktigt min stil på konst rent allmänt.

Det rör sig om två färglitografier signerade Olle Olsson Hagalund. Skicket är tämligen bra, tycker jag. Finns det något större värde i dessa eller är det en femtiolapp på loppis som gäller?
Citera
2016-10-25, 17:13
  #2
Medlem
Skojar'u eller?

Olle Olsson Hagalund är väl en av de mest kända naivistiska stockholmskonstnärerna! Har du provat att googla på namnet?

Du kan nog få flera pengar om du säljer till ett seriöst galleri eller kanske ännu hellre hos någon av de stora auktionsfirmorna.
Citera
2016-10-25, 17:22
  #3
Medlem
Frolmlansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetlund
Skojar'u eller?

Olle Olsson Hagalund är väl en av de mest kända naivistiska stockholmskonstnärerna! Har du provat att googla på namnet?

Du kan nog få flera pengar om du säljer till ett seriöst galleri eller kanske ännu hellre hos någon av de stora auktionsfirmorna.
Nej, jag skojar inte.

Jo, men naivistiska Stockholmsmålare är inte min grej, riktigt. Jag har andra intressen inom konsten, har förstått att hans oljor går för en del slantar, men här är det litografier och där var underlaget på google lite tunt.

Kanske skulle ringa "buckan" under morgondagen.
Citera
2016-10-25, 17:54
  #4
Medlem
Tycker jag absolut du ska göra.

Jag blev också lite fundersam sen: Är det verkligen en litografi? Så det inte bara är ett tryck? Som du själv säger så är Hagalund mest känd för sina målningar.

Lycka till!
Citera
2016-10-25, 18:08
  #5
Medlem
Frolmlansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetlund
Tycker jag absolut du ska göra.

Jag blev också lite fundersam sen: Är det verkligen en litografi? Så det inte bara är ett tryck? Som du själv säger så är Hagalund mest känd för sina målningar.

Lycka till!
Nej, jag kan se skillnad på litografi och tryck. Båda är också signerade "på riktigt", så att säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback